Irrasjonell Skrevet 16. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2011 Om opprørene skjer i Canada, Sverige eller Frankrike spiller da vel ingen rolle? Det er helt forkastelig likevel, og at deres favorittlag tapte, eller at deres hjemsted er i krig er vel ingen god grunn til å starte en ny krig? Og hvorfor skal folk få ødelagt sine eiendommer og deres skattepenger brukt på det offentlige ødelegges? Bør vanlige folk godta det? Skal man av og til ha en slik "få ut sinne"-dagen? Det eneste som forsvarer opptøyer og opprør er tyranniske stater, noe det er svært få av. Opprør er for anarkister. Det er ingen som har forsvart opprørene, men det er viktig å få balansert bilde noe. De opprørene som skjedde i Kanada var ikke spesielt store sammenlignet med hva vi ser i Europa. Nei, men grunnen var enda verre - synes jeg, men de fra Vancouver er nok uenig. De opptøyene/opprørene som har vært i Paris har vel vært pga. innvandrerungdom følte at de manglet rettigheter og at de ikke ble hørt av myndighetene. Uansett hva grunnen er og hvor stort omfanget av opptøyene er, er det noe som bør bli forhindret før det skjer. Har det først begynt, er det vanskelig å stoppe. Og hadde dette skjedd utenfor Oslo, tror jeg politiet hadde fått problemer. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 17. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) I Vancouver og Canada generellt er det en sterk drikkekultur blandet med nesten lovlig marijuana og RMR(politi) som ikke liker å bli aggressiv sammen hockey som statsreligion. Kaos blir det vel. Synd fordi kanadere er velkjente for sin høflighet og rolig karakter Endret 17. juni 2011 av jjkoggan Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 17. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Er det framgang å sette ned fartsgrensene, eller er det å gi opp? Burde ikke målet være et transportnett som blir mer effektivt? Evt. bør vi fokusere på å redusere behovet for transport? Endret 17. juni 2011 av KarlRoger Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 17. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2011 Nei, men grunnen var enda verre - synes jeg, men de fra Vancouver er nok uenig. De opptøyene/opprørene som har vært i Paris har vel vært pga. innvandrerungdom følte at de manglet rettigheter og at de ikke ble hørt av myndighetene. Uansett hva grunnen er og hvor stort omfanget av opptøyene er, er det noe som bør bli forhindret før det skjer. Har det først begynt, er det vanskelig å stoppe. Og hadde dette skjedd utenfor Oslo, tror jeg politiet hadde fått problemer. Det har skjedd lignende i Oslo for noen år siden og politet fikk problemer. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 17. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2011 I Vancouver og Canada generellt er det en sterk drikkekultur blandet med nesten lovlig marijuana og RMR(politi) som ikke liker å bli aggressiv sammen hockey som statsreligion. Kaos blir det vel. Synd fordi kanadere er velkjente for sin høflighet og rolig karakter Haha! Har du noen gang sett en aggresiv hissig hasjrøyker? 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 17. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2011 Hvorfor skal alltid media bable om Grorudalen skole. F.eks. se her http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4148169.ece Etter det jeg har fått med meg, så er det ikke mer enn 50% som er utlendinger, og det er bare i 2010 de gjør det godt. Virker egentlig som de har jukset. Dette er resultatene i de forskjellige årene på grorud skole. 2008, 2009, 2010 Lesing: 2.0, 1.4, 2.8 Engelsk: 2.2, 2.0, 2.9 Regning: 1.9, 2.1, 2.7 Hvis vi sammenligner med naboskolen, Nordtvet får vi et langt mer stabilt resultat Lesing: 2.0, 1.7, 2.0 Engelsk: 2.3, 2.0, 2.1 Regning: 2.2, 2.1, 2.1 Det er noe som ikke stemmer med Grorud og de er bare en skole som gjør det godt et år. Det finnes uansett ikke en presis løsning pa dårlige skoler og løsningene deres er ganske klisje. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2011 Det finnes uansett ikke en presis løsning pa dårlige skoler og løsningene deres er ganske klisje. Det ofte ikke spesielt viktig at ting er veldig orginalt, den vitenskaolige metode er også ganskje klisjé men det er ofte svært fornuftig å bruke kjente løsninger, om man vet de er gode. AtW Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 17. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2011 Det finnes uansett ikke en presis løsning pa dårlige skoler og løsningene deres er ganske klisje. Det ofte ikke spesielt viktig at ting er veldig orginalt, den vitenskaolige metode er også ganskje klisjé men det er ofte svært fornuftig å bruke kjente løsninger, om man vet de er gode. AtW Jeg sa ikke at det trenger å være orginalt. Jeg sa at det var klisje og noe de bare sier. Det er lite som tyder på at de argumentene de ga var de faktiske årsakene. For det første hvis det var sann at de fokuserte masse pa lesing i 2010, hvorfor gikk matteresultatene opp? De sier at de har jobbet over lengre tid, men de fikk dårlige resultater i både 2009 og 2008. Det er to muligheter, enten jukser de, eller så er det læreren for dette femtetrinnet som er flink. Altså grorud skole banker ikke vestkantskoler ned i stovlene og det er lite å hente fra den skolen. Vi kan titte pa hva hun gjør riktig, men jeg tviler på at hun er den eneste gode læreren i Norge. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 17. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2011 Hellas betaler ikke gjelden sin. På tide at Leo slutter å sende dyre diabetesmedisiner dit når de ikke får betalt. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 17. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) SV krever at Riksrevisjonen skal granske kampflykjøpet. – En dårlig idé, svarer Ap og Sp. Det er sjelden jeg er enig med SV, men i dette tilfellet er det så. Hvorfor skal ikke det norske folk få vite den egentlige prisen på flyene vårs? Har arrogansen i Regjeringen nådd så høyt at de driter flatt i hva folket mener? Endret 17. juni 2011 av oldboy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 18. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Tipper det var mafia som knerta den fyren i Oslo.... Norge burde sette foten ned mht moskeer slik Sveits har gjort......islamisering er ikke bra. Endret 18. juni 2011 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2011 Støtter ikke nødvendigvis kronikken 100%, men han har mange gode poeng: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4150527.ece Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2011 Støtter ikke nødvendigvis kronikken 100%, men han har mange gode poeng: http://www.aftenpost...icle4150527.ece Han har kanskje det - men likevel "raljerer" han for det meste, og da kan det gode poenget forsvinne i støyen Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 18. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2011 Støtter ikke nødvendigvis kronikken 100%, men han har mange gode poeng: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4150527.ece Det var veldig mye forutinntatte meninger om rike folk der, synes jeg. Synes hele kronikken bar preg av en form for misunnelse, egentlig. 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2011 Støtter ikke nødvendigvis kronikken 100%, men han har mange gode poeng: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4150527.ece Ikke så kjekt å høre, men sannheten er ikke alltid vakker. Bedre å leve i løgnen kanskje. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2011 Støtter ikke nødvendigvis kronikken 100%, men han har mange gode poeng: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4150527.ece Det var veldig mye forutinntatte meninger om rike folk der, synes jeg. Synes hele kronikken bar preg av en form for misunnelse, egentlig. Tja, du kan kanskje si det. Han har forøvrig sikkert mer opplevelser å basere sin mening på enn svært mange andre når det gjelder "rikinger". Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 18. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2011 Støtter ikke nødvendigvis kronikken 100%, men han har mange gode poeng: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4150527.ece Hvilke gode poeng? At barn har forandret sine drømmer, noe han hare vist ingen bevis for? Mine erfaringer tilsier ikke at barn fokuserer på hvor mange båter de skal ha. Hva med alt han skriver om rikfolk. Jeg tviler på at han kjenner en eneste rik person. Hvorfor skulle han være den personen som kan vite hva som går opp i hodet til en rik mann? Spesielt når han fullstendig mangler nøytralitet. Det er noen punkter som har noe sannhet i seg, men det består for det mest av grove overdrivelser. Nordmenn elsker å bli kritisert av nordmenn på områder de er flinke på. Det er fordi man slår to fluer i en smekk. Man kan vise at man er kritisk til seg selv, men man er også best. Det regnes som politisk ukorrekt å kritisere Norge på områder vi er svake på. F.eks. skolesystemet, innvandring, trygdemisbruk, sykepenger og infrastruktur. Legg merke til at han kritiserer Norge på miljø, og at vi går til krig av og til. Alle vet at f.eks. USA er langt verre på begge områder. Det er hva som gjør artikellen så populær. Til slutt snakker han om hvordan oljen har gjort oss late og oss til et herrefolk. Hvis jeg sammenligner med nabolandene så er ikke nordmenn spesielt late. Et av eksemplene han bruker er at vi blir glad når asylsøkere blir sendt hjem. Javel, hva med Danmark? Jeg tror heller denne mannen er irritert over at folk ikke deler hans multikulturelle synspunkter lenger og forklaringen hans er at vi har blitt bortskjemte og late. 3 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 18. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2011 - Våpen på byen en økende trend Hvis ("vanlige folk") føler behovet for å ta med våpen på byen, hvorfor gå ut på byen i det hele tatt da? Og forresten, Oslo manifesterer seg bare som en genuin drittby for hver dag som går. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 Tipper det var mafia som knerta den fyren i Oslo.... Norge burde sette foten ned mht moskeer slik Sveits har gjort......islamisering er ikke bra. Det er vel ting som tyder på at det hele var et eksempel på helt blind og umotivert vold. Noen tilknytning til mafia, tja. Når det kommer til å forby minareter (moskeer er IKKE forbudt i Sveits) tror jeg det vil ha absolutt ingenting å si for kriminalitet i Norge. Det er med respekt å melde et svært lite gjennomtenkt forslag. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2011 Støtter ikke nødvendigvis kronikken 100%, men han har mange gode poeng: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4150527.ece Det var veldig mye forutinntatte meninger om rike folk der, synes jeg. Synes hele kronikken bar preg av en form for misunnelse, egentlig. Kanskje, men forskning underbygger hans inntrykk ganske godt. Folk som får makt oppfører seg jevnt over i mye større grad som rasshøl på mange forskjellige måter. AtW 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå