Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror faktisk Norge er en del bedre enn Japan på dette området jo, Norge er kjent for å være blandt de landene i verden som behandler dyr best. Selvfølgelig avlives også hjemløse dyr i Norge, men sannsynligvis langt færre enn i Japan. En stor forskjell er at japanerne har et veldig annerledes syn på mote, og kjøper f.eks dyr bare fordi det er kult/in, da blir det lett til at man kvitter seg med dem fortere også.

 

Ser forresten ikke problemet med å skrive en kritisk artikkel om noe som foregår i utlandet, uten å nødvendigvis måtte påpeke at Norge heller ikke er perfekt.

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7851912

 

 

Igjen så er Norge på etterskudd. Trist.

– Det kan bety en ny forretningsmulighet for Norge. Vi har ganske mye hull i norske fjell som kan være egnet, vi har god kommunikasjon til verden og vi har 100 prosent ren vannkraft som energiforsyning til disse sentrene. Det siste betyr noe i en miljøbevisst verden, sier næringsminister Trond Giske til NRK.

 

Vi har ikke nok fiber.

Feil.

 

Det er et spørsmål om kostnader og hvor grønt man kan gjøre det og lavest mulig PUE. Selv om jeg kan ikke se at Sverige har så bra grønne kilder. Hjelper ikke med lav PUE hvis du fyrer med kull.

Hvordan vet jeg dette? Fordi vi etablerer minst et datasenter på verdensbasis årlig.

Endret av Sub-Lock
Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk Norge er en del bedre enn Japan på dette området jo, Norge er kjent for å være blandt de landene i verden som behandler dyr best. Selvfølgelig avlives også hjemløse dyr i Norge, men sannsynligvis langt færre enn i Japan. En stor forskjell er at japanerne har et veldig annerledes syn på mote, og kjøper f.eks dyr bare fordi det er kult/in, da blir det lett til at man kvitter seg med dem fortere også.

 

Ser forresten ikke problemet med å skrive en kritisk artikkel om noe som foregår i utlandet, uten å nødvendigvis måtte påpeke at Norge heller ikke er perfekt.

Det var ikke bare en kritisk artikkel. Da hadde de ihvertfall fortalt hvor mange Norge drepte som godt mulig er høyere enn japans andel.

 

Det var en hatsartikkel som får nordmenn til å hate asiatere. Bare les svarene under, og du vil se at denne artikkelen har uheldige bivirkninger.

Lenke til kommentar

Det er ikke medmenneskelig å avlike 250k husdyr. Nå prøver du å vri dette til noe helt annet hansoen. Dette handler ikke om mennesker men om dyr.

Sa jeg det? Nei, lær deg å lese før du tar noe helt ut av løse luften. Det var et spørsmål om oversikten av "drap" på kjæledyr per år i norge, og min mening om at avlivning pga høy alder, og lignende, ikke går under den kategorien i min bok. Ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Helt forferdelig. Hvordan er det mulig å bli så kyniske?

Spiser du kjøtt? Da har du svaret.

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7851912

 

Igjen så er Norge på etterskudd. Trist.

– Det kan bety en ny forretningsmulighet for Norge. Vi har ganske mye hull i norske fjell som kan være egnet, vi har god kommunikasjon til verden og vi har 100 prosent ren vannkraft som energiforsyning til disse sentrene. Det siste betyr noe i en miljøbevisst verden, sier næringsminister Trond Giske til NRK.
Vi har ikke nok fiber.

Fiber er ikke problemet. Problemet er at politikerne ikke bryr seg. Første henvendelse fra Google til regjeringen ble ikke en gang besvart. Deretter har de så vidt somlet seg til å komme med noen vage uttalelser. Google trenger handling, ikke likegyldighet. Trond Giske har ikke akkurat noe handling å vise til han heller så han burde også skjemmes.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk Norge er en del bedre enn Japan på dette området jo, Norge er kjent for å være blandt de landene i verden som behandler dyr best. Selvfølgelig avlives også hjemløse dyr i Norge, men sannsynligvis langt færre enn i Japan. En stor forskjell er at japanerne har et veldig annerledes syn på mote, og kjøper f.eks dyr bare fordi det er kult/in, da blir det lett til at man kvitter seg med dem fortere også.

 

Ser forresten ikke problemet med å skrive en kritisk artikkel om noe som foregår i utlandet, uten å nødvendigvis måtte påpeke at Norge heller ikke er perfekt.

Det var ikke bare en kritisk artikkel. Da hadde de ihvertfall fortalt hvor mange Norge drepte som godt mulig er høyere enn japans andel.

 

Det var en hatsartikkel som får nordmenn til å hate asiatere. Bare les svarene under, og du vil se at denne artikkelen har uheldige bivirkninger.

Hatsartikkel? Fordi Dagbladet påpeker at det avlives mange hjemløse dyr i Japan? Når en norsk avis skriver en kritisk artikkel om noe som foregår i midtøsten gjør de ikke det for at nordmenn skal hate muslimer. Tviler på at de har noen agenda.

 

Selv finner jeg ingen tall for hvor mange hjemløse dyr som avlives i Norge, kanskje ikke Dagbladet fant det heller, men når de har tallene for Japan, kan de vel publisere dem? Når dyr er en mote i Japan er det vel uansett naturlig å tro at det blir flere hjemløse dyr der enn her.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Helt forferdelig. Hvordan er det mulig å bli så kyniske?

Spiser du kjøtt? Da har du svaret.

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7851912

 

Igjen så er Norge på etterskudd. Trist.

– Det kan bety en ny forretningsmulighet for Norge. Vi har ganske mye hull i norske fjell som kan være egnet, vi har god kommunikasjon til verden og vi har 100 prosent ren vannkraft som energiforsyning til disse sentrene. Det siste betyr noe i en miljøbevisst verden, sier næringsminister Trond Giske til NRK.
Vi har ikke nok fiber.

Fiber er ikke problemet. Problemet er at politikerne ikke bryr seg. Første henvendelse fra Google til regjeringen ble ikke en gang besvart. Deretter har de så vidt somlet seg til å komme med noen vage uttalelser. Google trenger handling, ikke likegyldighet. Trond Giske har ikke akkurat noe handling å vise til han heller så han burde også skjemmes.

 

Simen1, med all respekt. Jeg har sett deg i snedige ting tråden og jeg vet at du sitter med en del kunnskap. Fortell meg akkurat HVOR i norge et slikt datasenter kan plasseres hvor det er tilstrekkelig med infrastruktur til å støtte opp om det?

 

Så sant det lar seg gjøre, vil jeg også vite hvor stor kapasitet du mener et slikt senter er nødt til å ha til rådighet, til enhver tid.

 

Her snakker vi så klart om fiber, men personell med den relevante tyngden er også av interesse.

 

Hilsen Balthy

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at historien er noe overdrevet. 250 000 er ikke fryktelig mange i et land med 120 millioner mennesker. I USA er tallet langt høyere, og jeg vil forestille at det samme skjer i Norge.

 

Noen som er villige til å se på hvor mange hunder og katter som blir drept i Norge hvert år?

Meg bekjent blir de i det minste avlivet humant, ikke kvalt med karbondioksid...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant artikkel: "NATOs krigføring og bidrag til folkemordet i Libya er et av vår tids verste eksempler på Vestens overgrep."

 

Noen innspill? Jeg vet ikke helt hva jeg synes.

 

Bra artikkel, og jeg er stort sett enig. Jeg stusser litt på påstanden om at Libya hadde høyere levestandard enn Australia som er i verdenstoppen. Hvorvidt Gadaffi var sosialist er vel også litt omdiskutert selv om han uten tvil hadde elementer av sosialisme.

 

Det er bra at noen andre enn venstreradikale kan si sin mening om NATO og krigene. Hanne Nabintu Herland er vel heller ikke særlig politisk korrekt og det er bra at de også kommer fram med sine meninger.

 

Litt trist å se i kommentarfeltet hvor påvirket nordmenn er av vestlig propaganda.

Lenke til kommentar
Simen1, med all respekt. Jeg har sett deg i snedige ting tråden og jeg vet at du sitter med en del kunnskap. Fortell meg akkurat HVOR i norge et slikt datasenter kan plasseres hvor det er tilstrekkelig med infrastruktur til å støtte opp om det?

 

Så sant det lar seg gjøre, vil jeg også vite hvor stor kapasitet du mener et slikt senter er nødt til å ha til rådighet, til enhver tid.

 

Her snakker vi så klart om fiber, men personell med den relevante tyngden er også av interesse.

 

Hilsen Balthy

Jeg har ingen bestemt gruvegang å vise til, men det er mange relevante steder i Norge som ligger nært eksisterende brede fiberlinjer og er nært knutepunkter som gir redundans. Oslo, Bergen og Trondheim tror jeg kan være aktuelle steder. Fiberkapasitet kan fint økes uten å legge ny fiber. Det gjør man ved å øke antall fargespekter som sendes i hver fiber. Sagt på en annen måte: Bytte utstyr i endene av fibrene (og eventuelt repeatere hvis der er noen). Legging av fiber er ikke så dyrt at det ikke kan legges noen mil ny kabel i forbindelse med et slikt prosjekt.

Lenke til kommentar

Blir vireklig litt amper når jeg leser BA sin poll.

 

Burde nordmenn og utlendinger ha forskjellige fengsler?

Og det som sjokkerte meg mest er at nærmere 80% svarte ja.

 

Fordi vi er en nasjon som holder sammen, vi er helt definitivt mot rasisme, og vi viste jo hvor godt vi holdt sammen etter Utøya, vi var så stolte over hvor godt vi håndterte det! Og ikke minst hvordan vi presser alenemødre i arbeid, og de nærmere tvinges til å sende barna til barnehage før de har fylt året. De burde i det minste være hjemme til de er 2 år.

 

Alt i alt er vi en fantastisk nasjon som holder godt sammer til siste minutt. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Flere nettbutikker godtar forhåndsbestilling av GTA V.

 

399 for PC versjonen.

 

499 for Xbox eller PS3 versjonen.

 

Hint om at spillet er snart ferdig? Den første Traileren har jo ikke kommet ut enda engang (02.November, datoen er sikkert valgt for å stille SR 3 i ett mindre imponerende lys hehe)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at historien er noe overdrevet. 250 000 er ikke fryktelig mange i et land med 120 millioner mennesker. I USA er tallet langt høyere, og jeg vil forestille at det samme skjer i Norge.

 

Noen som er villige til å se på hvor mange hunder og katter som blir drept i Norge hvert år?

Meg bekjent blir de i det minste avlivet humant, ikke kvalt med karbondioksid...

 

CO2 er en helt smertefri måte og dø på.

Lenke til kommentar

Blir vireklig litt amper når jeg leser BA sin poll.

 

Burde nordmenn og utlendinger ha forskjellige fengsler?

Og det som sjokkerte meg mest er at nærmere 80% svarte ja.

 

Fordi vi er en nasjon som holder sammen, vi er helt definitivt mot rasisme, og vi viste jo hvor godt vi holdt sammen etter Utøya, vi var så stolte over hvor godt vi håndterte det! Og ikke minst hvordan vi presser alenemødre i arbeid, og de nærmere tvinges til å sende barna til barnehage før de har fylt året. De burde i det minste være hjemme til de er 2 år.

 

Alt i alt er vi en fantastisk nasjon som holder godt sammer til siste minutt. :thumbup:

- Utlendinger bør vel helst sone i sine hjemland dersom det er mulig. Nært sine familier og under hjemlige soningsforhold. Særlig nå som vi har kapasitetsproblemer her i landet.

 

- Barn har godt av å komme i barnehage allerede før fylte 1 år. Erfaringsmessig kjeder de seg og får ikke utviklet seg optimalt hjemme uten at de har andre unger der samtidig. Førstefødte er jo naturlig nok eneste barn i heimen før barnet starter i barnehagen. Andrefødte osv blir også eneste barn i heimen på dagtid når de eldre søsknene er i barnehage og på skole. Alternativet (hvis du ser på andre land) er å sende ungene i barnehagen tidligere eller la det gå ut over levekårene til familien at en av foreldrene ikke kan være i jobb. Den norske støtten til barneforeldre er blant de beste i hele Europa.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

CO2 er en helt smertefri måte og dø på.

Javel, ja, jeg ser liksom for meg at man gjerne får panikk nå man begynnr å gispe deserat og merker at man dør. Kanskje det er umerkelig om det gjøres langsomt, så de blir sløve nok underveis til ikke å bli streset? Det høres i hvert fall ganske fælt ut og bli kvalt gradvis i ti minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...