Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har ikke fått med deg hva denne testen er for noe. I tillegg påstår du at bare de med IQ over 131 har høyere IQ enn "andre i samfunnet". Jeg synes å bare ta med 2% i den gruppen blir litt snaut...

 

Høres ikke ut som om du har så høy IQ. Hva vet du om at du egentlig om din egen score? Har du tatt en test og fått et reultat, eller er det bare synsing?

Jeg vet veldig godt hva hjemmetesten til Mensa er for noe, jeg har faktisk tatt den selv opptil flere ganger. Mensa sier selv de er en gruppe for de med høyere IQ enn andre i samfunnet, og er så og si et "elite-samfunn". Jeg hadde ikke hatt problem med å bli medlem der, men jeg syns det blir idiotisk. Jeg vet at jeg er smart, jeg trenger ikke et medlemskap for å bevise det. Og det hjelper ikke de rundt meg at jeg er medlem der heller. Det er en meningsløs "jeg er god"-gruppe.

 

Men spørsmålet er om du tror meg på følgende:

 

mensa.jpg

 

 

Har du en IQ på det nivået etter en godkjent test, så er jeg imponert. Da vil jeg gjerne høre hva du mener om ulike saker og ting.

Lenke til kommentar

 

Har du en IQ på det nivået etter en godkjent test, så er jeg imponert. Da vil jeg gjerne høre hva du mener om ulike saker og ting.

 

Fordi du har så stor tiltro til "Aspberger-folk som klarer å løse mange rare figurer." da eller?

 

AtW

 

Forutsatt at det ikke er tegn på at man er helt ute på viddene ellers, så vil jo 145 i IQ være imponerende. Det er bare omtrent 5000 i Norge over 145 på iq-skalaen. Da begynner vi å snakke.

Lenke til kommentar

Snakke om hva?

 

På generelt grunnlag ser jeg ikke noen grunn til å ha noe større respekt for Mensa-medlemmer enn andre folk.

 

Ted Kaczynski (Unabomberen), hadde en IQ på 167.

 

Nå hadde jo han mye fornuftig å si. Særlig om naturvern og balanse mellom natur og menneske. Det var derfor han gjorde det han gjorde.

Lenke til kommentar

Hvor avansert PC'en til en person er, eller hva slags bil de kjører, sier vel ingenting om den personen er god eller ond. Samme med hjernen.

 

Vi snakker om et sammensatt bilde her. Ingen tvil om det. Jeg har i hvert fall ikke noe fasitsvar, selv om jeg har tenkt mye på det. Kanskje jeg har for lav IQ...? :innocent:

Lenke til kommentar

 

Har du en IQ på det nivået etter en godkjent test, så er jeg imponert. Da vil jeg gjerne høre hva du mener om ulike saker og ting.

 

Fordi du har så stor tiltro til "Aspberger-folk som klarer å løse mange rare figurer." da eller?

 

AtW

 

Forutsatt at det ikke er tegn på at man er helt ute på viddene ellers, så vil jo 145 i IQ være imponerende. Det er bare omtrent 5000 i Norge over 145 på iq-skalaen. Da begynner vi å snakke.

 

Heh, riktig, dine tidligere karakteristikker av folk med høy IQ var mao basert på en irritasjon over at du personlig ikke kvalifiserte til mensa?

 

AtW

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange mill DnB betalte for denne logoen her. Brøt ut i latter da jeg så den :!:

Skal være enig i at den ser rimelig koko ut når den blir strekt ut så mye oppe og nede, men den tar seg bedre ut når N'en er noe begrenset, sånn som i de vanlige logoene. Men noen ganger er ikke alltid det enkle det beste heller...

Edit: Nei, liker definitivt ikke denne. N minner om et lyn, som igjen minner meg om diverse telefon logoer gjennom tidene, inkludert Telenor. Ser ikke hva en Bank har med et lyn/elektrisk signal å gjøre. :thumbdown:

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Hvorfor får partiet Venstre så uproposjonalt mye mediedekning? Er det for å minske sannsynligheten for et H + Frp flertall. Ikke at det er noe å trakte etter, men likevel.

 

Kan du dokumentere dette, eller er det kun ditt inntrykk?

 

Ja, det er det. Småpartiene dekkes egentlig like mye som Frp. Bortsett fra Rødt, som sjelden er å se.

Lenke til kommentar

FrP får nok langt mere dekning enn småpartiene. Men Venstre har naturlig nok stort fokus på å profilere seg, for å bygge videre på et godt lokalvalgresultat og få en plass i folks bevissthet før stortingsvalget i 2013. Da trenger man en langsiktig informasjonsstrategi med gode talsmenn.

Lenke til kommentar

Nja, Venstre har en enorm fordel i medietekket ved å ha vært over sperregrensa i nær fortid. Når det gjelder Kystpartiet, pensjonistpartiet, De grønne og en rekke andre småparti som aldri har vært over sperregrensa så får de betydelig lavere andel mediedekning enn tilsvarende andelen av velgermassen som stemmer på de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...