Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Det er Oslo kommune som har gitt ut tallene, har de forfalsket dataene? Hvis de har gjort det, hva sier det om partiet du støttet, altså Høyre?

 

Kanksje jeg formulerte meg feil, men det jeg også ville frem til var at det så ut til skoler i oslo hadde et stort problem med jødehets og at det var noe de burde lagt mer vekt på, enn å lage en vinkling mot islam og fobi.

Det at jeg mente at tallene kanskje kunne ha vært feil, var tallene blandt islamske barn i oslo var såpass lave at det overrasket meg noe ifht. tallene blandt jødiske barn. Jeg trodde rett og slett at tallene var høyere og jeg tror at dersom vi hadde hatt en undersøkelse på landsbasis ville det sett annerledes ut, altså at tallene hos muslimske barn hadde vært høyere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke vi er så veldig uenige, men som jeg ser det er det ikke "feiltolkning," det er hva disske skriftene faktisk sier.

Ikke at kristendommen er noe bedre, men kristendommen er nærmest borte som en viktig innflytelse i Europa, islam er på et mye mer primitivt stadiet.

 

Men at det finnes generaliserende hat mot muslimer basert på fremmedfrykt og idioti har du nok rett i.

Men jeg liker ikke at begrepet "islamofob" slenges rundt når noen kommer med det jeg ser som velfortjent kritikk av islam.

Vi er ikke veldig uenige. :)

 

Selv syns jeg det er påfallende hvordan det bryter løs et hylekor her inne med utsagn som "DE krever at VI skal endre OSS" hver gang EN muslim BER noen om å ikke gjøre noe.

 

Man skulle tro at muslimer er den eneste gruppen i Norge som ikke kan prøve å endre sine omgivelser i aller minste grad uten at det blir førstesideoppslag i landets største aviser.

 

"De vil at vi skal slutte å spise gris", "de vil at vi skal slutte å drikke øl", "de krevet at vi skal ditt og datt".

 

De er Norges svar på the Daily Mails hat mot EU-kommisjonen.

 

:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil stanse Folkvord-bok om korrupsjon

 

 

Å snakke om korrupsjon i Norge, er ingen populær idrott. Folkvord får derfor selvsagt slengt etter seg en møkkastorm, som går på hans person. Det er på moten innen mediehåndtering og også populært her på forumet, så regner med endel her også. Personlig må jeg si at han er en av få politikere jeg har tillit til, enten det gjelder Rødt, eller andre partier. Men Spaniamillionene dukker aldri opp igjen...

 

 

Edit: Boka er ute i bokhandlene i dag.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Det varjeg ikke klar over. Jeg tenkte i forhold til å stoppe en bok. Nei, jeg tror ikke det har blitt gjort på veldig lenge. En film ble imidlertid nektet vist i "nyere tid" (1952) fordi handlingen liknet for mye på en virkelg handling, og denne (kriminelle) handlingen kunne sette en person i dårlig lys. Det hører med til historien at nevnte person var skyldig i den kriminelle handlingen og dømt for den...

 

Generelt veier ytringsfriheten tyngre enn ærevernet i Norge - så mye at vi faktisk har fått "kjeft" fra EMD.

Lenke til kommentar

Det som er så påfallende nå rundt Folkvords bok, er at man henger seg opp i en detalj, rundt ett eller annet ektepar, som kanskje er feil. Dermed kan man ignorere flere hundre andre påstander, fordi man har funnet en feil, så man kan snu hele debatten til å handle om disse enkeltpåstandene. Dette minner mistenkelig om rent spinndoktori, synd at VG enten er for dumme, eller av andre grunner, er med på notene.

 

 

Det å skrive en slik bok, uten å skrive noe feil, er vel nærmest umulig. Man må jo basere seg på en lang rekke kilder, andrehåndsforklaringer og hva som er rimelig å anta utifra kjent informasjon. Men slik kommer de til å kjøre på, terpe på de småtingene som beviselig er feil, for å diskreditere boka. Jeg vil derfor fokusere på de påstandene som media ikke har fokus på, ettersom jeg tror det kan være interessant stoff der, som ingen vil snakke om.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

VG er ingen folkeopplysere. De er en mediebedrift som KUN skal tjene penger. Om de må spille dumme, spikke fliser, skrive om krummingen på agurkene, sitere grunnløse og feile påstander, ta ting ut av sammenheng eller nesten hva som helst annet så gjør de det så lenge de tror det gir et positivt bidrag til salget. At hundretusner tar VG så seriøst at de gir de reklameinntekter på hjemmesiden eller faktisk kjøper papirutgaven er meg en gåte. Verden vil bedras og VG leverer bare varene verden vil ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som er så påfallende nå rundt Folkvords bok, er at man henger seg opp i en detalj, rundt ett eller annet ektepar, som kanskje er feil. Dermed kan man ignorere flere hundre andre påstander, fordi man har funnet en feil, så man kan snu hele debatten til å handle om disse enkeltpåstandene. Dette minner mistenkelig om rent spinndoktori, synd at VG enten er for dumme, eller av andre grunner, er med på notene.

 

 

Det å skrive en slik bok, uten å skrive noe feil, er vel nærmest umulig. Man må jo basere seg på en lang rekke kilder, andrehåndsforklaringer og hva som er rimelig å anta utifra kjent informasjon. Men slik kommer de til å kjøre på, terpe på de småtingene som beviselig er feil, for å diskreditere boka. Jeg vil derfor fokusere på de påstandene som media ikke har fokus på, ettersom jeg tror det kan være interessant stoff der, som ingen vil snakke om.

 

Det kan sikkert være interessant stoff i boka. Slike påstander kan ødelegge liv og arbeidsplasser så man skal være veldig sikker før man går ut med dem. Baserer han seg på andrehåndsforklaringer når han kommer med såpass grove påstander kan han forvente å få problemer. Dersom han har avdekket korrupsjon hører saken egentlig hjemme i retten og ikke i en bok.

Lenke til kommentar

Det som er så påfallende nå rundt Folkvords bok, er at man henger seg opp i en detalj, rundt ett eller annet ektepar, som kanskje er feil. Dermed kan man ignorere flere hundre andre påstander, fordi man har funnet en feil, så man kan snu hele debatten til å handle om disse enkeltpåstandene. Dette minner mistenkelig om rent spinndoktori, synd at VG enten er for dumme, eller av andre grunner, er med på notene.

 

 

Det å skrive en slik bok, uten å skrive noe feil, er vel nærmest umulig. Man må jo basere seg på en lang rekke kilder, andrehåndsforklaringer og hva som er rimelig å anta utifra kjent informasjon. Men slik kommer de til å kjøre på, terpe på de småtingene som beviselig er feil, for å diskreditere boka. Jeg vil derfor fokusere på de påstandene som media ikke har fokus på, ettersom jeg tror det kan være interessant stoff der, som ingen vil snakke om.

Nå, det er klassisk dementiteknikk. Finn noe som ikke stemmer, angrip det og diskrediter hele boka.

 

Da Jan Guillou og Peter Bratt skulle avsløre IB-affæren på 70-tallet var det i følge Guillou selv ganske viktig å være sikre på alle fakta. Siden Palmes måte å angripe avsløringer på var å finne detaljer som ikke stemte og diskreditere hele magasinets avsløring. For ordens skyld vet vi jo i ettertid at IB-avsløringer stort sett var ett hundre prosent korrekt.

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10088025

 

Skammelig oppførsel, men forståelig at de er sinte. Hvor lenge kommer de til å godta at politikerne skal selge unna deres eiendeler og selge landet til internasjonale organisasjoner og land som IMF og EU? Er det ikke på tide at Norge tar avstand fra disse overgrepene og melder seg ut av IMF og verdensbanken?

 

En liten tankevekker er det jo også at kommunistene er på fremmarsj i Hellas.

Lenke til kommentar

Selge landet? Hellas har solgt seg for lengst med alle låneopptakene. De har kastet bort penger på "luksus" de slett ikke hadde råd til og nå kommer kreditorene og skal ha tilbake pengene de har lånt til Hellas. Skulle man ettergitt gjelda ville man gitt signal til andre land om at lån ikke må tilbakebetales, man må bare be om å få det slettet. Det ville gjort det svært mye vanskeligere å få lån og rentene ville blitt skyhøye for å dekke inn alle som stikker av fra gjelda si.

 

Siden historien har en tendens til å gjenta seg så ser jeg for meg at Norge kan havne i samme situasjon om 30-50 år dersom Frp får svi av pensjonsfondet (de er i mot handlingsregelen) og lar Norge leve i mer luksus enn vi har råd til på sikt. Eller luksus blir det jo ikke med inflasjon som spiser opp pengene, slik Frp legger opp til. For hver milliard ekstra Norge bruker vil vi valutaen svekke seg med minst samme beløp sånn at vi i realiteten ikke sitter igjen med mer luksus, vi bare svir av oljefondet raskere. Skjønt Frp hevder jo at de har så smarte måter å bruke pengene på at det ikke blir inflasjon. Noe de ikke kan dokumentere eller sannsynliggjøre. Det er bare en tom påstand de ikke ønsker å gå nærmere inn på. Går man nærmere inn på det så henger det ikke på greip. Med FrP sin økende oppslutning på lang sikt, skjønner jeg at det pågår en fordumming av samfunnet som etter hvert vil sette FrP i regjeringsposisjon og på lengre sikt i Hellas sin situasjon.

 

Opprøret i Hellas sier litt om hvor mye over evne grekerne har levd i alt for lang tid og nå som realiteten innhenter de så har de delvis sinne mot det politikerne har gjort over lang tid og delvis mot det enorme fallet de får nå som realiteten innhenter de. Politikerne er nok ennå hardere presset av investorene enn de er av opprørerne. Den eneste reelle løsningen er at grekerne må jobbe hardt og systematisk med å øke eksporten voldsomt. Det blir et blodslit for hele folket, men det er siste utvei.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...