Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Khalid Skah åpner munnen. Kanskje noen burde hente denne idioten til Norge å levere han bundet på hender å føtter foran trappa til purken Batman style.

 

Ok. lillegutt. Du havner på ignore lista..

 

Hehe, du vil kanskje ikke ha han her du? Men gi meg en sjanse til, da!

 

ATWindsor: Er det fler folk i utlandet som er tiltalt for vold, trusler og kidnapping? Jeg ser helst at slike blir fengslet, ja.

Lenke til kommentar

Khalid Skah åpner munnen. Kanskje noen burde hente denne idioten til Norge å levere han bundet på hender å føtter foran trappa til purken Batman style.

 

Ok. lillegutt. Du havner på ignore lista..

 

Hehe, du vil kanskje ikke ha han her du? Men gi meg en sjanse til, da!

 

ATWindsor: Er det fler folk i utlandet som er tiltalt for vold, trusler og kidnapping? Jeg ser helst at slike blir fengslet, ja.

 

Han bør fengsles og dømmes av en domstol, men IKKE i Norge. Jeg tror ikke man skal forvente så mye av okkupantene som styrer i Marokko.

Lenke til kommentar

http://e24.no/makro-og-politikk/eu-land-selger-arvesoelvet/20078036

 

Og historiens største røveri fortsetter. Når våkner folket og innser hva de blir utsatt for?

 

Dagens virkelige terrorister er de som styrer verden i dag.

 

Jeg lurer på hvordan forholdet mellom antall Euro i verden kontra antall lånte Euro. Leste her om dagen at det finnes kun 1/3 så mye dollar, som det ville trengtes, dersom man skulle nedbetale all dollargjeld.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

http://e24.no/makro-og-politikk/eu-land-selger-arvesoelvet/20078036

 

Og historiens største røveri fortsetter. Når våkner folket og innser hva de blir utsatt for?

 

Dagens virkelige terrorister er de som styrer verden i dag.

 

Jeg lurer på hvordan forholdet mellom antall Euro i verden kontra antall lånte Euro. Leste her om dagen at det finnes kun 1/3 så mye dollar, som det ville trengtes, dersom man skulle nedbetale all dollargjeld.

 

Nå er det vel ikke noe som tyder på at gjelden vil bli nedbetalt, men om den hadde blitt det - hvordan hadde det påvirket nedbetalingen? Måtte de ha trykket mer penger? Og det er jo heller ikke bra.

Lenke til kommentar

Synes det er håpløst med Aftenposten sine forsøk til å lære opp befolkningen til å ha "riktige" meninger i innvandringspolitikken. De forstår ikke særlig godt de personene som de ønsker å opplære, fordi de ser rett igjennom det og ser på dem som arrogante. De annarkjenner ikke en gang at kritikerene kan ha noen gode argumenter. De skriver "integreringen fungerer godt", men tenker ikke på at ikke alle vil være enig i den kommentaren. Jeg er fullstendig uenig og jeg er ganske sikker på at jeg kan mer om emnet enn flertallet av aftenposten-journalister.

 

Samtidig virker det ikke som om de forstår sammenhengen mellom å kritisere Oslo og innvandringskeptis. Hvis de ønsker å få folk til å tro at innvandringen går flott så må de prøve å påvise at Oslo er den beste byen i Norge. Allikavel, kom en artikkel i dag om at 4 av 10 i Oslo ikke kan svømme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://e24.no/makro-og-politikk/eu-land-selger-arvesoelvet/20078036

 

Og historiens største røveri fortsetter. Når våkner folket og innser hva de blir utsatt for?

 

Dagens virkelige terrorister er de som styrer verden i dag.

 

Mye rett i dette, men konspirasjoner om banker og finans har særlig venstresiden framsatt i alle år. Ingenting tyder på at deres teorier om økonomi er riktige. De sa det samme i 1992 da vi siden fikk 15 år med fantastisk vekst, og de sa lignede ting på 70-tallet før vi fikk oppgangen tidlig på 80-tallet.

 

Det som foregår nå er en kamp om å tape minst mulig og en konsekvens av Peak Oil.

Lenke til kommentar

http://e24.no/makro-og-politikk/eu-land-selger-arvesoelvet/20078036

 

Og historiens største røveri fortsetter. Når våkner folket og innser hva de blir utsatt for?

 

Dagens virkelige terrorister er de som styrer verden i dag.

 

Jeg lurer på hvordan forholdet mellom antall Euro i verden kontra antall lånte Euro. Leste her om dagen at det finnes kun 1/3 så mye dollar, som det ville trengtes, dersom man skulle nedbetale all dollargjeld.

 

Nå er det vel ikke noe som tyder på at gjelden vil bli nedbetalt, men om den hadde blitt det - hvordan hadde det påvirket nedbetalingen? Måtte de ha trykket mer penger? Og det er jo heller ikke bra.

 

Med dagens system, er det fysisk umulig å nedbetale all gjeld. Bankene kunne trykket opp så mye penger, men når en bank trykker opp/oppretter penger, så opprettes samtidig gjeld. Man kan tenke seg at en sentralbank trykker opp og oppretter penger, men dette systemet har man avskaffet i de fleste land, blant annet USA.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Med dagens system, er det fysisk umulig å nedbetale all gjeld. Bankene kunne trykket opp så mye penger, men når en bank trykker opp/oppretter penger, så opprettes samtidig gjeld. Man kan tenke seg at en sentralbank trykker opp og oppretter penger, men dette systemet har man avskaffet i de fleste land, blant annet USA.

 

Så landene sitter fast med låneavtaler de ikke kan oppfylle?

 

Da burde man gjøre som Ecuador, gå gjennom avtalene juridisk og la vær å betale de man finner illegitime.

 

Hva er uansett vitsen med at land som Hellas betaler tilbake gjeld om det resulterer i at befolkningen får en langt lavere levestandard? Hvert land burde gjøre avgjørelser til folkets beste, ikke bankene.

Lenke til kommentar

Hellas mente det var til folkets beste å gi de flotte trygdeordninger, massevis av offentlige tjenester osv. Problemet var bare at de finansierte slike ting langt over evne og nå kommer bakrusen der de må redusere på disse populære tingene for å ikke gå konkurs. Så hva som er folkets beste er veldig flytende og omdiskutert.

 

Det er bare å se det i litt mindre skala for å få et inntrykk av hva som skjer. Tenk deg at du svir av lønna di innen 20 dager etter utbetaling hver måned. Klart man lever knallbra de 20 dagene men så kommer baksmellen. Andre lever mer sparsommelig og har penger til overs på kontoen hver gang det kommer inn ny lønn. Overskuddet kan plasseres på sparekonto som gir sikkerhet i tilfelle dårligere tider. Omtrent som Norge og Statens pensjonsfond utland. Hellas har brukt penger over evne og dermed opparbeidet seg gjeld (tenk kredittkort og overtrekk på lønnskontoen hver måned). Nå har "kredittkort-selskapet" sagt i fra at Hellas må redusere forbruket sitt for å begynne å betale ned lånet sitt. Redusert forbruk betyr kutt i populære offentlige tjenester. Det er selvsagt upopulært og årsaken til opptøyene. Likevel er det til det beste for folket å få skikk på økonomien. Alternativet konkurs er langt verre.

Lenke til kommentar

AHP3475: Om hellas ikke betaler tilbake, så må de slutte å låne øyeblikkelig. Det betyr langt større kutt enn i dag. Hellas tenker bare på en ting, og det er hva som er best for befolkningen på kort sikt. Å ikke betale tilbake vil på ingen måte være best for befolkningen på kort sikt. Det vil bli massive opprør når folk mister pensjon, og jobb. Det Hellas ønsker er kriselån uten krav.

 

Simen1: Det er godt mulig at Hellas ikke har muligheten til å kutte inn utgiftene nok, fordi de gjør absolutt ingenting med den manglende effektiviteten. Samtidig begynner renteutgiftene å bli veldig høye. Det er godt mulig at de må gå konkurs med de konsekvenser det har.

Lenke til kommentar
Det er godt mulig at de må gå konkurs med de konsekvenser det har.

 

Det der interesserer meg faktisk litt. Hvordan går et helt land frem for å slå seg selv konkurs og hvilke konsekvenser får det? Blir sikkert ikke helt det samme, men noen ganger når kjipe bedrifter type "TV2 Hjelper Deg luringer" slår seg konkurs, kan det ofte virke som de hadde det som en plan B hele tiden.

 

"Pytt pytt, her har vi ikke kontroll i det hele tatt, men vi har da alltids konkursen.."

Lenke til kommentar

Det er urealistisk å tro at Hellas vil klare å betale tilbake i det hele tatt. Når de da igjen sliter vil de trenge nye lån, og folkets penger forsvinner som renter, mens landet tar opp nye lån. Å sende befolkningen ut i fattigdom, kan vel umulig være best for dem.

 

Som jeg nevnte, burde lånene gjennomgåes. Hvilke bank vil gi en privatperson lån om han ikke har en skikkelig tilbakebetalingsplan?

 

Her er det en som kommenterer disse lånene. Skal ikke si jeg liker konklusjonen på slutten, men likevel verdt å lese: http://www.adressa.no/nyheter/okonomi/article1653639.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...