Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10038920

 

Beredskapen i Norge. At beredskapen er kritisk og uforsvarlig er det ingen tvil om. Det er synd at regjeringen prioriterer hjelp til de mislykkede (del)statene nede i Europa enn sitt eget land. Imidlertid var hvertfall situasjonen i politiet enda mer kritisk da regjeringen tok over. Antall plasser på PHS er økt fra 360 til 720 siden dagens regjering tok over. Det er ikke i nærheten godt nok, men det er en begynnelse. Så at kapasiteten på PHS er sprengt er ikke rart. Man har mye personell å utdanne for å ta igjen antall utdannede politimenn etter at Bondevik 1-regjeringen nesten halverte antall plasser på PHS.

Lenke til kommentar

Oida, her er det tydeligvis ikke FRP det er snakk om. Hadde det vært det hadde det blitt koblet til partiet for alt det hadde vært verdt.

Her skal det istedet jammen anonymiseres som man best kan. At et FRP medlem hadde sex med en voksen person er tydeligvis langt viktigere å koble til parti enn det at en voksen person hadde sex med et barn over lengre tid.

Og de fleste har vel også glemt FRP koblingen som ble satt igang da en viss Birkedal ble beskyldt for å ha filmet nakne mindreårige. Og hva med SV'ern som var Hallik? Der ble det verken en mediaorgie eller noen personuthenging. For alle skjønner jo at en slik kobling mot parti er meningsløs. Eller??

Skammelig og trist, men absolutt ikke uventet fra den rådende journalistikken her til lands.

http://www.dagbladet.no/2011/09/22/nyheter/politikk/innenriks/overgrep/18256727/

Endret av Vice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Selvfølgelig må denne saken etterforskes grundig. En så stor og viktig sak må behandles grundig, slik at vi kan legge den bak oss og ingen skal kunne komme og beskylde politiet for å ha oversett ting i ettertid.

 

Lett for deg å si. Du ble neppe fraranet, eller voldtatt i går. Da opplevde du heller ikke at saken ble henlagt umiddelbart, slik flere har opplevd.

Endret av Avien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oida, her er det tydeligvis ikke FRP det er snakk om. Hadde det vært det hadde det blitt koblet til partiet for alt det hadde vært verdt.

Her skal det istedet jammen anonymiseres som man best kan. At et FRP medlem hadde sex med en voksen person er tydeligvis langt viktigere å koble til parti enn det at en voksen person hadde sex med et barn over lengre tid.

Og de fleste har vel også glemt FRP koblingen som ble satt igang da en viss Birkedal ble beskyldt for å ha filmet nakne mindreårige. Og hva med SV'ern som var Hallik? Der ble det verken en mediaorgie eller noen personuthenging. For alle skjønner jo at en slik kobling mot parti er meningsløs. Eller??

Skammelig og trist, men absolutt ikke uventet fra den rådende journalistikken her til lands.

http://www.dagbladet.no/2011/09/22/nyheter/politikk/innenriks/overgrep/18256727/

 

Det er en viss forskjell på en sak der vedkommende har åpent tilstått på TV, og en sak der en person er mistenkt, nekter for å kjenne til saken, og ønsker å være anonym. At frp-saken egentlig ikke er så spennende er en sak, men jeg kjøper ikke at FrP har det så fælt mediamessig.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, Hoksund har stått frem og sagt at han gjorde det, og han angrer. Han har fått bot fra politiet, og saken er ferdig.

 

Trenger vi å slenge det opp som toppnyhet i hele landets media hele døgnet?

 

Jeg forventer samme reaksjon på ordføreren om politiet finner ting som tilsier at han er en barnemisbruker. Offentlig gapestokk og ødelagt familieliv.

Lenke til kommentar

Oida, her er det tydeligvis ikke FRP det er snakk om. Hadde det vært det hadde det blitt koblet til partiet for alt det hadde vært verdt.

Her skal det istedet jammen anonymiseres som man best kan. At et FRP medlem hadde sex med en voksen person er tydeligvis langt viktigere å koble til parti enn det at en voksen person hadde sex med et barn over lengre tid.

Og de fleste har vel også glemt FRP koblingen som ble satt igang da en viss Birkedal ble beskyldt for å ha filmet nakne mindreårige. Og hva med SV'ern som var Hallik? Der ble det verken en mediaorgie eller noen personuthenging. For alle skjønner jo at en slik kobling mot parti er meningsløs. Eller??

Skammelig og trist, men absolutt ikke uventet fra den rådende journalistikken her til lands.

http://www.dagbladet...rgrep/18256727/

 

Det er en viss forskjell på en sak der vedkommende har åpent tilstått på TV, og en sak der en person er mistenkt, nekter for å kjenne til saken, og ønsker å være anonym. At frp-saken egentlig ikke er så spennende er en sak, men jeg kjøper ikke at FrP har det så fælt mediamessig.

 

AtW

 

Hva da med SV-politikern som ble dømt etter hallik-paragafen? Hvorfor må den saken gjemmes bort og personen anonymiseres? Det er kanskje også bare tilfeldigheter? Eller AP-politikeren fra Troms som ble siktet for å ha begått voldtekt? Det at den saken ikke ble en nasjonal sak, var det tilfeldig?

 

Hvis svaret ditt er "Ja, bare tilfeldigheter" til de to spørsmålene over, så har jeg et tredje spørsmål: Du tror ikke tilfeldigvis på julenissen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en viss forskjell på en sak der vedkommende har åpent tilstått på TV, og en sak der en person er mistenkt, nekter for å kjenne til saken, og ønsker å være anonym. At frp-saken egentlig ikke er så spennende er en sak, men jeg kjøper ikke at FrP har det så fælt mediamessig.

Og i Birkeland-saken, som mange ynder å ta opp som eksempel også, ver det vel minst to-tre ulike vitner, og det var funnet kamerautstyr på badet hans. I tillegg var det vel ikke så mange uskyldige fjortenåringer man risitkerte å utlevere..

Lenke til kommentar

 

Hva da med SV-politikern som ble dømt etter hallik-paragafen? Hvorfor må den saken gjemmes bort og personen anonymiseres? Det er kanskje også bare tilfeldigheter? Eller AP-politikeren fra Troms som ble siktet for å ha begått voldtekt? Det at den saken ikke ble en nasjonal sak, var det tilfeldig?

 

Hvis svaret ditt er "Ja, bare tilfeldigheter" til de to spørsmålene over, så har jeg et tredje spørsmål: Du tror ikke tilfeldigvis på julenissen?

 

Frp er ikke utsatt for noen heksejakt fra media, de er bare et parti med en skyhøy andel av idioter, store egoer og fjompenisser. At disse får medieomtale, når de driter seg ut, er ikke så rart.

Endret av Avien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva da med SV-politikern som ble dømt etter hallik-paragafen? Hvorfor må den saken gjemmes bort og personen anonymiseres? Det er kanskje også bare tilfeldigheter? Eller AP-politikeren fra Troms som ble siktet for å ha begått voldtekt? Det at den saken ikke ble en nasjonal sak, var det tilfeldig?

 

Hvis svaret ditt er "Ja, bare tilfeldigheter" til de to spørsmålene over, så har jeg et tredje spørsmål: Du tror ikke tilfeldigvis på julenissen?

 

Frp er ikke utsatt for noen heksejakt fra media, de er bare et parti med en skyhøy andel av idioter, store egoer og fjompenisser. At disse får medieomtale, når de driter seg ut, er ikke så rart.

Og hvilket parti har ikke en høy andel av store egoer? Jeg er enig i at harry-faktoren er høyere i FRP, men dette forklarer ikke at alle andre sex-saker på venstresiden systematisk forties i media og at saker som berører FRP blåses opp. Man behøver ikke være FRP-velger for å se dette. Og det er faktisk bekymringsfullt at den 4. statsmakt så til de grader mangler nøytralitet på dette området.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hvilket parti har ikke en høy andel av store egoer? Jeg er enig i at harry-faktoren er høyere i FRP, men dette forklarer ikke at alle andre sex-saker på venstresiden systematisk forties i media og at saker som berører FRP blåses opp. Man behøver ikke være FRP-velger for å se dette. Og det er faktisk bekymringsfullt at den 4. statsmakt så til de grader mangler nøytralitet på dette området.

 

Store egoer er det nok av ja, det er lengre mellom de store hjernene...

 

Uansett skal det nok litt mer enn ett tilfelle til, for å overbevise meg om dette. Dagens media skriver det som selger, det er det eneste de bryr seg om er å tjene penger. Det kan jo hende at Frp-politikere som bæsjer på leggen er noe folk liker å lese om. De fleste liker jo å få sine fordommer bekreftet.

 

At det eksisterer noen konspirasjon for å sverte høyresiden, ville overraske meg. Denne myten har sitt utspring i Frp sin taktikk om å innta offerrollen, hver gang de kritiseres.

Endret av Avien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frp er ikke utsatt for noen heksejakt fra media, de er bare et parti med en skyhøy andel av idioter, store egoer og fjompenisser. At disse får medieomtale, når de driter seg ut, er ikke så rart.

Om Frp har en stor andel av idioter i forhold til andre partier har jeg ikke noen objektiv informasjon om. Men dersom man skal dømme det etter medias dekning så fremstår det definitivt slik. Og det er ikke så rart når tilsvarende idiot-hendelser fra andre partier feies under teppet. Sex med barn og hallikvirksomhet fortjener altså ikke noe særlig dekning, mens feks. en kar som kjøper seg et ligg fra ei hore i Latvia fortjener førsteside oppslag med navn og parti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...