Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

I følge de lokale meningsmålingene i Adressa virker det som Trondheim er klar for fargeskifte tilbake til blått.

 

Det er som å velge mellom pest og kolera, begge to har vanstyrt byen etter tur.

 

AtW

 

Den første artikkelen kl 08.37 ble skrevet av Asle Hansen. Den andre kl 11.11 ble skrevet av Asle Hansen + Snorre Schjønberg. Det virker altså som sistnevnte har jekket ned Asle sine uttalelser.

 

Jeg skjønner ikke at folk gidder å lese hverken papirblekka eller nettutgaven deres lengre. VG har holdt jevnt dårlig kvalitet på innholdet sitt i ~20 år, men Dabladet har virkelig tatt opp kampen om jumboplassen og vunnet den lite hederlige statusen med glans de siste årene. VG er jo bra i forhold og det sier litt.

 

Ja, db sank virkelig for meg under dekningen av atomulykken i japan, det er så slett arbeid at det er rent pinlig. Hvordan kan man ha noen som helst slags tiltro til en avis som åpenbart har en svært lemferdig omgang med fakta?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skal du få lov til å dokumentere.

Det er bare å lese nyhetssakene som har vørt i det siste der fylkesmannen i Hordaland (riktignok feilaktig) nekter å godkjenne budsjettet til Bergen kommune. Hvorfor? Jo, fordi H og FrP har besluttet å selge BKK, og deretter velger å bruke ssalgsinntektene på nromal drift av kommunen fordi kommunen går med dundrende underskudd.

 

Man trenger ikke akkurat være økonom for å skjønne at det ikke er økonomisk forsvarlig å selge eiendeler og bruke salgssummen for å holde hode over vannet. Man går tom for eiendeler å selge, og så synker man...

Lenke til kommentar

Hvis du tror folk tar deg seriøst her du babler om "svik" og alle mulig andre sterkt overdrevne begreper hele tiden, torr jeg du må ta deg en reality check. ;)

 

 

 

 

Nei, jeg tror du trenger det mer. Når et parti som kan være avgjørende for å skape en ny regjering gjør alt de kan for å forkludre og vanskeliggjøre dette, så kaller jeg det svik.

 

Men med Venstre på vippen ville vi jo uansett fått en vannvittig masseinnvandringspolitikk, så det ville jo ikke betydd noe å få en ny regjering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@monzilla: Nei. Det jeg har lest er at de bruker inntekter fra salget av BKK. Og man kan jo ikke selge ting hvert år fpr å holde skuta flytende...

Kaarerekanraadi: Du må nok slå opp "svik" i ordboken din. Venstre sin oppgave er ikke å få FrP i regjering, den er å få gjennom mest mulig Venstre-politikk for venstrevelgere. At V ikke tilfredsstiller FrP-velgeres ønkser er nok ikke noe svik. ;) Hadde de fått ~200 stemmer til, eller hva de nå manglet for å få flertall, så hadde vi neppe hatt dagens rødgrønne regjering.

 

Men enig i at det var en del håpløse uttalleser før valget som nok skremte bort noen.

Lenke til kommentar

@monzilla: Nei. Det jeg har lest er at de bruker inntekter fra salget av BKK. Og man kan jo ikke selge ting hvert år fpr å holde skuta flytende...

 

Nei, det er ekstraordniært utbytte de har budsjettert med, ikke salg.

 

Nei, jeg tror du trenger det mer. Når et parti som kan være avgjørende for å skape en ny regjering gjør alt de kan for å forkludre og vanskeliggjøre dette, så kaller jeg det svik.

 

Men med Venstre på vippen ville vi jo uansett fått en vannvittig masseinnvandringspolitikk, så det ville jo ikke betydd noe å få en ny regjering.

 

Hvis Venstre går til valg på at de ikke ønsker et samarbeid med FRP - noe som forsåvidt er helt fullstendig legitimt for et sentrumsparti - så er det et svik mot Venstres velgere dersom de gjør noe annet. I tillegg, de velgerne Venstre tapte på dette har jo etter all sannsynlighet gått til andre partier. Dette burde være unødvendig å forklare en som angivelig har en viss innsikt i politikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis Venstre går til valg på at de ikke ønsker et samarbeid med FRP - noe som forsåvidt er helt fullstendig legitimt for et sentrumsparti - så er det et svik mot Venstres velgere dersom de gjør noe annet. I tillegg, de velgerne Venstre tapte på dette har jo etter all sannsynlighet gått til andre partier. Dette burde være unødvendig å forklare en som angivelig har en viss innsikt i politikk.

Venstre har full rett til å ikke samarbeide med FRP, men det var uærlig av dem å ikke fortelle at de ville sannsynligvis vil støtte en AP regjering. Jeg håper inderlig ikke at de ønsker å lure FRP til å støtte dem.

Lenke til kommentar

Forferdelige tall nå for alle PIGS. Portugal og Irland er nå på nivåer som indikerer at de har mistet all tillit i lang tid. De får aldri låne i det vanlige markedet noe mer før de har "defaulted"

 

 

Highest Default Probabilities

 

Greece 1911.24 76.20

Venezuela 1125.58 54.36

Portugal 804.25 48.05

Ireland 784.75 47.10

Pakistan 816.66 43.66

Argentina 596.44 34.26

Ukraine 453.42 27.08

Iceland 274.70 22.31

Spain 283.04 21.65

Vietnam 318.94 20.98

Lenke til kommentar

Venstre har full rett til å ikke samarbeide med FRP, men det var uærlig av dem å ikke fortelle at de ville sannsynligvis vil støtte en AP regjering. Jeg håper inderlig ikke at de ønsker å lure FRP til å støtte dem.

Hva i all verden snakker du om nå? Sponheim sa jo nettopp 1: De ville ikke sitte i Regjering med Frp. 2: De ville søke å få gjennomført mest mulig vnstrepolitikk.

 

Men med tanke på at AP har drevet Høyre-miljøpolitikk i seks år nå SELV med SV i Regjering, tror jeg ikke en evt. støtte til den rød"grønne" siden hade blitt langvarig.

 

Det var jo nettopp fordi Sponheim IKKE ville utelukke å samarbeide med AP at V oplevde velgerflukt i valginnspurten, så hvor du har det fra at V var uærlig vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Hva i all verden snakker du om nå? Sponheim sa jo nettopp 1: De ville ikke sitte i Regjering med Frp. 2: De ville søke å få gjennomført mest mulig vnstrepolitikk.

 

Men med tanke på at AP har drevet Høyre-miljøpolitikk i seks år nå SELV med SV i Regjering, tror jeg ikke en evt. støtte til den rød"grønne" siden hade blitt langvarig.

 

Det var jo nettopp fordi Sponheim IKKE ville utelukke å samarbeide med AP at V oplevde velgerflukt i valginnspurten, så hvor du har det fra at V var uærlig vet jeg ikke.

 

Det er hva jeg ikke liker med Venstre. Så dere skal ikke samarbeide med SV, ikke med AP og ikke med FRP. De partiene har mer enn 50% av makten. Hvert parti er ikke en øy og man kan ikke forvente å få all politikken sin, man må velge etter hvor man får mest igjen.

 

AP kan ikke støtte Høyre og heller ikke motsatt, så om du ikke skal samarbeide med noen av dem, så kan dere fullstendig hindre dannelsen av en regjering og føre til en regjeringskrise. Ønsker du belgiske tilstander i Norge?

 

Men dette er bare tomme ord, Venstre vil gi sin støtte til AP. Hvorfor tror du Sponheim hadde så mange hemmelige samtaler med Stoltenberg? Jeg håper jeg ser Venstre bli med de rødgrønne en dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Den første artikkelen kl 08.37 ble skrevet av Asle Hansen. Den andre kl 11.11 ble skrevet av Asle Hansen + Snorre Schjønberg. Det virker altså som sistnevnte har jekket ned Asle sine uttalelser.

 

Jeg skjønner ikke at folk gidder å lese hverken papirblekka eller nettutgaven deres lengre. VG har holdt jevnt dårlig kvalitet på innholdet sitt i ~20 år, men Dabladet har virkelig tatt opp kampen om jumboplassen og vunnet den lite hederlige statusen med glans de siste årene. VG er jo bra i forhold og det sier litt.

Ja, db sank virkelig for meg under dekningen av atomulykken i japan, det er så slett arbeid at det er rent pinlig. Hvordan kan man ha noen som helst slags tiltro til en avis som åpenbart har en svært lemferdig omgang med fakta?

Jepp, atomkraftulykken var en stygg ripe i den lille gjenværende lakken de hadde. For et par uker siden skrapet de bort ennå mer av lakkrestene da de hadde en forside som hevdet at WTO slo kreftalarm i forbindelse med mobilstråling og blant annet skrev at mobilen koker hjernen som en mikrobølgeovn.

Lenke til kommentar

Man kan fint samarbeide med partier (evt. fra sak til sak) uten å ville sitte i regjering med dem. Når det gjelder regjering, kunne det blitt intressant med H, AP og V. Men det kommer selvølgelig ikke til å skje. Både Ap og H ville ju stupe om det ble alment kjent hvor like de er i praksis på veldig mange områder.

 

For et par uker siden skrapet de bort ennå mer av lakkrestene da de hadde en forside som hevdet at WTO slo kreftalarm i forbindelse med mobilstråling og blant annet skrev at mobilen koker hjernen som en mikrobølgeovn.

..Også var konklusjonen den samme som statens strålevern har vært i årevis: "Vi kan ikke UTELUKKE at det fører til kreft. Men ikke bevise eller sannsynliggjøre at det gjør det heller."

 

Noen burde jo sette ned et faktapanel og klage inn DB og G til fpu et par-fjorten ganger om dagen. Hadd i utgangspunktet tenkt å klage inn både AP, VG og DB etter atomulykken(e) i Japan, men det ble dessverre aldri noe av. Grove faktafeil og skremselspropaganda.

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4148607.ece

 

Hvorfor kan ikke sånne bare dra en viss plass?

 

Jeg vet ikke noe om den typen, men virker dumt å ikke gi han en sjanse, men nå tenker jeg "Penger er penger". Da bryr det meg fint lite om typen er hvit eller svart, men hvis alle de folkene har blitt skutt på av de gamle leieborene som tilfeldigvis var fra Somalia så er det jo forståelig, men det er ikke mulig.

Lenke til kommentar

De passer ikke inn i Norge.

 

Riktig nok er det mange innvandrere som aldri burde vært sluppet inn i landet, men dette virker da som typen som er en ressurs fremfor et problem. Han ser ut til å være godt integrert, snakker språket, har jobb, ønsker å få seg en god utdanning. Hvorfor passer han ikke inn?

Lenke til kommentar

De passer ikke inn i Norge.

 

Riktig nok er det mange innvandrere som aldri burde vært sluppet inn i landet, men dette virker da som typen som er en ressurs fremfor et problem. Han ser ut til å være godt integrert, snakker språket, har jobb, ønsker å få seg en god utdanning. Hvorfor passer han ikke inn?

 

Har han jobb? Han er student står det . Du trenger ikke skjønnmale mer enn nødvendig. Det som står er at han har fått sommerjobb hos Fagforbundet, og de er så offentlig finansiert og blodrøde at jeg vet ikke hva.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...