Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

DLD forkjemper #1, hva faen er galt med det norske folk?

 

Storberget mest populær blant statsrådene

Det er vel bare å innse først som sist at de færreste virkelig bryr seg om DLD? Dekningen i media, mangelen på motstand fra store deler av folket da det ble diskutert og senere innført, samt saker som den du linker til, tyder bare på at de aller fleste ikke bryr seg nevneverdig.

 

Interessant å lese at Justisdepartementet åpner for at DNA-lagring av uskyldige. Man ser et mønster. Det er en litt skummel utvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er Twitter så dominert av venstrevridde liberaler typer?

Hvis du føler at f.eks 95% av twittermeldingene ligger til venstre for og er mer liberale enn ditt ståsted så sier vel egentlig det mer om ditt ståsted enn om twitrernes ståsted.. ;)

 

Enig?

 

Det er da en forskjell på å være mer liberal enn *Sett inn Liberalist* og å rett og slett være liberal.

Lenke til kommentar

Jeg føler twitter er dominert av medie og IT-interesserte mennesker. Men det er nå mitt inntrykk. Nok av folk både på den ene og den andre siden.

 

Twitter er i mindre grad en politisk arena vil jeg si ja. Ja, politikere er der, og man har jo kommentering på politikken som skjer, men i all hovedsak vil jeg si det handler om teknologi og media.

 

Men så mener nok kaarekanradi at media er venstrevridd og, så det går vel for det samme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig at Dagbladet får seg en tomillioners smell for drittjournalistikken sin. Men hva vil skje med den hårreisende og forkastelige oppførselen som ble vist av statsråder som feks. Kristin Halvorsen i samme sak? Det ble liksom helt stille etter at kun ble innklaget av ambulansesjåførene. Har Halvorsens sin oppførsel blitt pent sopt under teppet av regjeringen?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10094532

Lenke til kommentar

Er ikke bra at den mannen skal bli millionær fordi han ikke gjorde jobben sin.

Nå er det absolutt ikke pga. evt. feil han har gjort i jobben han er tilkjent 1 million for. Trodde de aller fleste her hadde kunnskap om denne saken da den preget media vanvittig lenge i sin tid...

Lenke til kommentar

Og situasjonen er det at DB fremmet flere injurierende (og noen også uriktige) påstander om hva de gjorde og hvorfor de gjorde som de gjorde over lengre tid. Representerte alle synspunktene som gikk mot ambulansesjåførene og de hadde selv ingen mulighet til å forsvare seg pga. taushetsplikten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke bra at den mannen skal bli millionær fordi han ikke gjorde jobben sin.

Dette var jo litt av en måte å se det på.

 

Ja, mannen utførte ikke jobben sin riktig. Men så tror jeg heller ikke du kan finne noe menneske som kunne gjort jobben perfekt. Ambulansefolkene er nødt til å stadig vekk gjøre vurderinger som går på liv og helse, og prioritere de som faktisk trenger hjelp over de som ikke gjør det. Disse gjør kanskje hundrevis, tusenvis av vurderinger per år. Da er det nær umulig å unngå at det kan skje feil fra tid til annen, en feil som uheldigvis slo veldig galt ut denne gangen. Dette må ikke nødvendigvis tas som et tegn på rasisme eller at han vanskjøttet jobben sin.

 

Schjenken har jo faktisk fått alvorlige problemer i etterkant, blitt sykemeldt og klarer ikke jobben han hadde tidligere lenger, mye på grunn av mediepresset. Da synes jeg ikke det er urimelig med en erstatning som plaster på såret. Summen kan jo diskuteres, men at han har krav på erstatning er utvilsomt.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Ja,summen kan som sagt diskuteres og jeg er ikke uten videre overbevist om at Norge er tjent med at erstatningssummer for slikt begynner å komme opp i slike høye beløp. Personlig håper jeg at Dagbladet sin anke vil føre til en noe redusert utbetaling, men at de samtidig får seg en tilsvarende høyere smell pga. saksomkostninger.

Lenke til kommentar

Jeg skal la de 10000 feilfrie utrykningene ambulansesjåføren har utfør komme han til gode. Vi kan si det sånn at Dagbladet dret seg ut og gjerne kan betale en saftig sum, men at sjåføren gir millionen til Ali Farah.

Hvorfor skal han gi pengene til Ali? Det er jo erstatning for det som ble påført ambulansesjåføren. Om Ali søker erstatning så bør han jo gå videre med saken selv. Om man har blitt feilbehandlet ol. så har man ofte krav på erstatning. Og hva med den jævelen som faktisk påførte Ali skadene? Om noen virkelig bør betale her så er det han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingen interesse av å overbevise deg, så du trenger ikke å nevne om du er ovrbevist eller ikke.

 

Hvor mye forskning finnes det på dette området? Det er selvfølgelig basert på egne erfaringer, men jeg er ganske sikker på det, fordi de forumene som er nevnt er noen av de største venstrevridde forumene som eksisterer. Faktsk RevLeft er det største venstrevridde forumet og Democratic Undergrpund kommer alltid opp når jeg søker etter noe. Hvis du er uenig, foreslår jeg at du kommer med noen motargumenter. F.eks. vet du om noen venstrevridde forumer som ikke sensurerer meninger de ikke liker?

Nå er det ikke akkurat slik at jeg frekventerer så mange ideologiske forum. Men mot dine erfaringer med nettforum kan jeg si at jeg kjenner en del på ytre venstreside, og at sensurtrangen ikke akkurat er så utbredt med de jeg kjenner.

 

Det jeg reagerer på er at du generaliserer, jeg sier ikke noe på dine egne erfaringer.

 

 

Dagbladet har bestemt seg for å anke saken allerede.

Greit for min del. Injurielovgivningen trenger litt fersk juridisk presedens, skader ingen om dette går helt til Høyesterett så vi får skikkelig presedens.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Ja,summen kan som sagt diskuteres og jeg er ikke uten videre overbevist om at Norge er tjent med at erstatningssummer for slikt begynner å komme opp i slike høye beløp. Personlig håper jeg at Dagbladet sin anke vil føre til en noe redusert utbetaling, men at de samtidig får seg en tilsvarende høyere smell pga. saksomkostninger.

Man kan si mye om amerikanske tilstander, men det er utvilsomt et poeng mht. prevensjon at feil føles på bunnlinjen.

 

 

 

 

Det har vært åpenbart i årevis, men nå blir det kanskje stuerent å hevde at vi trenger en totalomlegging av narkotikapolitikken: -Vil legalisere narkotika

 

Organisasjonen «Global Commision on Drugs Policy» la i ettermiddag fram en knusende rapport om verdens narkotikapolitikk.

 

De vil avkriminalisere bruk av narkotika og klassifisere brukere som pasienter. De ber nasjoner vurdere om narkotiske stoffer bør legaliseres for personer som ikke skader andre.

(...)

Bak rapporten står et bredt spekter av fremtredende internasjonale profiler. FNs tidligere generalsekretær Kofi Annan, tidligere president i Brasil Fernando Henrique Cardoso, den tidligere statsminister i Sveits, Ruth Dreifuss, nobelprisvinner i litteratur i 2010, Mario Vargas Llosa, statsministeren i Hellas George Papandreou, den tidligere utenriksminister under Ronald Reagan, George P. Shultz, Javier Solana, Richard Branson og FNs høykommissær for flyktninger Thorvald Stoltenberg.

 

De er enige i at verdens politikk i kampen mot narkotika er feilslått.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Nå er det ikke akkurat slik at jeg frekventerer så mange ideologiske forum. Men mot dine erfaringer med nettforum kan jeg si at jeg kjenner en del på ytre venstreside, og at sensurtrangen ikke akkurat er så utbredt med de jeg kjenner.

 

Det jeg reagerer på er at du generaliserer, jeg sier ikke noe på dine egne erfaringer.

Det er min erfaring også, men jeg tror det har noe med de jeg kjenner. Hvis jeg kjenner noen på ytre venstreside så er det trolig fordi de er tolerante og aksepterer at andre har andre meninger/verdier enn dem selv. Vi finner ofte ut at vi har mye til felles også.

 

De folkene som fremmer sensur er de mindre tolerante venstrevridde. Jeg vet de eksisterer, fordi selv på forumet her er det medlemmer som ønsker sensur og blir sure om noen utfordrer dem politisk. De fleste medlemene som ønsker sensur er ikke aktiv på forumet lenger. Det er mange intolertante mennesker med makt, og mange av de tolerante medlemmene ignorerer urett som ikke rammer dem selv. Dermed kan man fort oppleve sensur selv om majoriteten er ikke for det.

 

BTW: Beklager hvis jeg generaliserer for mye. Jeg mener på ingen måte at alle venstrevridde er slik, ikke en gang majoriteten. Poenget mitt var at venstrevridde i en gruppe har en tendens til å ty til sensur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...