Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er Twitter så dominert av venstrevridde liberaler typer?

 

Hvem er det som ikke er venstrevridd i forhold til dine mildt bisarre meninger?

 

AtW

 

Dette her blir rapportert til moderator\admin

 

Det står du selvsagt fritt til å gjøre, personlig mener jeg dog at man bør tåle å få sine meninger kritisert.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor er Twitter så dominert av venstrevridde liberaler typer?

 

Hvem er det som ikke er venstrevridd i forhold til dine mildt bisarre meninger?

 

AtW

 

Dette her blir rapportert til moderator\admin

 

 

Det står du selvsagt fritt til å gjøre, personlig mener jeg dog at man bør tåle å få sine meninger kritisert.

 

AtW

 

Det er akkurat det du ikke er moden nok til å forstå tydeligvis. Du tar ikke opp noe konkret innlegg og mening. Det er derfor det er tåpelig og usaklig.

 

Mine meninger er uansett bedre og mer korrekte enn dine, med mindre du har noe konkret å vise til.

Lenke til kommentar

 

 

Det er akkurat det du ikke er moden nok til å forstå tydeligvis. Du tar ikke opp noe konkret innlegg og mening. Det er derfor det er tåpelig og usaklig.

 

Mine meninger er uansett bedre og mer korrekte enn dine, med mindre du har noe konkret å vise til.

 

Det mener du helt sikkert, men jeg kan jo forsøke å formulere meg på en litt mindre fleipete måte. Dine tidligere innlegg tyder på at du ikke er spesielt venstrevendt i det hele tatt, snarere tvert imot. Er du uenig i dette? Om ikke, har du vurdert det dithen at det kan være grunnen til at du synes twitter er dominert av venstre? Fordi du selv er såpass langt fra "sentrum" at svært mye er til venstre for deg?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er Twitter så dominert av venstrevridde liberaler typer?

 

Hvem er det som ikke er venstrevridd i forhold til dine mildt bisarre meninger?

 

AtW

Enig med denne...

 

Men jeg kan gi en forklaring. Venstrevridde foretrekker å utrykke sine argumenter uten at noen motargumenterer dem. Ta en titt på en del venstrevridde forumer.

Revolutionary Left - utenom et gjesteforum, ikke lov til å ha andre meninger. De begrenser til og med medlemmer på venstresiden, fordi de ikke er riktig type venstrevridde.

Democratic Underground - Der er ikke lov til å ha høyrevridde meninger her eller for ventrevridde meninger, eller sette moderatorene i et dårlig lys. Du vil bli bannet.

 

Høyrevridde forumer pleier ikke å banne folk bare fordi de har andre meninger, og det virker som om de foretrekker å ha noen folk rundt seg med andre meninger. Til og med Stormfront banner ikke deg for å ha andre meninger. Høyrevridde pleier å respektere ytringsfrihet mer enn venstrvridde gjør.

 

Twitter er en form for komunikasjon hvor man kan utrykke sine meninger uten å måtte debatere. Derfor er Twitter mer populær blandt venstrevridde.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå syns jeg du er litt vel generaliserende, Camlon. :)

Jeg prater ikke om individer, jeg prater om hvordan venstrevridde opptrer generelt. Det er desverre et faktum at det er langt mer sensur på venstrevridde forumer og sensur blandt venstrevridde generelt.

 

Selv på andre forumer ser jeg samme tendens. TheStdentRoom er ganske venstrevridd og der kan man gi poster minus og verdien er avhengig av hvor godt rykte man har. Dermed vil eliten holde meninger de ikke liker nede, fordi det regnes som veldig negativt å ha negativt rykte. SU hadde et forum, og de hindret fort politiske mostandere å debatere mot dem. De hadde et gjesteforum, men der svarte aldri SU-medlemmer. Hadde de vært interesert i debatt så hadde de laget et par private forumer for SU-medlemmer og resten for offentlig debatt.

 

Utenfor internett ser vi det samme. Alle land som har hatt en sosialistisk ideologi har begrenset ytringsfrihet. De fleste land som har liberalistisk ideologi har ikke begrenset ytringsfrihet, utenom pinnochet.

 

Det er en generalisering, fordi hva som skjer på et forum er et resultat av gruppen. Venstrevridde grupper har en tendens til å begrense ytringsfrheten. Jeg tror det er fordi mange venstrevridde ikke liker å høre at det eksisterer andre meninger enn sine egne. De tror de er moralskt overlegne og blir sinte om de hører andre har andre meninger. I en debatt finnes det ingen rask løsning for å knuse mostanderen og de vil ikke klare seg særlig godt. Ikke alle venstrevridde er sånn, f.eks. en del venstrevridde som er på forumet, men dere er ganske moderate og de som ikke er moderate tror jeg gladelig ville innført sensur på forumet.

 

Twitter er en form for kommunikasjon hvor de kan fortelle hvor dumme høyrevridde er uten å måtte debatere.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring er at alle liker å diskutere mot noen om de vet at flertallet som er med i diskusjonen støtter deres meninger - uansett hvilke politisk side de er på.

 

At kommunistregimer har vært diktaturer uten ytringsfrihet, betyr ikke at det må være slik, men at det har vært slik. Kommunister kan både bli valgt(og gi fra seg makten om de taper neste valg) og la det være ytringsfrihet.

 

Nå har også en god del militærdiktaturer begrenset ytringsfriheten, og de har vel ikke akkurat vært sosialister.

Endret av AHP3475
Lenke til kommentar

Min erfaring er at alle liker å diskutere om de vet at flertallet som er med i diskusjonen støtter deres meninger - uansett hvilke side de er på.

 

At kommunistregimer har vært diktaturer uten ytringsfrihet, betyr ikke at det må være slik, men at det har vært slik. Kommunister kan både bli valgt(og gi fra seg makten om de taper neste valg) og la det være ytringsfrihet.

 

Nå har også en god del militærdiktaturer begrenset ytringsfriheten, og de har vel ikke akkurat vært sosialister.

Jeg inkluderer sosialistregimer også. Militærdiktaturer er ikke inkludert.

 

Men ta en titt på liberalistiske land

Hong Kong - Begrenser ikke ytringsfriheten, har ikke demokrati

Singapore - Begrenser ytringsfriheten noe, har ikke demokrati

Pinnochet Chile - Begrenset ytringsfriheten, og har ikke demokrati.

 

Samme tendens ser vi om vi ser på forumer.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Nå syns jeg du er litt vel generaliserende, Camlon. :)

Jeg prater ikke om individer, jeg prater om hvordan venstrevridde opptrer generelt. Det er desverre et faktum at det er langt mer sensur på venstrevridde forumer og sensur blandt venstrevridde generelt.

 

Selv på andre forumer ser jeg samme tendens. TheStdentRoom er ganske venstrevridd og der kan man gi poster minus og verdien er avhengig av hvor godt rykte man har. Dermed vil eliten holde meninger de ikke liker nede, fordi det regnes som veldig negativt å ha negativt rykte. SU hadde et forum, og de hindret fort politiske mostandere å debatere mot dem. De hadde et gjesteforum, men der svarte aldri SU-medlemmer. Hadde de vært interesert i debatt så hadde de laget et par private forumer for SU-medlemmer og resten for offentlig debatt.

 

Utenfor internett ser vi det samme. Alle land som har hatt en sosialistisk ideologi har begrenset ytringsfrihet. De fleste land som har liberalistisk ideologi har ikke begrenset ytringsfrihet, utenom pinnochet.

 

Det er en generalisering, fordi hva som skjer på et forum er et resultat av gruppen. Venstrevridde grupper har en tendens til å begrense ytringsfrheten. Jeg tror det er fordi mange venstrevridde ikke liker å høre at det eksisterer andre meninger enn sine egne. De tror de er moralskt overlegne og blir sinte om de hører andre har andre meninger. I en debatt finnes det ingen rask løsning for å knuse mostanderen og de vil ikke klare seg særlig godt. Ikke alle venstrevridde er sånn, f.eks. en del venstrevridde som er på forumet, men dere er ganske moderate og de som ikke er moderate tror jeg gladelig ville innført sensur på forumet.

 

Twitter er en form for kommunikasjon hvor de kan fortelle hvor dumme høyrevridde er uten å måtte debatere.

Jeg har vært på både venstrevridde og høyrevridde forum, her og i utlandet. Jeg syns fortsatt ikke du kommer noen vei med personlig forskning i dette spørsmålet, du sa ikke "min erfaring tilsier at forum på internett sensurerer mer", du sa at slik er det.

 

Det er og blir en generalisering, og jeg kan ikke se at du overbeviser meg på noen som helst måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vært på både venstrevridde og høyrevridde forum, her og i utlandet. Jeg syns fortsatt ikke du kommer noen vei med personlig forskning i dette spørsmålet, du sa ikke "min erfaring tilsier at forum på internett sensurerer mer", du sa at slik er det.

 

Det er og blir en generalisering, og jeg kan ikke se at du overbeviser meg på noen som helst måte.

Jeg har ingen interesse av å overbevise deg, så du trenger ikke å nevne om du er ovrbevist eller ikke.

 

Hvor mye forskning finnes det på dette området? Det er selvfølgelig basert på egne erfaringer, men jeg er ganske sikker på det, fordi de forumene som er nevnt er noen av de største venstrevridde forumene som eksisterer. Faktsk RevLeft er det største venstrevridde forumet og Democratic Undergrpund kommer alltid opp når jeg søker etter noe. Hvis du er uenig, foreslår jeg at du kommer med noen motargumenter. F.eks. vet du om noen venstrevridde forumer som ikke sensurerer meninger de ikke liker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...