Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

FNs stilling i verden har vel aldri vært sterkere enn under Hammarskjöld. Det vil alltid være variabler som endrer slik inflytelse fra tiår til tiår, jeg tror nok ikke Ban Ki Moon alene må ta ansvaret for det.

 

Han er en svak leder, men det spørs om det er negativt når vi snakker om FN. Tenk om de faktisk fikk gjennomført mer. Da hadde det vel blitt enda flere utlendinger i Norge og enda flere vedtak om at religion skal unntas kritikk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FrP synker på meningsmålingene. FrP mangler nok sterke ledere - spesiellt nå som Siv Jensen er fraværende. Spørs om ikke Carl I. Hagen vil hjelpe til i valgkampen.

 

 

http://politisk.tv2.no/nyheter/folk-flest-flykter-fra-frp/

Frp har sunket over lengre tid, det har nok ikke mye med en sykemeldt Jensen å gjøre. Personlig tror jeg noe av den dårlige oppslutningen den siste tiden har en del med Birkedal-saken å gjøre, særlig da den ekstremt dårlige håndteringen av saken.

 

Hagen sier selv at FRP har vært lite frempå i det siste, noe jeg kan si meg enig i. Det virker som de har tatt en mye mer defensiv rolle, dette passer dårlig for et tidligere protestparti. Slik jeg ser det har Frp blitt mer anonyme, og med mindre de klarer å skille seg tydelig ut fra de andre partiene på Stortinget, tror jeg ikke de har noen særlig lys fremtid i møte.

Lenke til kommentar

Frp har sunket over lengre tid, det har nok ikke mye med en sykemeldt Jensen å gjøre. Personlig tror jeg noe av den dårlige oppslutningen den siste tiden har en del med Birkedal-saken å gjøre, særlig da den ekstremt dårlige håndteringen av saken.

 

Hagen sier selv at FRP har vært lite frempå i det siste, noe jeg kan si meg enig i. Det virker som de har tatt en mye mer defensiv rolle, dette passer dårlig for et tidligere protestparti. Slik jeg ser det har Frp blitt mer anonyme, og med mindre de klarer å skille seg tydelig ut fra de andre partiene på Stortinget, tror jeg ikke de har noen særlig lys fremtid i møte.

FRP taper fordi deres hjertesak er stjålet av FRP og delevis av AP og fordi Høyre valgte å samarbeide med FRP. FRP har nærmet seg Høyre iforholdtil innvadringspolitikk, og Høyre har nærmet seg FRP. Hvis jeg spør nå, hvorfor skal jeg stemme FRP så vil det være vanskelig å komme med et svar. Spurte man dette spørsmålet i 2005, så ville svaret vært enkelt. Det som er igjen av FRP er et uansvarlig protestparti uten noe å protestere på.

 

Hvis Høyre velger å samarbeide med Venstre og KRF og bli mer liberale iforholdtil innvandring, så vil vi se FRP skyte i været igjen. Jeg har ingen løsninger, men å få inn Karl i Hagen vil ikke være en mirakeløsning.

Lenke til kommentar
Hvis Høyre velger å samarbeide med Venstre og KRF og bli mer liberale iforholdtil innvandring, så vil vi se FRP skyte i været igjen. Jeg har ingen løsninger, men å få inn Karl i Hagen vil ikke være en mirakeløsning.

Jeg leste nylig en artikkel om at folk bryr seg veldig lite om innvandringsspørsmål nå før valgkampen og at det neppe blir et stort tema i årets valgkamp. Den samme spørreundersøkelsen som artikkelen refererer til, kunne rapportere om at selv blant Frp-tilhengere var innvandringspolitikken et tema de brydde seg lite om i forbindelse med den kommende valgkampen.

 

Jeg fant ikke artikkelen eller spørreundersøkelsen igjen i farta.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Hvis Høyre velger å samarbeide med Venstre og KRF og bli mer liberale iforholdtil innvandring, så vil vi se FRP skyte i været igjen. Jeg har ingen løsninger, men å få inn Karl i Hagen vil ikke være en mirakeløsning.

Jeg leste nylig en artikkel om at folk bryr seg veldig lite om innvandringsspørsmål nå før valgkampen og at det neppe blir et stort tema i årets valgkamp. Den samme spørreundersøkelsen som artikkelen refererer til, kunne rapportere om at selv blant Frp-tilhengere var innvandringspolitikken et tema de brydde seg lite om i forbindelse med den kommende valgkampen.

 

Jeg fant ikke artikkelen eller spørreundersøkelsen igjen i farta.

Det er riktig det, jeg merker at interessen for innvandrerspørsmål ikke er høyt for tiden. Men det kommer delevis fordi alle de største partiene i Norge er for å begrense innvandringen. Når alle er enige så faller interessen. AP har vært veldig inteligente ved å bli mer innvandrerskeptiske, fordi hadde de strittet imot så hadde vi trolig hatt en Høyre/FRP regjering i dag.

 

Samtidig så kan dette forandre seg. F.eks. antall asylsøkere er på vei opp igjen, og hvis dette kombineres med en innvandreropprør så kan dette komme opp på dagsorden igjen.

Lenke til kommentar

De fleste norske kommuner har vel relativt liten innflytelse på innvandringspolitikken, så det er mer interessant å stemme ut fra andre saker som kommunen har mer innflytelse på.

 

I det hele tatt er jeg litt skeptisk til greia med å kåre valgvinnere og mase om den samlede oppslutningen til de ulike partiene over hele landet. Det vil være ulike saker som er i fokus fra kommune til kommune, og de samme partiene vil ha ulike kampsaker. Så det er egentlig veldig vanskelig å si noe samlet ut fra oppslutningen i alle de 430 kommunene, og man har lett for å gjøre feilslutninger ut fra valgtallene.

 

Spar heller valghysteriet til stortingsvalget. :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Ingen ide om dette er riktig plassen og få ut litt små frustrasjon men nå står det jo at det er her du skal gå om du har noe og si så her kommer det.

 

Til folk som leser dette, vis dere noen gang har hacket en spill konto, jeg håper dere får mye smerte i livet deres.

 

Det kan kanskje høres litt drastisk ut med tanke på at det er jo "kun" en gaming konto. hvem bryr seg vel om det?

 

Vel ikke for og høres veldig Asosial noe jeg ikke er, men en spill konto er veldig viktig får mange, den inneholder venner, minner, folk du liker og folk du ikke liker.

 

Mange av kontoen som finnes med spill inneholder mye historie for enkelt personen, det er ikke verdien i penger som har noe og si, men verdien for den enkelte.

 

En spill konto for noen kan være enkle 400-500Kr, [De som hacker] Mens for andre er det ingen pris på den, rett og slett fordi du har jobbet med den, du har vært våken og spilt sene kvelder med venner og kost deg.

 

Så til folk som hacker og ødelegger for andre for pure F, dere i mine øyne er ganske så lavt på rangstigen i verden.

 

*Rage*

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...