Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sant at vi har et internasjonalt kraftmarked, men all den tid vi KAN kutte på hjemmebane ved å bruke el i stedet for diesel bør vi likevel gjøre det, mener jeg.

 

Så kan vi heller start storstilt atomkraftverkproduksjon for å gi Europa mer miljøvennlg strøm. :p

Lenke til kommentar

Jens Stoltenberg "snyter" på skatten:

 

http://e24.no/eiendom/stoltenberg-arvet-hytte-og-slapp-arveavgift/20141676

 

Noen andre som godter seg litt av dette? :innocent:

 

Har ikke så mye til overs for Jens, men såvidt jeg kan se har han ikke gjort noe galt i denne saken. Eiendommen er taksert, og dokumentasjonen sendt over til skattemyndighetene, som kan taksere på egenhånd om de tror det er feil, og som ena ikke har behandlet saken.

 

AtW

Lenke til kommentar

Blir forvirret, jeg. Har de kjøpt eller fått huset?

 

Det handler åpenbart om arv, men samtidig står det "En megler avisa har snakket med, mener eiendommen er verd langt mer enn det Stoltenberg-søsknene måtte gi for sine to tredeler."

Endret av toro3
Lenke til kommentar

Har ikke så mye til overs for Jens, men såvidt jeg kan se har han ikke gjort noe galt i denne saken. Eiendommen er taksert, og dokumentasjonen sendt over til skattemyndighetene, som kan taksere på egenhånd om de tror det er feil, og som ena ikke har behandlet saken.

Nja, det spørs jo hvorvidt de har bedt om en snill takst eller ikke- Når taksten i følge andre takstmenn/eiendomsmeglere høres alt for lav ut, er jo ikke det usannsynlig. akstmenn sette jo stort sett den taksten oppdragsgiver ber om, innen rimelighetens rammer.
Lenke til kommentar

Har ikke så mye til overs for Jens, men såvidt jeg kan se har han ikke gjort noe galt i denne saken. Eiendommen er taksert, og dokumentasjonen sendt over til skattemyndighetene, som kan taksere på egenhånd om de tror det er feil, og som ena ikke har behandlet saken.

Nja, det spørs jo hvorvidt de har bedt om en snill takst eller ikke- Når taksten i følge andre takstmenn/eiendomsmeglere høres alt for lav ut, er jo ikke det usannsynlig. akstmenn sette jo stort sett den taksten oppdragsgiver ber om, innen rimelighetens rammer.

 

Da er det takstmannen som har gjort noe galt. Det er takstmannen som er fagpersonen og har ansvaret for taksten.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du så desperat etter å ta FrP, at du må gå på hver eneste artikkel om de og vinkle det negativt? Kan ikke du trekke frem at kona til Carl I Hagen kjørte ned en trapp for over 10 år siden?

 

Hanekamhaug kommer jo med et godt poeng, hvorfor er det så fælt å si "mokkamann" mens "Fittehøl" er ok?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Si hva du vil. FrP står i bunn og grunn av en gjeng inkompetente tullinger som ikke gjør jobben sin. De blander seg inn i ting (blander inn politikk), bryter regler og normer i samfunnet (alt fra sex med barn til å kjøre på folk på gata). Generalisering? Hvorfor skjer det da så ofte? Selv om jeg hadde støttet politikken til FrP, hadde jeg ikke stemt på de når så mange av mennene bak oppfører seg slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At man avviser de som sitter på det største og beste grunnlaget her til lands for å kunne vurdere dette, sier vel det meste...

 

På den andre siden, de har statistikken totalt imot seg. I den grad muslimer bedriver terror i Europa, så er det ikke på grunn av Islam, men som Blåbær skriver, for å hevne krig mot deres egne fedreland i Midt-Østen. Jeg vet ikke med deg, men for meg så er dette to nokså forskjellige konsepter. Vi bør heller ikke glemme at 99% av alle terrordrepte i Europa de siste 50 år, har blitt drept av etniske Europeere, altså "kristne". I lys av dette, blir det vanskelig å ikke fnyse av PST sin vinkling.

 

PST har flere hensyn å ta. De må også tenke på sine egne budsjetter og ikke minst på å selge inn krigen vi bedriver i Midt-Østen til det norske folk. Å snakke om skumle muslimer, er en utmerket måter å slå to fluer i en smekk på.

Endret av Avien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...