Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Hvordan er du sikker på at de er legitime?

 

Hadde det ikke da vært bedre om ingen land fikk lån hos andre land/internasjonale organisasjoner/private banker? Eller bedre for befolkningen, verre for bankene?

 

Fordi lover og regler har blitt manipulert av kjeltringer over tid. Jeg har ikke noen detaljert løsning på dette, fordi jeg har begrenset kunnskap, men tror dette kan være en pekepinn:

 

«Løsningene er imidlertid velkjente – vende ryggen til en aktiv deflasjonsskapende pengepolitikk som forverrer «krisen», slette deler av gjelden, overta bankene, temme finanssektoren, avglobalisere, kreve tilbake de mange hundre milliarder euro statskassene har tapt i form av skjeve skatteletter (70 milliarder bare i Frankrike de ti siste årene). Disse løsningene har blitt beskrevet i detalj (blant annet i denne avisen) av folk med en økonomisk ekspertise som ikke står tilbake for Trichets, men som ikke tjener de samme interessene. »

 

utdrag fra:

 

 

Gjeldsopprøret: Lenge leve krisen!

 

[12.07.11] Den økonomiske og demokratiske krisen i EU reiser fire sentrale spørsmål: Hvorfor har en politikk man visste ville lede til fallitt blitt ført med en så åpenlys iver i fire land (Irland, Spania, Portugal og Hellas)?

 

Selvsagt, lovene blir forandret etter elitens behov.

 

Det virker forøvrig som en svært bra avis. Har lest litt i papirutgaven og de har gode poeng. Avglobalisering er viktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i at vi trenger 45 000 politifolk i Norge..

 

Det ville blitt ca. 9 politimenn pr. 1000 innbygger. Norge er også et stort land, og det er derfor viktig med politi som dekker alle områder. Så snart man kommer ut av de største byene i Norge er lovbrudd endel av hverdagen, og folkene som bor der, vet at så lenge de ikke begår svært alvorlige forbrytelser(stort sett drap), kan de komme unna uten problemer. Kanskje det er på tide at politiet kommer ut i distriktene?

 

http://www.h-avis.no/nyheter/perioder-uten-politi-i-sauda-og-suldal-i-sommer-1.6292548

Lenke til kommentar

http://e24.no/makro-...oelvet/20078036

 

Og historiens største røveri fortsetter. Når våkner folket og innser hva de blir utsatt for?

 

Dagens virkelige terrorister er de som styrer verden i dag.

 

Jeg lurer på hvordan forholdet mellom antall Euro i verden kontra antall lånte Euro. Leste her om dagen at det finnes kun 1/3 så mye dollar, som det ville trengtes, dersom man skulle nedbetale all dollargjeld.

 

Nå er det vel ikke noe som tyder på at gjelden vil bli nedbetalt, men om den hadde blitt det - hvordan hadde det påvirket nedbetalingen? Måtte de ha trykket mer penger? Og det er jo heller ikke bra.

 

Med dagens system, er det fysisk umulig å nedbetale all gjeld. Bankene kunne trykket opp så mye penger, men når en bank trykker opp/oppretter penger, så opprettes samtidig gjeld. Man kan tenke seg at en sentralbank trykker opp og oppretter penger, men dette systemet har man avskaffet i de fleste land, blant annet USA.

 

Hva vil resultatet av dette bli i fremtiden?

Lenke til kommentar

Statskassa er ikke en enkelt konto som hvert statlig foretak kan trekke fra til en hver minste ting. Det er et system av kontoer i flere "nivåer" der hvert departement, foretak, avdeling osv har hvert sitt regnskap. Dette er absolutt nødvendig for å klare å holde oversikten.

Lenke til kommentar

Dette er en litt eldre sak, men fortsatt noe som irriterer meg litt:

 

http://www.dagbladet.no/2011/04/16/nyheter/hells_angels/innenriks/organisert_kriminalitet/rune_olsgaard/16209575/

Med uttalser av typen:

 

Det er flere dømte innen politiet enn det er i MC miljøet.

-Vi har vært vant til dette lenge og vært tause. Men når alle motorsyklister plutselig er kriminelle, er det nok, sier Olsgaard.

 

Så slår de sammen alle som kjører motorsykkel med HA, som motorsyklist har jeg ingen som helst interesse av å assosieres med den gjengen, eller opptre i samme gruppe som de. (og det er forøvrig ikke sånn som meg politiet aksjonerer mot heller)

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du mener at selv om man er gammel, skal man ikke kunne dømmes?

Ja, det er lenge siden det skjedde, men det er da ingen unnskyldning for å ikke dømmes for grusomhetene som fant sted.

 

Nå skriver jeg litt mer generelt da, ikke akkurat om denne gamle mannen, men prinsippet er jo at om man er mentalt tilstede så skal man kunne dømmes?

Lenke til kommentar

Plateselskaporganisasjon stopper lokalt barnearrangement. Krever 400 kr per forestilling a 15 minutter.

Tono bør kunne være litt mer fleksible. Selv om det er logisk at det bør betales for bruk av opphavsrettsbeskyttet musikk.

 

Det fremgår ikke om forestillingen koster penger, dersom den ikke gjør det bør Tono kunne vise litt fleksibilitet.

 

Edit:

 

Det er ikke alltid jeg er overbegeistret for Per Sandbergs utsagn. Men her mener jeg han har et poeng.

 

Det er riktignok politiets oppgave å beskytte folk mot overgrep. Men vi har alle et ansvar for å hjelpe mennesker i nød. Når man har som oppgave å beskytte vår nasjonalforsamling bør det virkelig være lov å spørre om det ikke hviler er ekstra tungt ansvar på deg.

 

Jeg har aldri vært i en slik situasjon. Men jeg håper og tror at det latterlig lite fryktsomme hodet mitt ville reagere med sinne i stedet for frykt. Og at jeg ville gjort noe.

 

Man vet likevel aldri før man selv står der. Men jeg håper at jeg ville gjort noe. Jeg tror det også.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Man skal såklart dømmes om man er oppegående og alt, men dette blir litt for mye når man regelrett drar gamle mennesker som nesten ikke kan puste for egen maskin inn i en rettsal.

Der er jeg enig med deg - Må da kunne finne alternative løsninger på å dømme mannen. Men det er mange tilfeller av syke folk som blir dratt for retten.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært i en slik situasjon. Men jeg håper og tror at det latterlig lite fryktsomme hodet mitt ville reagere med sinne i stedet for frykt. Og at jeg ville gjort noe.

Jeg lurer på om folk som gikk forbi trodde det var en frivillig situasjon. Det kan kanskje være noe vanskelig å se/høre på avstand (ikke vet jeg, har aldri sett en voldtekt faktisk skje for å si det sånn). Men kanskje vi rett og slett må bli litt tøffere og ikke være redd for å konfrontere noen som har sex i en voldtektslignende situasjon selv om vi ikke er 100% sikker på om det faktisk er en voldtekt.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært i en slik situasjon. Men jeg håper og tror at det latterlig lite fryktsomme hodet mitt ville reagere med sinne i stedet for frykt. Og at jeg ville gjort noe.

Jeg lurer på om folk som gikk forbi trodde det var en frivillig situasjon. Det kan kanskje være noe vanskelig å se/høre på avstand (ikke vet jeg, har aldri sett en voldtekt faktisk skje for å si det sånn). Men kanskje vi rett og slett må bli litt tøffere og ikke være redd for å konfrontere noen som har sex i en voldtektslignende situasjon selv om vi ikke er 100% sikker på om det faktisk er en voldtekt.

 

Jeg kan nesten garantere at folk trodde det var frivillig. Ingen oppegående mennesker lever vel og tar bilde av noe slikt for moro om de tror det er en voldtekt. Dama var såvidt meg bekjent ganske full, så det er ikke sikkert det virker særlig "voldtektsaktig" for forbipasserende (som sikkert i stor grad var beruset selv)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kan nesten garantere at folk trodde det var frivillig. Ingen oppegående mennesker lever vel og tar bilde av noe slikt for moro om de tror det er en voldtekt. Dama var såvidt meg bekjent ganske full, så det er ikke sikkert det virker særlig "voldtektsaktig" for forbipasserende (som sikkert i stor grad var beruset selv)

 

AtW

Da spørs det om man kanskje må bli tøffere og mer flink til å konfrontere folk som har sex utendørs. Det går tross alt an å trekke seg tilbake om det viser seg å være frivillig.

 

Det foregår også mange voldtekter innendørs på private fester rundt omkring. Jeg kan forstå at det er vanskelig å dømme på stående fot om slike situasjoner er frivillige. Det er også enda vanskeligere å konfrontere i slike situasjoner av ulike grunner.

Lenke til kommentar

Jeg må kaste en brannfakkel og si at jenta var medskyldig i denne voldtekten. Når man er så sørpe dritings man ikke engang klarer å forstå hva som foregår, er man idiot. Bedre drikkekultur er absolutt noe vi trenger i Norge.

Idiotisk kommentar. Bedre drikkekultur trengs ja. Men om man er full fortjener man ikke å få klærne revet av og en kuk stappet oppi henne. Kast ut denne 15-åringen, denne karen har ingenting i et sivilisert samfunn å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...