Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Å nasjonalisere kraftselskapene er ikke kontroversiellt, da svært mange land har hatt offentlige kraftselskaper helt til nyere tid, hvor f.eks. det liberale fascistiske eksperimentet IMF tvinger Hellas til å privatisere kraftselskapene.

 

Noen korreksjoner må man gjøre, med begrunnelse i god politisk ånd.

Tja. Det vil uansett ikke egentlig bidra særlig positivt til diskusjonen, noe jeg synes er det viktigste. :)

 

Kritikken mot IMF er faktisk fra flere hold enn bare såkalte anti-"globalister". Her er f.eks. Peter Schiff. Om jeg husker rett støtter han Ron Paul.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satans Mensa, med sin idiotiske hjemmetest. Hvorfor kan de ikke bare legge ned hele driten?

 

Da jeg tok en klinisk, skikkelig IQ test fikk jeg langt bedre enn på denne drittesten. De figurene er umulige å klare. Særlig over halvvegs...

 

Hvorfor oppretter egentlig slike ADHD-folk sin egen organisasjon?

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel snarere hvorfor du bryr deg?

 

AtW

 

Fordi det gikk elendig. Ville bare se på hvordan det var lagt opp, men endte opp med å gjennomføre hele. Jeg trodde det var bare 25 oppgaver, mens det var 35. Kan jo ha ødelagt litt. 8-10 stykker jeg ikke engang fikk sett på da det ble oppdaget. IQ = 110

Lenke til kommentar

så du vil ikke at de skal legge ned, eller mener det er en "ADHD-organisasjon" du er bare irritert fordi du ikke kvalifiserer til å være med?

 

AtW

 

Med den testen der hadde jeg ikke hatt sjans. Selv ikke med et seriøst forsøk. Nå bare heiv jeg meg på etterhvert uten å vite antall oppgaver, men jeg hadde ikke klart nok til 120 engang, uansett. Det kunne jeg se i etterkant.

 

Hjemmetesten er ikke prøvd ut på normalbefolkningen heller. Skulle likt å se folk flest sitte med disse oppgavene...

Lenke til kommentar

Ikke for å være slem, men om du ikke hadde oppnådd 120 på den testen uansett, tror jeg uansett du ikke kvalifiserer for medlemsskap. Kan godt hende den er vanskeligere enn den "ordentlige" testen for å slippe at mange skuffede folk melder seg opp og møter opp på betal-testen, men jeg tror ikke forskjellen er så stor.

Lenke til kommentar

Nei, jeg kan nok se langt etter Mensa medlemskap. I hvert fall med tester som kun består av matriser. På kontrollert, klinisk IQ-test på 2 timer har jeg riktignok fått mellom 125 og 130. Der også er det mye matriser, men også mange andre ting.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro nå. IQ er åpenbart komplisert å måle, og jeg burde vel ikke ha blitt så irritert på Mensa som i posten over.

Lenke til kommentar

Er det SÅ lite variasjon på den hjemmetesten deres? Begynner å bli en stund siden jeg tok den for morro skyld. Var ikke nysgjerrig nok til å betale for noen test jeg da, så jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag.

 

Det er bare matriser, ja. Og det er det også på den kontrollerte testen de bruker. Den heter visst FRT.

Lenke til kommentar

Nei, jeg kan nok se langt etter Mensa medlemskap. I hvert fall med tester som kun består av matriser. På kontrollert, klinisk IQ-test på 2 timer har jeg riktignok fått mellom 125 og 130. Der også er det mye matriser, men også mange andre ting.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro nå. IQ er åpenbart komplisert å måle, og jeg burde vel ikke ha blitt så irritert på Mensa som i posten over.

 

Om den IQ-testen er rikitg, så kvalifiserer du vel ikke uansett. Problem solved.

 

AtW

Lenke til kommentar

Satans Mensa, med sin idiotiske hjemmetest. Hvorfor kan de ikke bare legge ned hele driten?

 

Da jeg tok en klinisk, skikkelig IQ test fikk jeg langt bedre enn på denne drittesten. De figurene er umulige å klare. Særlig over halvvegs...

 

Hvorfor oppretter egentlig slike ADHD-folk sin egen organisasjon?

Mensa-testen er siktet på de med høyere IQ enn andre i samfunnet. Det er ikke en test for alle sammen. Om du slet med den, så er det rett og slett fordi du ikke er kvalifisert nok. Selv syns jeg den var rimelig enkel med noen få hederlige unntak.

Lenke til kommentar

Satans Mensa, med sin idiotiske hjemmetest. Hvorfor kan de ikke bare legge ned hele driten?

 

Da jeg tok en klinisk, skikkelig IQ test fikk jeg langt bedre enn på denne drittesten. De figurene er umulige å klare. Særlig over halvvegs...

 

Hvorfor oppretter egentlig slike ADHD-folk sin egen organisasjon?

Mensa-testen er siktet på de med høyere IQ enn andre i samfunnet. Det er ikke en test for alle sammen. Om du slet med den, så er det rett og slett fordi du ikke er kvalifisert nok. Selv syns jeg den var rimelig enkel med noen få hederlige unntak.

 

Du har ikke fått med deg hva denne testen er for noe. I tillegg påstår du at bare de med IQ over 131 har høyere IQ enn "andre i samfunnet". Jeg synes å bare ta med 2% i den gruppen blir litt snaut...

 

Høres ikke ut som om du har så høy IQ. Hva vet du om at du egentlig om din egen score? Har du tatt en test og fått et reultat, eller er det bare synsing?

Endret av tomkjetil
Lenke til kommentar

Men det er jo ingen ekte test jeg har tatt i Mensa regi. Dere har ikke lest alt. Jeg bare sier det at det virker som en ensidig oppgavetype de har på "hjemmetesten" sin.

 

Nå, vel. Jeg har i hvertfall nok IQ til å bruke Linux og å få det til å fungere til de fleste formål. Men det er klart, det er alltid noen Aspberger-folk som klarer å løse mange rare figurer.

Lenke til kommentar

Men det er jo ingen ekte test jeg har tatt i Mensa regi. Dere har ikke lest alt. Jeg bare sier det at det virker som en ensidig oppgavetype de har på "hjemmetesten" sin.

 

Nå, vel. Jeg har i hvertfall nok IQ til å bruke Linux og å få det til å fungere til de fleste formål. Men det er klart, det er alltid noen Aspberger-folk som klarer å løse mange rare figurer.

 

Du har sikkert så du klarer deg, men det er vel ikke noe poeng i å bli så bitter over at andre scorer bedre på IQ-tester. Mensa er en relativt dustete klubb uansett, hadde du tenkt til å være med om d hadde scort høyt nok?

 

AtW

Lenke til kommentar

Du har ikke fått med deg hva denne testen er for noe. I tillegg påstår du at bare de med IQ over 131 har høyere IQ enn "andre i samfunnet". Jeg synes å bare ta med 2% i den gruppen blir litt snaut...

 

Høres ikke ut som om du har så høy IQ. Hva vet du om at du egentlig om din egen score? Har du tatt en test og fått et reultat, eller er det bare synsing?

Jeg vet veldig godt hva hjemmetesten til Mensa er for noe, jeg har faktisk tatt den selv opptil flere ganger. Mensa sier selv de er en gruppe for de med høyere IQ enn andre i samfunnet, og er så og si et "elite-samfunn". Jeg hadde ikke hatt problem med å bli medlem der, men jeg syns det blir idiotisk. Jeg vet at jeg er smart, jeg trenger ikke et medlemskap for å bevise det. Og det hjelper ikke de rundt meg at jeg er medlem der heller. Det er en meningsløs "jeg er god"-gruppe.

 

Men spørsmålet er om du tror meg på følgende:

 

mensa.jpg

 

Lenke til kommentar

Men det er jo ingen ekte test jeg har tatt i Mensa regi. Dere har ikke lest alt. Jeg bare sier det at det virker som en ensidig oppgavetype de har på "hjemmetesten" sin.

 

Nå, vel. Jeg har i hvertfall nok IQ til å bruke Linux og å få det til å fungere til de fleste formål. Men det er klart, det er alltid noen Aspberger-folk som klarer å løse mange rare figurer.

Du kan ikke klage på vanskelighetsgraden til en test laget av en klubb som bare vil ha med mennesker med en viss IQ. Skjønner du ikke det, har du ihvertfall ingenting å gjøre i Mensa ;)

 

Edit: tok testen nettop, brukte litt over 5 minutt, 113IQ. Helt greit. Er ikke spesielt flink når det gjelder figurer, gi meg tallrekker isteden :)

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...