Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oh yeah. Samme i kommunestyrer. Så kunne stakkarene i H sluttet å samarbeide med FrP med hårreisende uforsvarlig økonomistyring (eks. Bergen) som resultat, og heller samarbeidet med fornuftige folk som skjønnr at det finnes noe som heter langsiktighet.

Lenke til kommentar

Venstre ble straffet for sitt svik ved valget 2009 og røk ut av Stortinget. Grunnen var vingling og tåpelig, snillistisk innvandringspolitikk. Rettere sagt: like dårlig som regjeringens.

Tror du hadde blitt tatt litt mer seriøt om du ikke skrev så mye overlagt piss i overdrevne vendinger. (Men så ønsker du vel heller ikke å bli tatt seriøst.)

 

Forøvrig enig med deg i at Venstres innvandringspolitikk ikke er lett å svelge som spesielt fornuftig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At noen presterer å uttale at denne den rødgrønne regjeringen har vært dårlige til å tenke langsiktig må jeg bare le av. Det har vært utrolig mange medieskandaler de siste årene, og mye uenigheter innad i regjeringen, men har det egentlig noen gang gått bedre med landet enn det gjør nå?

 

Vi er det landet i verden som kanskje kom best ut av finanskrisen, og man ser på budsjettene at det er ikke på grunn av oljepengene. Jens Stoltenberg virker utrolig flink til å håndtere vanskelige situasjoner, og han er blant Norges beste sosialøkonomer. En viktig grunn til at vi ligger så godt an nå er også pga Stoltenbergs tidligere statsministerperiode etter min mening. Personlig er jeg utrolig imponert av vår regjering når det gjelder mange av de områdene jeg føler jeg har kunnskap nok til å dømme dem på. Dette til tross for at mediehåndteringen har vært klumsete for å si det mildt. Selv har jeg stemt på Høyre i begge valgene jeg har vært stemmeberettiget (kommune- og stortingsvalg), men jeg vurderer for første gang nå å ta et lite steg til venstre samtidig som en betydelig del av velgermassen ser ut til å velge å gå motsatt vei...

 

Ikke at det er et lett valg, jeg må innrømme at jeg er mest fristet til å ikke stemme på noen i det hele tatt. Hjertesakene de fleste partiene legger frem synes jeg ikke akkurat er spesielt attraktive eller viktige. Det nytter ikke å være en "single-issue voter" i Norge heller, fordi vi har altfor mange partier, og man aner ikke hvordan politikken til et enkeltparti vil bli utvannet i en evt. regjering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Venstre ble straffet for sitt svik ved valget 2009 og røk ut av Stortinget. Grunnen var vingling og tåpelig, snillistisk innvandringspolitikk. Rettere sagt: like dårlig som regjeringens.

Tror du hadde blitt tatt litt mer seriøt om du ikke skrev så mye overlagt piss i overdrevne vendinger. (Men så ønsker du vel heller ikke å bli tatt seriøst.)

 

Forøvrig enig med deg i at Venstres innvandringspolitikk ikke er lett å svelge som spesielt fornuftig.

 

Jo, selvsagt er det seriøst.

 

Hvis du ikke forstår at Venstre tapte valget fordi de svek borgerlig samarbeid pga Frp, så har du mye å lære innen politikk.

Lenke til kommentar

Hvis du tror folk tar deg seriøst her du babler om "svik" og alle mulig andre sterkt overdrevne begreper hele tiden, torr jeg du må ta deg en reality check. ;)

 

Husam: Regjeringen vi har nå har feilet i tilnærmet ALLE miljøspørsmål. Den har feile i rettssikkerhetsspørsmål, den har feilet i demokratispørsmål, hemmeligholdelsesspørsmål, har vist forakt, ikke respekt for folket som valgte dem, overkjører både velgere og medlemmer i partiet og vedtar noe hlt annet en det disse gruppene vil, lar det gå prestisje i sake det VET kunne vært løst raskere og bedre på andre måter (eks. in oint Mongstad) og er generelt en udugelig gjeng som lyver og trikser det til der det passer dem (eks Rigmor Aaserud med DLD mfl.)

 

Grunnen il at Norge gjøret godt er at vi er hedlige, ikke at vi har den rødgrøne regjeringen. De etterlater seg et etterslep på flere hundre milliarder innen både vei og jernbane, underfinaniserer forskning o utvikling, og har åpenbart ikke engang tenkt tanken at Norge skal ha noe å leve av når oljen er slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva i all verden er dette: Først skriver Dagbladet en artikkel på forsiden om Anonymous angrepet mot Kiwi, som var et advarsel til den norske regjeringen og deres tvangsinnføring av DLD direktivet. Kort tid etterpå fjerner Dagbladet artikkelen fra førstesiden og erstatter den med en intetsigende artikkel som ikke sier noenting om innhold og årsak.

Se selv de to forskjellige artiklene:

http://www.dagbladet.no/2011/06/15/nyheter/innenriks/hackere/datalagringsdirektivet/16921291/

http://www.dagbladet.no/2011/06/15/nyheter/hackere/anonymous/kiwi/16924329/

Dette her begynner å stinke.

Lenke til kommentar

Den første artikkelen kl 08.37 ble skrevet av Asle Hansen. Den andre kl 11.11 ble skrevet av Asle Hansen + Snorre Schjønberg. Det virker altså som sistnevnte har jekket ned Asle sine uttalelser.

 

Jeg skjønner ikke at folk gidder å lese hverken papirblekka eller nettutgaven deres lengre. VG har holdt jevnt dårlig kvalitet på innholdet sitt i ~20 år, men Dabladet har virkelig tatt opp kampen om jumboplassen og vunnet den lite hederlige statusen med glans de siste årene. VG er jo bra i forhold og det sier litt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Oh yeah. Samme i kommunestyrer. Så kunne stakkarene i H sluttet å samarbeide med FrP med hårreisende uforsvarlig økonomistyring (eks. Bergen) som resultat, og heller samarbeidet med fornuftige folk som skjønnr at det finnes noe som heter langsiktighet.

 

Dette skal du få lov til å dokumentere.

 

 

Hva med "den røde bastion" i Tr. Heim, som er AP-styrt og har vært det i alle år?

Lenke til kommentar

Hvis du tror folk tar deg seriøst her du babler om "svik" og alle mulig andre sterkt overdrevne begreper hele tiden, torr jeg du må ta deg en reality check. ;)

 

Husam: Regjeringen vi har nå har feilet i tilnærmet ALLE miljøspørsmål. Den har feile i rettssikkerhetsspørsmål, den har feilet i demokratispørsmål, hemmeligholdelsesspørsmål, har vist forakt, ikke respekt for folket som valgte dem, overkjører både velgere og medlemmer i partiet og vedtar noe hlt annet en det disse gruppene vil, lar det gå prestisje i sake det VET kunne vært løst raskere og bedre på andre måter (eks. in oint Mongstad) og er generelt en udugelig gjeng som lyver og trikser det til der det passer dem (eks Rigmor Aaserud med DLD mfl.)

 

Grunnen il at Norge gjøret godt er at vi er hedlige, ikke at vi har den rødgrøne regjeringen. De etterlater seg et etterslep på flere hundre milliarder innen både vei og jernbane, underfinaniserer forskning o utvikling, og har åpenbart ikke engang tenkt tanken at Norge skal ha noe å leve av når oljen er slutt.

Jeg stemmer Høyre, men jeg er helt uenig. De rødgrønne har vært en helt ok regjering. De har 100% sikkert ikke feilet på alle spørsmål. Det er nå full barnehagdekning. Dette skjedde ikke under de bonevikregjerinen.

 

Økonomisk frihet sank under bonevikregjeringen ifølge heritage og økte noe med de rødgrønne. BTW: Den la godt merke til f.eks. forandringene i Danmark, så det er ikke indeksen dere burde klage på. Offentlig forbruk økte, og skattene forble det samme. De er kjent for å ha redusert skattene, men Heritage sier noe annet og de økte avgiftene. Denne kilden er enig med Heritage rundt skatter http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/dok/regpubl/stmeld/2008-2009/stmeld-nr-9-2008-2009-/9/8.html?id=541807 og denne kilden er enig om offentlig forbruk. http://www.oecd.org/dataoecd/35/41/43925766.pdf Alt annet forble det samme. Bondevikregjeringen var heller ikke noe bedre på jernbane. Begge regjeringene slipper ut like mye CO2.

 

Egentlig bondevikregjeringen var helt likt hva jeg ville forvente en AP minoritetsregjering vil være. En AP regjering er ikke akkuratt ønskedrømmen min, men å foretrekke foran en bondevikregjering eller en Høyre-Venstre regjering. Norge trenger virkelig forandring, spesielt innenfor asyl, og da trenger vi FRP med på laget. Hadde Høyre bestemt seg for å samarbeide med Venstre ville stemmen min øyeblikkelig gått til FRP uansett hvor usmakelige de er.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Oh yeah. Samme i kommunestyrer. Så kunne stakkarene i H sluttet å samarbeide med FrP med hårreisende uforsvarlig økonomistyring (eks. Bergen) som resultat, og heller samarbeidet med fornuftige folk som skjønnr at det finnes noe som heter langsiktighet.

 

Dette skal du få lov til å dokumentere.

 

 

Hva med "den røde bastion" i Tr. Heim, som er AP-styrt og har vært det i alle år?

 

Hva med høyrebølgen med Marvin Wiseth?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...