Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Partiledelsen i FrP kaster Ulf Leirstein som finnanspolitisk talsmann

 

 

Veldig pussig valg, uten å vite særlig mye om han, var mitt inntrykk at han virket som en av de flinkere politikerne de hadde. Kanskje han blir sett på som en mulig trussel/utfordrer av dagens partiledelse?

 

Ikke at jeg feller noen tåre om de faller enda mer på målingene da. :)

 

For å spekulere: Han var vel kanskje for smart til å svelge alt han fikk servert rått? Felles ikke mange tårer her heller.

Endret av Avien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da Albin ble drept håpet jeg at de ansvarlige slapp å bli utsatt for sjikane ol. Tross alt var ikke den ansvarlige klar over at han var "fredet". Likefullt er det nå, kun timer senere, blitt fremsatt drapstrusler. Det virker som om fler og flere ekstremistiske gærninger skal ta saken i egne hender dersom det er noe de irriterer seg over. Man setter til side alt annet og svartner fullstendig, enter det dreier seg om relativt uskyldige ting som å snu aviser med Breivik på eller mer alvorlige saker som å true andre personer på livet. Trist. :(http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10030545

Lenke til kommentar

Den kommune-karikaturen til Kalvø var kostelig, Husker jeg leste den og lo godt.

 

"I Lørten kommune har alle partia blitt samde om å spørje ordføraren i nabokommunen Lurven om ho har lyst til å styre begge kommunane, sidan det ikkje er nokon i Lørten som har særlig lyst. " :wee:

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Prisstigningen skal visst bli på beskjedne 1,6% neste år.

 

Get øker prisen med 12% på kabel-TV abonnementet.

 

Dessverre monopol på kabel-TV - og man kunne selvfølgelig sagt opp, men med barn som krever Disney og Cartoon, så blir ikke det aktuelt.

 

Konkurranse er det heller ikke - RiksTV eller Canal Digital opererer med samme type prisøkning og mistenkelig like priser.

 

Overskuddene har økt i takt med økende priser (snitt prisøkning på 10% per år), så tyder på at vi forbrukere melkes for å gi eierne til respektive firma stadig mer "rett i lomma". Get hadde 500 mill i netto overskudd ifjor.

 

Leve grådighetskulturen...

Lenke til kommentar

Denne Mimir Kristjansson som nå har skrevet kritisk bok om de rike i Norge: Tar et oppgjør med sutrete milliardærer irriterer meg når han selv utnytter systemet.

Ta fag for billig trening.

For en tulling!

 

Ingen sin sti er ren, så man kan ikke kreve at alle som kritiserer er feilfrie selv. Personlig prøver jeg heller å se om han har noen gode poeng enn å henge meg opp i om han er en gjøk eller ikke. (for alt jeg vet kan det godt være han er det, vet ikke så mye om han)

 

AtW

Lenke til kommentar

Dessverre monopol på kabel-TV

Canal Digital, som du selv nevner, har også kabel-TV. Såvidt jeg vet de eneste som tilbyr det analogt og rimelig ennå. Vet dog ikke om det er tilgjengelig der du bor.

 

Ellers, en slik prisøkning må man nesten bare forvente. Så lenge folk faktisk abonnerer uansett er det tydeligvis ikke for dyrt.

Lenke til kommentar

Da Albin ble drept håpet jeg at de ansvarlige slapp å bli utsatt for sjikane ol. Tross alt var ikke den ansvarlige klar over at han var "fredet". Likefullt er det nå, kun timer senere, blitt fremsatt drapstrusler. Det virker som om fler og flere ekstremistiske gærninger skal ta saken i egne hender dersom det er noe de irriterer seg over.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10030545

 

Ikke klar over? Jaktlederen påstår i allfall at det ble opplyst til deltagerne på forhånd at Albin var "fredet"

 

En mer plausibel forklaring er kanskje at dansken ikke greide å beherske seg..

 

Og den blir vel ikke engang mat?

 

RIP albin

Lenke til kommentar

Ikke klar over? Jaktlederen påstår i allfall at det ble opplyst til deltagerne på forhånd at Albin var "fredet"

 

En mer plausibel forklaring er kanskje at dansken ikke greide å beherske seg..

 

Og den blir vel ikke engang mat?

 

RIP albin

Vel, i første artikkelen jeg leste om saken sto det at han ikke var klar over det. Om det var sant eller ikke vites ikke. I ettertid har det dog kommet frem at han var en drittsekk da han sa han ikke ville følge de andre jegernes ønske om å la være å skyte ham uansett. Mannen kan ryke og reise for min del, men å komme med drapstrusler er absurd.

Lenke til kommentar

men å komme med drapstrusler er absurd.

Det er det vel ingen som er uenig i tipper jeg.

 

Men den lille rakkeren hadde liksom blitt alles yndling og "snakkis" i lokalmiljøet, så det er ikke vanskelig å skjønne at det vekker følelser.

 

Og for min del stoler jeg ikke helt på jegerstanden (eller deler av den). Den gangen vi hadde bikkje tok jeg aldri sjansen å la den løpe løs når jeg hørte (skudd) det var jegere et eller annet sted der ute. Hadde pelsdotten på ruslet forbi på kornet til en eller annen, ser jeg ikke bort fra den kunne endt som Albin den og.

Lenke til kommentar

Det er det vel ingen som er uenig i tipper jeg.

Du skal ikke se bort ifra at det er endel som mener dette er en passende reaksjon.

 

Men den lille rakkeren hadde liksom blitt alles yndling og "snakkis" i lokalmiljøet, så det er ikke vanskelig å skjønne at det vekker følelser.

 

Og for min del stoler jeg ikke helt på jegerstanden (eller deler av den). Den gangen vi hadde bikkje tok jeg aldri sjansen å la den løpe løs når jeg hørte (skudd) det var jegere et eller annet sted der ute. Hadde pelsdotten på ruslet forbi på kornet til en eller annen, ser jeg ikke bort fra den kunne endt som Albin den og.

Ja, det er rett og slett endel pill råtne egg som trekker ned totalintrykket, slik som feks. denne dansken. Jeg skjønner også veldig godt at folk blir forbannet over slikt. Albin fortjente å dø like lite/mye som annet regulert vilt, men når du skyter noe som er blitt en maskot kun for din egen tilfredsstillelse er du bare en drittsekk.

Jeg tror ikke den totale jegerstanden generelt er en gjeng med idioter, men problemet er at når vi har noen få gærninger så kan skaden disse forårsaker bli potensielt veldig stor og tydelig. Jeg er ingen jeger selv men tok jegerprøven for noen år siden tildels pga. nysgjerrighet. Jeg startet kurset med en god del egne fordommer mot jakt og jegere generelt, men endte opp med en mye mer reflektert holdning samt mye større respekt for både dyr og natur etter å ha fullført kurset.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Da Albin ble drept håpet jeg at de ansvarlige slapp å bli utsatt for sjikane ol. Tross alt var ikke den ansvarlige klar over at han var "fredet". Likefullt er det nå, kun timer senere, blitt fremsatt drapstrusler. Det virker som om fler og flere ekstremistiske gærninger skal ta saken i egne hender dersom det er noe de irriterer seg over.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10030545

 

Ikke klar over? Jaktlederen påstår i allfall at det ble opplyst til deltagerne på forhånd at Albin var "fredet"

 

En mer plausibel forklaring er kanskje at dansken ikke greide å beherske seg..

 

Og den blir vel ikke engang mat?

 

RIP albin

 

Ikke bare er det en plausibel forklaring, men det er også danskens egen forklaring:

 

– Jeg tenkte om og om igjen «er den fredet, er den fredet?». Men jeg kom til at det ikke er noen regler som tilsier at den er fredet. Så jeg skjøt, sier gjestejegeren fra Danmark.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...