Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[...]In the words of Albert Einstein; "Fuck you".

 

Politikk og religion skal alltid kunne utøves fritt i et demokrati.

Da tror jeg du bor i feil land...

 

In the words of Landsmoderen: "Ingen har vondt av bli registrert"

 

Vi har ikke akkurat "lange og stolte tradisjoner" i å sikkre individets frihet.

 

Jeg forbeholder meg fremdeles retten til å være uenig, så lenge det ikke er lovstridig. :)

Lenke til kommentar

"Vil kutte kronprinsens «lønn» etter salg av kuer"

 

Jeg var ikke klar over at kronprinsen hadde noen fast rolle i gårdsdrift, ei heller at han kunne ta slike avgjørelser alene.

 

Jeg ser ikke hvorfor de kongelige skal ha noen eiendomsrett, eller skal selvstendig bestemme over eiendom, så lenge eiendommen er noe de har fordi de er Norges kongefamilie.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2011/11/28/nyheter/utenriks/rasisme/19202829/

 

Hva er det her for noe, egentlig? En mentalt tilbakestående eller mentalt ustabil kvinne skjeller ut folk på undergrunnen, og både journalister og politifolk går ut og ber folk identifisere henne og fordømmer henne?

 

Dette er noe av det mest uprofesjonelle og skremmende jeg har noengang har sett. Det er total lynsjestemning i England. Og politi og media bidrar i stor grad.

Lenke til kommentar

Når de selv går ganske langt for å få saken frem i offentligheten og det ikke er snakk om mental sykdom eller lignende i saken ser jeg egentlig ikke problemet. De får heller ta konsekvensene av sine egne valg.

 

Om jeg forstår han rett, så ser han på seg selv som et offer og vil ha gratis advokat fra det offentlige? Har han ikke råd til advokat selv? Jeg mener nok at om man har et så lemfeldig forhold til offentlig forbruk, så egner man seg heller ikke til å disponere offentlige penger på daglig basis.

Lenke til kommentar

Norske tv-kanaler vil sende alkoholreklame. Det norske folk stemmer nei til EU, men EU er visst sjefen allikevel. Årsaken er vel at norske politikere med ryggrad er en utdøende rase, det eneste de vi har duger til å å suge k*ken til EU.

 

For å være litt mer politisk korrekt, så er det påfallende at de tre rødgrønne partiene stadig gjør knefall for EUs markedskrefter, stikk i strid med deres ideologi. Hva skal man med sosialistiske/lokaldemokratiske partier, om de ikke klarer å stå imot presset uansett. Var det noen som stemte sosialistisk for at en utvikling som ellers ville tatt 5 år, nå vil ta 10 år?

 

Dersom den rødgrønne regjeringen ser som sitt politiske prosjekt å være en halvdefekt brems, så håper jeg virkelig at noen ser muligheten til å lage partier som kan fylle vakuumet som har oppstått etter partier som ikke følger sin egen programfestede ideologi.

Endret av Avien
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter at du-vet-hvem har blitt erklært kokko har debatten IGJEN gått for full rulle. Det skremmer meg at både politikere og medier hauser dårlig stemning, tror mange kan si seg enig om at det den mannen gjorde kan ALDRI sies å være "normal" hvis han ikke har last i den indre bagasjen, så kan vi faen meg friskemelde mange mennesker.

 

Her får vi en fantastisk anledning på å fremme psykriatrien, den stien nesten alle politiske partier i Norge går nå er anti-terror, mer overvåkning osv.

 

Tror at vi aldri vil kunne stoppe en ny Breivik, historien viser til det.

 

Men vi kan forebygge det anderledes, her må vi som borgere ut raskt stanse sirkuset som er på vei til byen. Sirkuset har holdt til i både USA og resten av europa, nå kommer showet til fjellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norske tv-kanaler vil sende alkoholreklame[/url]. Det norske folk stemmer nei til EU, men EU er visst sjefen allikevel. Årsaken er vel at norske politikere med ryggrad er en utdøende rase, det eneste de vi har duger til å å suge k*ken til EU.

Så lenge vi ikke er medlem av EU så er jo det det aller viktigste for Norge. At vi likevel pent og ukritisk følger alle lover og regler som blir gulpet opp derfra er det ingen som kunne brydd seg mindre om. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Etter at du-vet-hvem har blitt erklært kokko har debatten IGJEN gått for full rulle. Det skremmer meg at både politikere og medier hauser dårlig stemning, tror mange kan si seg enig om at det den mannen gjorde kan ALDRI sies å være "normal" hvis han ikke har last i den indre bagasjen, så kan vi faen meg friskemelde mange mennesker.

 

Her får vi en fantastisk anledning på å fremme psykriatrien, den stien nesten alle politiske partier i Norge går nå er anti-terror, mer overvåkning osv.

 

Tror at vi aldri vil kunne stoppe en ny Breivik, historien viser til det.

 

Men vi kan forebygge det anderledes, her må vi som borgere ut raskt stanse sirkuset som er på vei til byen. Sirkuset har holdt til i både USA og resten av europa, nå kommer showet til fjellet.

 

Positive sider med at ABB er erklært koko:

Han får ikke benyttet noen rettsal for å preke ideologi.

Han kan puttes vekk på livstid.

Hans potensielle tilhengere vil ha vanskeligere for å se opp til en erklært gal person.

Det er muligens lettere for de pårørende å leve med at drapene var en gal manns verk.

 

 

Negative sider:

De som har konstruert ideologiene han står for slipper for billig unna. Hatet han slapp løs hadde ikke oppstått i hans eget hode, men var kokt opp av andre høyreekstremister.

 

 

 

Alt i alt en grei tradeoff, rent realpolitisk. Om loven fremdeles er lik for alle er et annet spørsmål.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...