Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vi alle nordmenn, isåfall hvorfor skal innvandrere prioriteres?

 

– Kommunen bør prioritere minoriteter i jobbsammenheng. Om det står mellom en nordmann og en innvandrer i en ansettelsesprosess må kommunen ansette minoriteten. I en periode må dette gjøres, sier Rødt-politikeren.

 

Jeg som trodde vi alle var like norske alle sammen? Men det argumentet passet visst ikke inn akkurat nå så da ble det droppet.... Dobbeltmoral.

 

http://www.document.no/2011/09/nar-det-star-mellom-en-nordmann-og-en-minoritet-skal-minoriteten-ansettes/

 

 

Lenke til kommentar

Ikke dyrt i Oslo, Moderator?

 

Prisene på leiligheter langs T-banen er også høye. Og: Hvem student orker å bruke 45 minutter til Blindern. Hva med alle forsinkelsene? Hva med seminarer på sen ettermiddag med start klokken 16:00? Man reiser ofte hjem om man hadde foreleninger som gikk fra 08:00 til 12:00. Skal man oppholde seg 12 timer på området?

 

Hva med arrangementer enda senere på kvelden i studentmiljøet, foreninger og kjellere? Blir langt med 1 time hver vei da ja.....

 

Tror ikke du har peiling på studier og Oslo.

Du har virkelig misforstått med det å være student. Er normalt å jobbe 12 timer på skolen. Tbanen er ganske grei å bruke, ev så har man buss og trikk som alle går til Blindern. At du ikke orker å bruke 45min til skole får være ditt problem. Kjenner f.eks mange som bor i Oslo men som studerer i Høyskolen i Akershus eller UMB, ingen av dem som klager på noe.

 

Mulig det er studentene som har blitt late?

 

Det er altså ikke normalt å være på Blindernområdet 12 timer hver eneste dag sammenhengende fordi man bor så langt unna at man tvinges til det. Mange leser derfor også hjemme. Ser at du hopper bokk over de andre tingene jeg nevner. Typisk debatt troll med andre ord.

I stedenfor å kalle meg troll, bør du heller bare akseptere at du er lat. Du har ikke seminar til sent hver dag. Det er frivillig å være med i foreninger og andre sosiale aktiviteter men du kommer deg hjem uansett, jeg ser ikke hva jeg ikke svarte på.

 

Er vi alle nordmenn, isåfall hvorfor skal innvandrere prioriteres?

 

– Kommunen bør prioritere minoriteter i jobbsammenheng. Om det står mellom en nordmann og en innvandrer i en ansettelsesprosess må kommunen ansette minoriteten. I en periode må dette gjøres, sier Rødt-politikeren.

 

Jeg som trodde vi alle var like norske alle sammen? Men det argumentet passet visst ikke inn akkurat nå så da ble det droppet.... Dobbeltmoral.

 

http://www.document.no/2011/09/nar-det-star-mellom-en-nordmann-og-en-minoritet-skal-minoriteten-ansettes/

Nok av eksempler på at innvandrere som er best kvalifisert blir forbigått, kanskje dette er med å dreie pendelen mot at den mest kvalifiserte skal få jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kanskje dette er med å dreie pendelen mot at den mest kvalifiserte skal få jobben.

Hæ? Leste du samme artikkel som vi gjorde? Han ønsker at innvandrere prioriteres fremfor vanlige nordmenn. Så den norske mann er nå både plassert under norske kvinner og innvandrere når det kommer til ansettelse.

Lenke til kommentar

Er vi alle nordmenn, isåfall hvorfor skal innvandrere prioriteres?

 

– Kommunen bør prioritere minoriteter i jobbsammenheng. Om det står mellom en nordmann og en innvandrer i en ansettelsesprosess må kommunen ansette minoriteten. I en periode må dette gjøres, sier Rødt-politikeren.

 

Jeg som trodde vi alle var like norske alle sammen? Men det argumentet passet visst ikke inn akkurat nå så da ble det droppet.... Dobbeltmoral.

 

http://www.document....teten-ansettes/

Nok av eksempler på at innvandrere som er best kvalifisert blir forbigått, kanskje dette er med å dreie pendelen mot at den mest kvalifiserte skal få jobben.

 

Hvordan kan dette hjelpe de som blir diskriminert? Det vil jo bare føre til at flere som ikke er best kvalifisert til jobben blir ansatt. Løser ikke diskriminering med diskriminering må du vel forstå.

Lenke til kommentar
Tror noen er ute etter å ta Frp

 

Frps Bård Hoksrud forteller at de fleste bilistene som stanset var fornøyde. At flere likevel reagerte og ringte politiet, tror han har sammenheng med hvilket parti det var som sto der.

 

Har det noen gang hendt at Fremskrittspartiet ikke har brukt offerkortet når de har blitt tatt med buksene nede?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvordan kan dette hjelpe de som blir diskriminert? Det vil jo bare føre til at flere som ikke er best kvalifisert til jobben blir ansatt. Løser ikke diskriminering med diskriminering må du vel forstå.

 

I en ideell drømmeverden, ville kvotering vært overflødig, ettersom ingen ville blitt diskriminert. Desverre så trengs det incentiver for å ansette folk med utenlandske navn. Kvotering er ikke ment som noe mer enn det, det er fortsatt opp til arbeidsgiver. Dersom det kan føre til like stor sjanse for innvandrere til å få jobb, som likt kvalifiserte etnisk norske, så støtter jeg det.

Lenke til kommentar

Offerrollen ja. Det er ikke alltid den er feil heller:

 

«Her har vi en neger fra svarteste Afrika»

Ja, en Frp-person sa dette om en annen politiker. Men vent nå litt. Var det alt han sa? Nei.

 

«Farge og geografi betyr ikke noe. Det er ikke et handicap å være innvandrer. Her har vi en neger fra svarteste Afrika – som leder av Kristiansand kulturstyre. Han har gjort en utmerket jobb for å bygge byen.»

 

Oi, nå fikk setningen en helt annen betydning. Men det kan man ikke skrive i tittelen.

Lenke til kommentar
Tror noen er ute etter å ta Frp

 

Frps Bård Hoksrud forteller at de fleste bilistene som stanset var fornøyde. At flere likevel reagerte og ringte politiet, tror han har sammenheng med hvilket parti det var som sto der.

 

Har det noen gang hendt at Fremskrittspartiet ikke har brukt offerkortet når de har blitt tatt med buksene nede?

 

Det partiet er så frekt at det ligner ingen ting. Rundt i byen nå er det plakater med "mer demokrati, mer åpenhet" pluss noe annet banalt piss. Og det i en by, hvor Frp er innblandet i flere korrupsjonssaker. Lenge leve nytale og spinndoktori.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

The road to hell is paved with good intentions.

 

Spiller det noen rolle hvor godt det er ment når det er diskriminering.

Kall det hva du vil. Men jeg mener noen ganger at det er nødvendig. Syns det er spesielt skremmende at en at ett barn kan gå gjennom hele barne, ungdom og videregående skole uten å møte på en eneste mannlig lærer idag. Skolen er ikke bare for å lære men også ett sted der man blir oppdratt og uten mannlige rollemodeller frykter jeg for fremtidens unger.

Lenke til kommentar

Jeg gikk gjennom barneskolen uten menn. Du løser allikevel ikke dette problemet ved å prioritere dårligere menn over bedre kvinner. Er mannen god nok får han jobb uansett.

 

Mens resultatet er likegyldig. Så lenge de best kvalifiserte kvinnene får jobben, så er det ett fett om barna ikke møter en mann før de er 7 år?

 

 

 

The road to hell is paved with good intentions.

 

Spiller det noen rolle hvor godt det er ment når det er diskriminering.

 

Så da er det bedre at innvandrere blir diskriminert, enn at man spør folk om å tenke seg om to ganger?

 

Jeg føler meg forresten diskriminert over at du nevner helvete. Trosdiskrimering asså!

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Mens resultatet er likegyldig. Så lenge de best kvalifiserte kvinnene får jobben, så er det ett fett om barna ikke møter en mann før de er 12 år?

Ingen mannlige klasseforstandere før ungdomsskolen. En og annen mann i andre fag, men de var i mindretall. Tror ansettelsesforholdet var 70/30 F/M på skolen min. Det har ikke ødelagt meg, og det er hvertfall ikke noe som rettferdiggjør diskriminering.

 

Så da er det bedre at innvandrere blir diskriminert, enn at man spør folk om å tenke seg om to ganger?

Hvordan er kvotering å "tenke seg om to ganger"?

 

Ingen som har sagt at dårlige menn skal prioriteres inn, men er en mann og en kvinne like kvalifisert til f.eks en barnehagejobb ser jeg helst at det er mannen som får jobben fremfor kvinnen.

Jeg tror ikke to søkere i utgangspunktet er identiske, og jeg ville vært forsiktig med å tenke sånn kategorisk. Evnen til å virke best på intervjuer er faktisk en egenskap som avgjør.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...