Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne rå, plutselige volden i Oslo der en 35 åring ble drept betyr at vi må få bæretillatelse for alle som vil ha.

 

Sålenge man har rent rulleblad og har avtjent full førstegangstjeneste.

Bæretillatelse hjelper ikke mye når du plutselig blir skutt ut av det blå. Pluss at det vil føre til en økende voldsspiral.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

[...]bæretillatelse for alle som vil ha.[...]

Nå skulle jeg gjerne sett at det ble (mer enn en teoretisk) mulighet til å lovlig bære skytevåpen til selvforvar, men hvordan skulle det hjulpet noe som helst i det omtalte tilfellet?

 

Nei, ikke i dette tilfellet, men mange andre.

 

Som de chilenske gull-bandene som stormer inn med pistoler.

Lenke til kommentar

[...]bæretillatelse for alle som vil ha.[...]

Nå skulle jeg gjerne sett at det ble (mer enn en teoretisk) mulighet til å lovlig bære skytevåpen til selvforvar, men hvordan skulle det hjulpet noe som helst i det omtalte tilfellet?

 

Nei, ikke i dette tilfellet, men mange andre.

 

Som de chilenske gull-bandene som stormer inn med pistoler.

Noe av det minst lure en kan gjøre når noen stormer inn med trukne pistoler er å trekke pistol. Du er et taktisk problem i det at du vil bruke mer tid på å skyte enn den som allerede har et våpen skyteklart.

Lenke til kommentar

Kanskje, men forskning underbygger hans inntrykk ganske godt. Folk som får makt oppfører seg jevnt over i mye større grad som rasshøl på mange forskjellige måter.

 

AtW

Jeg kjenner faktisk noen folk med makt, og min erfaring er på ingen måte lik din "forskning". Det som kjennetegner dem er at de er godt likt blandt de fleste de kjenner, de har gode sosiale evner, de jobber veldig hardt og de har gode taleengenskaper.

 

Det er faktisk lamgt flere rasshøler blandt akademikere, fordi svært mange av dem har veldig høye tanker om seg selv.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

[...]bæretillatelse for alle som vil ha.[...]

Nå skulle jeg gjerne sett at det ble (mer enn en teoretisk) mulighet til å lovlig bære skytevåpen til selvforvar, men hvordan skulle det hjulpet noe som helst i det omtalte tilfellet?

 

Nei, ikke i dette tilfellet, men mange andre.

 

Som de chilenske gull-bandene som stormer inn med pistoler.

Noe av det minst lure en kan gjøre når noen stormer inn med trukne pistoler er å trekke pistol. Du er et taktisk problem i det at du vil bruke mer tid på å skyte enn den som allerede har et våpen skyteklart.

 

Du vet ikke hvor raskt jeg trekker...

 

Dessuten kunne jeg jo ha vært observatør utenfra butikklokalet?

Lenke til kommentar

[...]bæretillatelse for alle som vil ha.[...]

Nå skulle jeg gjerne sett at det ble (mer enn en teoretisk) mulighet til å lovlig bære skytevåpen til selvforvar, men hvordan skulle det hjulpet noe som helst i det omtalte tilfellet?

 

Nei, ikke i dette tilfellet, men mange andre.

 

Som de chilenske gull-bandene som stormer inn med pistoler.

Noe av det minst lure en kan gjøre når noen stormer inn med trukne pistoler er å trekke pistol. Du er et taktisk problem i det at du vil bruke mer tid på å skyte enn den som allerede har et våpen skyteklart.

 

Du vet ikke hvor raskt jeg trekker...

 

Dessuten kunne jeg jo ha vært observatør utenfra butikklokalet?

 

Og hva da? Skutt ranerene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...