Slimda Skrevet 26. august 2011 Rapporter Del Skrevet 26. august 2011 Samme her, Slimda. Usikker på om jeg er helt enig i den avgjørelsen. Jeg er helt enig, da jeg er enig i mye av politikken de vil gjennomføre. (Men det betyr ikke at jeg er fan av de morsomme uttallelsene noen av de har en tendens til å komme med.) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. august 2011 Rapporter Del Skrevet 26. august 2011 Valgometeret til Aftenposten er tilgjengelig. Minst like triste greier som NRK sin valgomat. Aftenposten sin er delt i to deler: A. for de som skal stemme i kommunevalget i Oslo B. for de som skal stemme i stortingsvalget i 2013 Kommunevalgene i de resterende 429 kommunene er ignorert. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. august 2011 Rapporter Del Skrevet 26. august 2011 Kommunevalgene i de resterende 429 kommunene er ignorert. Utsagnene i valgomatene for Stavanger, Kristiansand og Bergen er utarbeidet av Stavanger Aftenblad, Fedrelandsvennen og Bergens Tidende. Disse blir publisert så snart de er klar. Det kommer litt mer etterhvert. Det er mye arbeid å lage slikt for hver eneste kommune da. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 26. august 2011 Rapporter Del Skrevet 26. august 2011 Eh, nesten ingen bruker vel den elektroniske signeringsløsningen. Man har et fullgodt alternativ i den manuelle signeringsløsningen som har vært brukt i alle år. Så dette er ingen katastrofe, knapt nok en bagatell. Nei, at noen tusen stykker får pengene to uker etter at de skulle fått dem er jo ingen krise... Stakkars de som ikke har penger i bakhånd, sier jeg. I det ALLER minste burde de sendt ut informasjon om dette til alle som hadde valgt elektronisk signering i GOD tid i forveien. Hvis de ikke ble informert om det kan jeg være enig i at det er feil... Men at selve signeringen ikke fungerer synes ikke jeg er noen stor sak så lenge man fortsatt kan signere manuelt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. august 2011 Rapporter Del Skrevet 26. august 2011 Selvsagt, men det er mange av landets innbyggere (potensielle lesere) som ikke bor i Oslo kommune, eller de tre andre nevnte for den del. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. august 2011 Rapporter Del Skrevet 26. august 2011 Det er sikkert derfor de har med nasjonalt. Jeg mistenker at politikken til KRF i Bergen ikke er så fryktelig ulik den som er i Ålesund. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 29. august 2011 Rapporter Del Skrevet 29. august 2011 Er Richard Dawkins sosialliberal? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. august 2011 Rapporter Del Skrevet 29. august 2011 Skandalenes by Oslo er skandaleby nummer én. Hvorfor er det ingen som bryr seg? 2 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 29. august 2011 Rapporter Del Skrevet 29. august 2011 Tror det er for mange beslutninger som tas av folk som ikke har snøringen (uavhengig av partitilhørlighet). Har vi for dårlige kontrollmekanismer i lokalpolitikken? Jeg mener, i rikspolitikken forteller statsrådene departementene hva de vil, så sitter det kloke hoder i departementene og sørger for at dette lar seg gjennomføre innenfor rimelighetens grenser. Funker dette lokalt? IT-saken i Oslo, der de sparker noen ansatte for så å leie de inn som konsulenter - burde ikke noen et eller annet sted på veien kunne sagt at dette kom til å bli latterlig dyrt? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 29. august 2011 Rapporter Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Er det virkelig noen som ønsker en slik kanal i Norge? http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=0udHylMhlFk Endret 29. august 2011 av turbonello Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. august 2011 Rapporter Del Skrevet 29. august 2011 Skandalenes by Oslo er skandaleby nummer én. Hvorfor er det ingen som bryr seg? Er det virkelig noen som tror at det hadde vært bedre med en AP-ordfører (for eksempel)? 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 29. august 2011 Rapporter Del Skrevet 29. august 2011 Skandalenes by Oslo er skandaleby nummer én. Hvorfor er det ingen som bryr seg? Ja, ser det. Eller vent... Jeg er usikker på om det er skandale by nummer 1 på verdensbasis. Men det var vel ikke det du mente? =) Jeg vil tro at det er byer i verden som ville ha tatt både første andre og tredje plass. Uansett: Hvordan eller på hvilken måte burde man brydd seg? Jeg er sikker på at det er mange som bryr seg, men jeg er usikker på om de er klar over hva de skal gjøre med problemene som oppstår. Finnes det måter å unngå fremtidige problemer på? Eventuelt: Hva slags måter? Hvis man for eksempel hindrer private aktører i å utvide tilbudene i samfunnet, for eksempel hindrer noen private aktører i å bygge nye sykehjem, vil dette uansett og alltid være til befolkningens beste? Selv om kommunen kanskje også mangler penger til å bygge sykehjem selv? Slik jeg ser det så er det måten ting blir gjort på, som fører til problemer. Ønsker man at ting skal gå bra, og unngå skandalene, så må man engasjere seg, bruke hodet, og komme med forslag som kan føre til forbedring. Alle ideologier, fungerer godt - vil jeg tro: dersom det som blir gjort, er grundig nok, godt gjennomtenkt og fornuftig. Og jeg tror egentlig ikke at det er umulig uansett hva slags parti man tilhører. =) Eller hva tror du? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. august 2011 Rapporter Del Skrevet 29. august 2011 Skandalenes by Oslo er skandaleby nummer én. Hvorfor er det ingen som bryr seg? Og folk lurer på hvorfor noen i FRP ønsker seg en høyrevridd avis Hadde Fox News laget samme oppsummeringen hadde hvertfall totalbildet av de to artiklene blitt noenlunde balansert. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 29. august 2011 Rapporter Del Skrevet 29. august 2011 Skandalenes by Oslo er skandaleby nummer én. Hvorfor er det ingen som bryr seg? Og folk lurer på hvorfor noen i FRP ønsker seg en høyrevridd avis Hadde Fox News laget samme oppsummeringen hadde hvertfall totalbildet av de to artiklene blitt noenlunde balansert. Det er svært uklart hva Frp egentlig mener med utspillet om Fox News: 1. Ønsker de at tilbydere (f.eks. Canal Digital eller Altibox) skal tilby den amerikanske TV-kanalen Fox News Channel, som handler om USA, i Norge? Hvordan ser man for seg at dette skal hjelpe Frp? Uansett bør man heller henvende seg til tilbyderne i stedet for å klage i offentligheten. 2. Ønsker de at Fox News skal etablere en egen kanal for Norge? I så fall: Lykke til. Det er ufattelig kostbart å drive en TV-produksjon i Norge, spesielt en 24-timers nyhetskanal - og enda mer spesielt en nyhetskanal som utelukkende henvender seg til et bestemt politisk sjikt. Det har uansett ingen hensikt å gå ut i mediene med dette budskapet - så fremt hensikten ikke er å spille offer-kortet. Hvis Frp vil endre medie-Norge kan de for det første begynne med å oppfordre sine egne medlemmer/velgere til å ta journalistutdanning. For det andre kan de starte sine egne Frp-vennlige medier i det frie markedet. Ingen hindrer dem. 1 Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 29. august 2011 Rapporter Del Skrevet 29. august 2011 For det andre kan de starte sine egne Frp-vennlige medier i det frie markedet. Ingen hindrer dem. Det frie markedet? Og hvor er det om jeg tør spørre? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 29. august 2011 Rapporter Del Skrevet 29. august 2011 For det andre kan de starte sine egne Frp-vennlige medier i det frie markedet. Ingen hindrer dem. Det frie markedet? Og hvor er det om jeg tør spørre? Kan du forklare hva du mener? Tenker du på pressestøtten? Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 29. august 2011 Rapporter Del Skrevet 29. august 2011 For det andre kan de starte sine egne Frp-vennlige medier i det frie markedet. Ingen hindrer dem. Det frie markedet? Og hvor er det om jeg tør spørre? Kan du forklare hva du mener? Tenker du på pressestøtten? Vi har da ikke noe fritt marked i Norge. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 29. august 2011 Rapporter Del Skrevet 29. august 2011 For det andre kan de starte sine egne Frp-vennlige medier i det frie markedet. Ingen hindrer dem. Det frie markedet? Og hvor er det om jeg tør spørre? Kan du forklare hva du mener? Tenker du på pressestøtten? Vi har da ikke noe fritt marked i Norge. Jeg ønsker ikke å gå inn i noen ideologisk diskusjon, men vi har et fritt marked i Norge i den forstand at hvem som helst kan starte opp en avis uten noen form for restriksjoner. TV- og radiokanaler må en vel søke om konsesjon for å drive, men det er ingen krav om noen bestemt politisk profil. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. august 2011 Rapporter Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Skandalenes by Oslo er skandaleby nummer én. Hvorfor er det ingen som bryr seg? Og folk lurer på hvorfor noen i FRP ønsker seg en høyrevridd avis Hadde Fox News laget samme oppsummeringen hadde hvertfall totalbildet av de to artiklene blitt noenlunde balansert. Tull. Ingen blir noe klokere av en TV kanal som farer med løgn og tant. Siden du vet så mye om disse sakene, så kan du jo dele det med oss, i stedet for å begynne å snakke om amerikansk idiot-tv. Såvidt jeg kan bedømme, er dette en politisk korrekt, snill fremstilling av saken. Men korrupsjonen spøker i kulissene. Endret 29. august 2011 av Avien 2 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 29. august 2011 Rapporter Del Skrevet 29. august 2011 Hvorfor har Oslo kommune kastet vekk 35 millioner av skattebetalernes penger i et forsøk på å etablere et sykehjem i Spania? Er dette en spøk? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå