Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Jaha. Merkelig at man ikke ser noe til denne bluferdigheten i div stammesammfund som går rundt nakene eller nesten nekene da...

Eller under de olympiske leker i antikkens hellas f.eks.

Akkurat dette er omhandlet i artikkelen:

"Medlemmer av kwomastammen på Ny-Guinea går helt nakne omkring. Men de har utviklet et ”kikketabu” der de skjuler nakenheten bak en slags spøkelsesdrakt. Fra de er ganske små lærer guttene å aldri se på kvinnenes kjønnsdeler og bryster. Når menn og kvinner støter på hverandre, snakker de ofte sammen rygg mot rygg."

Jeg så ikke at kvinner og menn stod rygg mot rygg når de pratet med hverandre i NRK sin "den store reisen" serien jeg. Og dessuten er det ingen andre dyr, ikke en gang vår nærmeste slektning skimpansen som har noe slik blyghet for nakenhet. Allt tyder på at noe slikt er 100% sosialisert.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på hvilke konsekvenser dette ville fått i Norge:

Vel, jeg ville heller blitt peppersprayet enn tvangsstrippet på Pudderfjordsboren uten grunn overhodet. Og den saken henla Spesialenheten umidelbart.

 

Jo, også var det saken der en gal politidama som hater naboen kalte ut "Swat-teams" da naboen hade plukket opp noen leker, inkludert et lekegevær.. Lydloggene ble slettet, den lokale lensmannen holdt helt utenfor (utenfor tjenestevei altså) - Spesialenheten henla den saken og, og etterforsket ikke en gang slettingen av lydloggen som et eget forhold - noe som helt klart skulle blitt gjort.

 

Jeg er veldig glad politiet i Norge ikke får tazere eller pepperspray som standardutstyr, for man er avhengig av å ha noen som kontrollerer politiet som ikke er fullstendig gjennomkorrupte før man kan våge å utstyre dem med den type utstyr.

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvilke konsekvenser dette ville fått i Norge:

Vel, jeg ville heller blitt peppersprayet enn tvangsstrippet på Pudderfjordsboren uten grunn overhodet. Og den saken henla Spesialenheten umidelbart.

 

Jo, også var det saken der en gal politidama som hater naboen kalte ut "Swat-teams" da naboen hade plukket opp noen leker, inkludert et lekegevær.. Lydloggene ble slettet, den lokale lensmannen holdt helt utenfor (utenfor tjenestevei altså) - Spesialenheten henla den saken og, og etterforsket ikke en gang slettingen av lydloggen som et eget forhold - noe som helt klart skulle blitt gjort.

 

Jeg er veldig glad politiet i Norge ikke får tazere eller pepperspray som standardutstyr, for man er avhegni av å ha noen som kontrollerer politiet som ikke er fullstendig gjennomkorrupte før man kan våge å utstyre dem med den type utstyr.

 

Sant nok - også politiet i Norge begår overgrep, men disse hendelsene er ikke like grove og skjer ikke så ofte som i USA. Der er uprovosert vold i form av pepperspraying, tazing og skyting med gummikuler/beanbags ganske vanlig.

 

Men typen mennesker som blir politifolk er nok den samme i alle land, så jeg er veldig glad for at norsk politi vanligvis ikke er utstyrt med tazere, køller og våpen.

Lenke til kommentar

Sant nok - også politiet i Norge begår overgrep, men disse hendelsene er ikke like grove og skjer ikke så ofte som i USA. Der er uprovosert vold i form av pepperspraying, tazing og skyting med gummikuler/beanbags ganske vanlig.

 

Men typen mennesker som blir politifolk er nok den samme i alle land, så jeg er veldig glad for at norsk politi vanligvis ikke er utstyrt med tazere, køller og våpen.

nei, de skje ikke ofte i Norge, og selv har jeg stor tiltro til "Ola Politimann", men det er jo likevel skremmende at vi har en "kontrollinstans" som henlegger saker som er så opplagte brudd på lovr, regler, forskrifter og hjemler av polititjenestemenn. Når de lar slikt (og drap v. kvelning) passere ustraffet,hva skal man håpe at de noengang setter en stopper for?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sant nok - også politiet i Norge begår overgrep, men disse hendelsene er ikke like grove og skjer ikke så ofte som i USA. Der er uprovosert vold i form av pepperspraying, tazing og skyting med gummikuler/beanbags ganske vanlig.

 

Men typen mennesker som blir politifolk er nok den samme i alle land, så jeg er veldig glad for at norsk politi vanligvis ikke er utstyrt med tazere, køller og våpen.

nei, de skje ikke ofte i Norge, og selv har jeg stor tiltro til "Ola Politimann", men det er jo likevel skremmende at vi har en "kontrollinstans" som henlegger saker som er så opplagte brudd på lovr, regler, forskrifter og hjemler av polititjenestemenn. Når de lar slikt (og drap v. kvelning) passere ustraffet,hva skal man håpe at de noengang setter en stopper for?

 

Ja, over det jevne så synes jeg norsk politi er flinke til å gjøre det de skal, nemlig roe ned situasjoner, ikke eskalere de. Men jeg deler din skepsis til etterforskningen av intern-saker, har tdiligere lagd en tråd om emnet, det virker som de blir frikjent i mange tilfeller der det virker veldig underlig å bli frikjent.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere kosebilder og historier fra OWS.

 

http://storify.com/a...olice-brutality

 

 

 

 

Herregud. Finanskrisen fikk meg ikke til å miste troen på USA. Ikke OWS. Ikke Irak-krigen. Ikke Bush eller Obama. Jeg har alltid sett opp til dette landet. Men måten de behandler fredelige demonstranter er ekstremt og under enhver kritikk. Jeg støtter fullt demonstranters rett til selvforsvar mot slike overgrep fra politiet. Dette er helt villt hvordan de går aggresivt til verks mot mennesker som bruker sin demokratiske rett.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spanjolene kastes på gata - klarer ikke å betale gjelda

 

Det hjelper nok uten tvil å kaste dem ut. Da ender banken opp med en leilighet som ingen bruker og som mister verdi, og familien ender opp med ingenting. Det er tyveri. Folk fra de forskjellige leilighetskompleksene burde gå sammen for å kjempe mot bankene og den undertrykkende staten, og ta tilbake landet sitt.

 

Om de velger inn borgerlige eller EU-sosialdemokrater spiller ingen rolle. De fører begge den samme politikken, og den eneste forskjellen er navnene. Det kan nok minne litt om Barack Obama og John McCain i USA i 2008.

 

 

 

Konservative vant valget i Spania

 

Jada. Forandringene blir nok store.

 

– Vi kan velge hvilket fett vi skal stekes i, men stekt blir vi uansett, sa statstjenestemannen José Vasquez da han stemte i Madrid søndag.

 

Valgdeltakelsen søndag så ut til å ha vært forholdsvis lav.

Endret av A H P
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva synes dere om ME syke. Er de fysisk syke, eller er det psykisk?

 

Er motviljen mot å erkjenne at det er noe psykisk så intens at det slår ut i en fanatisk tro på at man har en somatisk lidelse?

 

 

ME-talibanere?

 

http://www.dagbladet.no/2011/10/25/kultur/debatt/kronikk/helse/me/18758622/

 

Det jeg har sett henvist til av forskning på området tyder på at det er psykisk. Det er jo åpenbart at endel ikke liker dette av de som har det, fordi å si at det er psykisk plutselig ikke er å tro på folk, eller å ikke ta sykdommen på alvor, som om det liksom er mindre verdig å ha en psykisk relatert sykdom. Men det virker jo som det er viktig for folk å ha en "ordentlig diagnose" både for egen del og sosialt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Simen1, den åpenheten skal vi se lenge etter. For å sette det litt i perspektiv:

 

(http://www.dagbladet.no/2011/07/25/nyheter/innenriks/terror/massedrap/anders_behring_breivik/17451571/)

 

Basert på analysene så langt mener PST-sjefen at et demokrati ikke kunne ha fanget opp Breiviks plan eller forberedelser.

 

- Selv ikke Stasi-Tyskland, som vi ikke vil sammenligne oss med, kunne ha stoppet ham.

 

 

Også noen dager senere så prøver de seg:

 

(http://www.dagbladet.no/2011/11/22/nyheter/politikk/innenriks/overvakning/pst/19115850/)

 

PST-sjef Janne Kristiansen vil ha større fullmakter til å registrere politisk og religiøs aktivitet i jakten på soloterrorister, skriver VG.

 

Ifølge kilder i regjeringssystemet ønsker sikkerhetstjenesten å starte med mer systematisk kartlegging og registrering av hatefulle ytringer på internett. Det er nødvendig, mener PST, for å avsløre mulige intensjoner før noen er i stand til å gjennomføre terror.

 

 

 

Ja, da er vi snart Stasi-tyskland, og litt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...