Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå står det spesifisert i artikkelen at mannen tente på seg selv på grunn av sine personlige regninger, så ser jeg ikke hvordan IMF eller EU kan ha noe med den saken å gjøre.

Så IMF og EU holder befolkningen bevist nede? Hvorfor skulle de gjør det? De økonomiske problemene Hellas har truer EU samarbeidet og den globale økonomien, hvordan de organisasjonene skulle ha noe interesse i det ser jeg ikke.

Viss man spør seg hvem som har skylden for dette, så mener jeg det er mange greske politikere gjennom mange år som må ta skylden. Overforbruk mener jeg er et nøkkelord her. Det at de på et tidspunkt prøvde å skjule hvor mye de hadde i gjeld hjalp ikke på situasjonen.

 

Greek government funding crisis - Causes

To keep within the monetary union guidelines, the government of Greece had misreported the country's official economic statistics. In the beginning of 2010, it was discovered that Greece had paid Goldman Sachs and other banks hundreds of millions of dollars in fees since 2001 for arranging transactions that hid the actual level of borrowing.
Lenke til kommentar

Kanskje denne mannen ikke man betale sine regninger pga. sinnsyke skatter? Kanskje hans personlige utgifter har skutt i været pga. at deres stat ligger nede?

 

Hvem har spurt den greske befolkningen om de bryr seg om EU-"sammarbeidet"? Hvem har spurt om de vil være med på denne galskapen i det hele tatt? De betaler ikke bare fordi de har hatt et overforbruk, men de betaler for renter for lån, som er tatt opp for å betale renter på andre lån. Hele poenget er å gjøre dem avhengig. Hellas styrer IKKE seg selv, og befolkningen undertrykkes.

Lenke til kommentar

Kanskje denne mannen ikke man betale sine regninger pga. sinnsyke skatter? Kanskje hans personlige utgifter har skutt i været pga. at deres stat ligger nede?

De sinnsyke skattene har ikke vært der lenge, for å si det sånn. Det har også vært SVÆRT mye unndragelse.

 

Hvem har spurt den greske befolkningen om de bryr seg om EU-"sammarbeidet"?

De søkte seg inn. De kan fronte et alternativ som vil trekke de ut. Jeg tror de vil tape på det.

Hvem har spurt om de vil være med på denne galskapen i det hele tatt?

Ingen, men det er deres egen galskap. Det er de selv som har skaffet seg sinnsyk gjeld over mange regjeringer.

De betaler ikke bare fordi de har hatt et overforbruk, men de betaler for renter for lån, som er tatt opp for å betale renter på andre lån.

Som er tatt opp med vissthet om at de ikke har evne til å betale.
Hele poenget er å gjøre dem avhengig. Hellas styrer IKKE seg selv, og befolkningen undertrykkes.

Så det er en konspirasjon?
Lenke til kommentar

ist jeg tok eksamen, dekket den heller ikke alle mulige emner.

Sist gang jeg tok eksamen så hadde eksamen noe å si. Nasjonale prøver er ikke eksamen.

 

 

Grensen mellom lov og ikke lov, blir nødvendigvis svært vag. Skal man virkelig nekte elever å se på tidligere års prøver? Et slikt drakonisk regelverk, vil jo kreve et strengt kontrollregime, for å håndheve. Om dette blir forbudt, vil det også være en fristelse for mange elever, nettop å sjekke fjorårets prøver.

 

Det virker som drillingen har kommet i tillegg til læreplanen, ikke i stedet for den. Å lære seg å løse seriøse oppgaver, har de bare godt av. Frivillig ekstraarbeid er også en bra ting. Dessuten, å lære seg oppgaveløsning, er neppe noen ulempe senere i skolegangen.

 

Jeg forstår meg ikke på deg. Du virker som om du febrilsk bare må forsvare dem. Nasjonale prøver teller ikke, det er bare et mål om hvor mye de har lært av undervisningen. Det er ikke meningen at man skal bruke undervisningstimer på å drille foran nasjonale prøver. Da kunne man like så godt ha laget eksamen.

 

Du har heller ikke lov til å undervise helt irrelevante ting i timen, selv om du hevder at du klarte å gå igjennom resten iløpet av færre undervisningstimer. Og, ingen elever vil være interesert i å sjekke gamle prøver for å øve til en prøve som ikke teller. Ikke er de lette å finne heller.

 

Hvordan finner man ut? Hvis elevene sier at de ikke fulgte lærerplanen så vil det bli lagt merke til.

Lenke til kommentar

De sinnsyke skattene har ikke vært der lenge, for å si det sånn. Det har også vært SVÆRT mye unndragelse.

Nei, skattene har ikke vært der lenge, men det hjelper nok deppe denne mannen som ikke har råd til å betale.

De søkte seg inn. De kan fronte et alternativ som vil trekke de ut. Jeg tror de vil tape på det.

De? Hvem? Oligarkene på toppen? Til eksempel har Høyre forsøkt å snikinnmeldt Norge i EU to ganger. Betyr det at befolkningen står bak ALT de gjør bare fordi mange har stemt på dem?

 

Ingen, men det er deres egen galskap. Det er de selv som har skaffet seg sinnsyk gjeld over mange regjeringer.

Nei, det er dårlige ledere. Det er en grunn til at befolkningen velger folk til å styre for seg. Det skal jo være fordi befolkningen ikke har hverken tid eller kunnskaper nok til å gjøre det selv. Desverre ser man mange tilfeller hvor lederne misbruker makten.

 

Som er tatt opp med vissthet om at de ikke har evne til å betale.
Hvilke bank ville gitt privatpersoner uten evne til å betale et nåværende lån, enda mer lån med enda mer renter for å betale enda mer?

 

Så det er en konspirasjon?

Skulle ønske det, men om man ser på resultatene av politikken ser man at det IKKE er noen konspirasjon. Jeg tror ikke på konspirasjonsteorier, virkelig.

Endret av A H P
Lenke til kommentar

Nei, skattene har ikke vært der lenge, men det hjelper nok deppe denne mannen som ikke har råd til å betale.

Synd for han, men det hjelper ikke å tenne på seg selv.

De? Hvem? Oligarkene på toppen?

Vet ikke om Hellas hadde en folkeavstemning for EU, dessverre.

 

Nei, det er dårlige ledere. Det er en grunn til at befolkningen velger folk til å styre for seg. Det skal jo være fordi befolkningen ikke har hverken tid eller kunnskaper nok til å gjøre det selv. Desverre ser man mange tilfeller hvor lederne misbruker makten.

Absolutt, men Hellas problem er ikke bare én gruppe ledere og én regjering. Dessverre jobber folk for lite og skatter for lite.

 

Hvilke bank ville gitt privatpersoner uten evne til å betale et nåværende lån, enda mer lån med enda mer renter for å betale enda mer?

Som det påpekes over har det bevisst vært falske tall inne i bildet. Korrupsjon.

 

Skulle ønske det, men om man ser på resultatene av politikken ser man at det IKKE er noen konspirasjon. Jeg tror ikke på konspirasjonsteorier, virkelig.

Du fronter det litt slik.

Lenke til kommentar

 

Du har heller ikke lov til å undervise helt irrelevante ting i timen, selv om du hevder at du klarte å gå igjennom resten iløpet av færre undervisningstimer. Og, ingen elever vil være interesert i å sjekke gamle prøver for å øve til en prøve som ikke teller. Ikke er de lette å finne heller.

 

 

Om de nasjonale prøvene er tenkt å måle ting elevene bør kunne, så kan det jo ikke være helt irrelevant å ta til seg informasjonen om tingene de omhandler?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Du har heller ikke lov til å undervise helt irrelevante ting i timen, selv om du hevder at du klarte å gå igjennom resten iløpet av færre undervisningstimer. Og, ingen elever vil være interesert i å sjekke gamle prøver for å øve til en prøve som ikke teller. Ikke er de lette å finne heller.

 

 

Om de nasjonale prøvene er tenkt å måle ting elevene bør kunne, så kan det jo ikke være helt irrelevant å ta til seg informasjonen om tingene de omhandler?

 

AtW

Ingen har sagt det, men det er en stor forskjell på å lære mer om de forskjellige emnene, og å drille foran de nasjonale prøvene. Det er ikke meningen at man skal drille foran de nasjonale prøvene, fordi den er ikke laget med nok variasjon mellom år til åt. Det er ingen eksamen.

 

Er det flere venstrevridde som planlegger å komme med flere desperate forsvar?

Lenke til kommentar

Er det flere venstrevridde som planlegger å komme med flere desperate forsvar?

 

Problemet er vel heller at du aldri tar stilling til våre argumenter, som vanlig får man vel si. Dette er også grunnen til at jeg svært sjelden gidder. Du lirer av deg standardargumenter, ispedd hersketeknikker. De samme som du brukte i forrige diskusjon. Det må være trist å være så uinspirert. Men om du er så redd for venstrevridde, så bør du passe deg for Marsdal, han er blodrød. :tease:

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Er det flere venstrevridde som planlegger å komme med flere desperate forsvar?

 

Problemet er vel heller at du aldri tar stilling til våre argumenter, som vanlig får man vel si. Dette er også grunnen til at jeg svært sjelden gidder. Du lirer av deg standardargumenter, ispedd hersketeknikker. De samme som du brukte i forrige diskusjon. Det må være trist å være så uinspirert. Men om du er så redd for venstrevridde, så bør du passe deg for Marsdal, han er blodrød. :tease:

Jeg tar stlling til argumenter som gir mening. Hadde du f.eks. sagt at de ikke drillet foran prøvene og kommet med bevis for det, så er det greit.

 

Når du kommer og sier at det er helt greit å drille foran de nasjonale prøvene, og kommer med elendige argumenter og stråmenn for å bevise det, så blir det bare tull. Jeg er kritisk mot folk som ikke velger å tenke, og det har ingenting med politisk ideologi å gjøre. Det er nok av folk på venstresiden som kommer med gode og inteligente kommentarer.

 

Du snakker om standardresponser. Hvis det er noen som er mester i det området så er det deg. Du skrev "sist gang jeg tok eksamen dekket den ikke alle mulige emner", er det et argument mot at "prøver som ikke dekker alle emner, er prøver det er lettere å drille foran?" Du skrev "Skal man virkelig nekte elever å se på tidligere års prøver?" selv om du vet godt at ingen elever er interesert i å sjekke gamle prøver for en prøve som ikke teller. Omtrent aldri har jeg sett deg skrive noe med substans. Ofte spyr du ut noen få setninger som du har tenkt lite over. Hadde du tenkt litt mer før du skrev, så ville jeg respektert deg mer.

 

Jeg er bare glad for at du ikke svarer meg. Forsett sånn!

Lenke til kommentar

 

Du har heller ikke lov til å undervise helt irrelevante ting i timen, selv om du hevder at du klarte å gå igjennom resten iløpet av færre undervisningstimer. Og, ingen elever vil være interesert i å sjekke gamle prøver for å øve til en prøve som ikke teller. Ikke er de lette å finne heller.

 

 

Om de nasjonale prøvene er tenkt å måle ting elevene bør kunne, så kan det jo ikke være helt irrelevant å ta til seg informasjonen om tingene de omhandler?

 

AtW

Ingen har sagt det, men det er en stor forskjell på å lære mer om de forskjellige emnene, og å drille foran de nasjonale prøvene. Det er ikke meningen at man skal drille foran de nasjonale prøvene, fordi den er ikke laget med nok variasjon mellom år til åt. Det er ingen eksamen.

 

Er det flere venstrevridde som planlegger å komme med flere desperate forsvar?

 

Er det ikke på tide å la paranoian legge seg litt? Alle spørsmål er ikke "desperate forsvar fra venstresiden". Jeg tror du hadde fått mere ut av diskusjoner om du ikke trodde alle innspill var venstresiden som var ute etter å ta deg.

 

Ellers er det selvfølgelig forskjell på å lære mer og å drille konkret, men hva konkret er det som er skjedd i disse tilfellene? Det er mye påstand mot påstand, det hadde vært fint å få oppklart litt hva som faktisk er gjort konkret i skolene. Kan godt hende det er kritikkverdig det som er gjort, jeg kjenner detaljene for lite til å vite det, men jeg synes det virker overdrevent å feks påstå at det er ulovlig å ha om temaene pga læreplanen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke på tide å la paranoian legge seg litt? Alle spørsmål er ikke "desperate forsvar fra venstresiden". Jeg tror du hadde fått mere ut av diskusjoner om du ikke trodde alle innspill var venstresiden som var ute etter å ta deg.

Har aldri sagt det. Jeg sa at det spesifikke argumentet ditt var et desperat forsvar. Eller ihvertfall et forsvar du ikke tenkte så mye over.

 

Å drille elevene foran nasjonale prøver blir ikke korrekt fordi du lærer litt pensum når du gjør det.

 

Jeg tror ikke venstresiden er ute etter å ta meg, og det er mange inteligente folk på venstresiden. Men! Hvis man ikke ønsker at noe skal være sant, er det desverre vanlig på begge sider at man kommer med hvilket som helst argument for å motbevise det. Jeg vil at folk skal tenke på før de svarer "hva er det jeg svarer på?", "gir det mening?" Du pleier å gjøre det, men ikke i dette tilfellet. Min irritasjonsmoment kom fra Aviens post. Du var bare dråpen som fikk begeret til å flyte over.

 

Ellers er det selvfølgelig forskjell på å lære mer og å drille konkret, men hva konkret er det som er skjedd i disse tilfellene? Det er mye påstand mot påstand, det hadde vært fint å få oppklart litt hva som faktisk er gjort konkret i skolene. Kan godt hende det er kritikkverdig det som er gjort, jeg kjenner detaljene for lite til å vite det, men jeg synes det virker overdrevent å feks påstå at det er ulovlig å ha om temaene pga læreplanen.

Dette er et helt akseptabelt argument. Vi vet ikke hva som har foregått i klasserommet, så vi vet ikke om du har drillet elevene foran prøvene. Men det er noe mistenkelig når noen av elevene sier at de drillet foran dem. Mitt argument har vært, "drillet de elevene foran de nasjonale prøvene, så er det kritikkverdig".

 

For å vite hva som har foregått, så må vi vente på en eventuell investigasjon.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg håper også at vi kan få litt mer info om saken. For min del er hele saken avhengig av hvordan prøven er utformet og hvordan den har blitt gjennomført. Men dersom denne infoen blir forsøkt holdt tilbake er det veldig store sjanser for at det er noe som stinker. Men jeg er hvertfall enig i en tidligere kommentar og det er kommentaren om misbruk av trygdesystemet. En holdning hvor man vurderer å ta ut sykemelding fordi man har blitt kritisert er fullstendig forkastelig.

 

Men jeg kan definitivt kjøpe argumentet om at dette er ikke ting man skal være nødt til å drille på dersom man har gjennomgått vanlig undervisning. Dersom man ikke kan noe før den ekstra sommer-drillen, da er jo noe fullstendig galt med resten av skoleåret.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...