Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt dette her... Først gjennomfører man den ultimate religiøse provokasjonen, og så er man overrasket over at det alle visste kom til å skje - skjedde. La oss kalle en spade for en spade; det var dette fanatikere fra begge fakskjoner håpet på. Litt mer bensin på bålet.

 

Står koranbrennerne helt uten ansvar i dette? Nei. Står afghanmobben helt uten ansvar? Nei. Men, men med tanke på at koranbrennerne kommer fra et oppegående sekulært land, så ender de også opp som de som burde visst bedre.

 

Gærninger fra afghanistan kan jeg forstå. De har et dårlig sosiologisk utgangspunkt i så måte. Gærninger fra et demokratisk, moderne land som USA? Not so much...

Koranbrennerene har ikke noe ansvar for dette. De gjorde hva den amerikanske grunnloven tillater dem, bruke ytringsfriheten. Det betyr ikke at jeg støtter handlingene, men jeg støtter retten hans til å gjøre det. At primitive dobbeltmoralske muslimer ikke liker ytringsfrihet for ting som provoserer dem og dereter går og dreper FN-arbeidere er bare deres skyld.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor ble det egentlig av Julian Assange? For litt siden ble jo avisene nærmest spammet med nyheter om han, men så ble det stille - VELDIG stille.

 

Mistenkelig stille.

 

Er han kidnappet av USA og allerede henrettet, eller er han fremdeles i England?

 

Ingen er interessert i ham før Wikileaks kommer med nye, store avsløringer. Dette har de forøvrig varslet at de snart skal. Sjekk wikileaks-tråden.

Lenke til kommentar

Koranbrennerene har ikke noe ansvar for dette. De gjorde hva den amerikanske grunnloven tillater dem, bruke ytringsfriheten. Det betyr ikke at jeg støtter handlingene, men jeg støtter retten hans til å gjøre det. At primitive dobbeltmoralske muslimer ikke liker ytringsfrihet for ting som provoserer dem og dereter går og dreper FN-arbeidere er bare deres skyld.

 

At det er lov fritar dem ikke fra ansvar. De står ansvarlige for å utføre en svært uklok handling, som fikk dødelige konsekvenser. Dette gjorde de på tross av at de visste bedre. For en gjeng med idioter.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du snakker om å støtte retten deres til å brenne koraner. Ytringsfriheten har ikke vært oppe til diskusjon før du plutselig tok den opp...

Lenke til kommentar

Koranbrennerene har ikke noe ansvar for dette. De gjorde hva den amerikanske grunnloven tillater dem, bruke ytringsfriheten. Det betyr ikke at jeg støtter handlingene, men jeg støtter retten hans til å gjøre det. At primitive dobbeltmoralske muslimer ikke liker ytringsfrihet for ting som provoserer dem og dereter går og dreper FN-arbeidere er bare deres skyld.

 

At det er lov fritar dem ikke fra ansvar. De står ansvarlige for å utføre en svært uklok handling, som fikk dødelige konsekvenser. Dette gjorde de på tross av at de visste bedre. For en gjeng med idioter.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du snakker om å støtte retten deres til å brenne koraner. Ytringsfriheten har ikke vært oppe til diskusjon før du plutselig tok den opp...

Mange kan sikkert kalle det en idiotisk handling, men det er milevis fra det å være idiot til det å være psykopatiske drapsmenn slik "demonstrantene" i Afghanistan var.

Lenke til kommentar

Jeg vil rett og slett kalle Koranbrenningen for unødvendig. For hva var poenget? Terry Jones og hans folk førte "rettsak" mot boka og fant den skyldig. De bestemte at straffen ble brenning. Hele opplegget i seg selv er jo så latterlig at man burde ikke brydd seg. Men men må bry seg for det får selvfølgelig store følger. Og det vet man jo før man lager bål. Var det ærlig talt noen som var overrasket? Så hva var poenget? Nå er Koranen dømt og terminert. Er målet til Jones å brenne opp alle Koraner? Jeg blir flau av å bo på samme planet som Terry Jones.

 

Så hva skjer på andre siden av verden, i den mest intenst Koran(mis)-lesende befolkningen? Jo, de klikker fullstendig. Men det skjer etter fredagsbønnen hvor de altopplsukende hodene har fått proppet inn i endte hva jævelen i Amerika har gjort. Imamer har nok oppfordret til litt av hvert. Og resultatet vet vi jo.

 

Dette er en sak som ikke handler om ytringsfrihet. Den handler om logikk. Jeg går ikke ikledd selskinn og danser rundt en isbjørn selv om jeg kanskje har min fulle rett til det. Jeg gjør det ikke fordi det er idiotisk. Jeg vet utfallet av det, selv om det i Utopia ikke burde ha skjedd. Alt i alt er det bare så unødvendig og idiotisk.

 

Muhammed-karikatursaken handler om ytringsfrihet. Det er bare snakk om bilder og tekst. Som kjent i en åpen fri verden skal man kunne skrive, si og tenke hva man vil, men ikke nødvendigvis gjøre hva man vil. Terry Jones tok det helt ut og gjorde hva han ville. Hvem sin skyld det er er egentlig uinteressant. De som stormet basen og tok liv er selv ansvarlige og skyldige, det er det ingen tvil om. Jeg vil ikke gi skylda til Jones for han brant jo bare noen gram papir, men det er lov å bruke hodet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apropos ytringsfrihet, man kan stå på VIF-klanens tribune og være i sin fulle ytringsfrihets rett til å brøle "Heia Rooosenborg - VIF suger baaaalle" men er det særlig lurt? Terry Jones er omtrent så "lur". Eller la meg korrigere meg selv, Terry Jones er vel noen hundre ganger mer "lur" enn det.

Lenke til kommentar

Apropos ytringsfrihet, man kan stå på VIF-klanens tribune og være i sin fulle ytringsfrihets rett til å brøle "Heia Rooosenborg - VIF suger baaaalle" men er det særlig lurt? Terry Jones er omtrent så "lur". Eller la meg korrigere meg selv, Terry Jones er vel noen hundre ganger mer "lur" enn det.

 

Ikke er det særlig lurt, men det legitimerer heller ikke fysisk vold. Og særdeles ikke så rasemotivert som den i tilfellet med FN var her mot en tredjepart som ikke stod bak provokasjonen i førsteomgang. Man angriper hvite vestlige pga. "blodskyld" man deler med andre hvite menneskers handlinger.

Lenke til kommentar

Apropos ytringsfrihet, man kan stå på VIF-klanens tribune og være i sin fulle ytringsfrihets rett til å brøle "Heia Rooosenborg - VIF suger baaaalle" men er det særlig lurt? Terry Jones er omtrent så "lur". Eller la meg korrigere meg selv, Terry Jones er vel noen hundre ganger mer "lur" enn det.

Dette er ikke et godt eksempel. Dette er et bedre eksempel, Norge spiller mot Israel og Norge skriker barnemordere til Israel under kampen. Dereter går en gjeng med Israelere og dreper 5 nordmenn i Israel. Er det nordmennenes skyld at de gjør det? Grunnen til at jeg ikke støtter handlingene hans, er fordi jeg respekterer koranen og relgion generelt og mener at man ikke skal brenne den. Det er ikke hans jobb å spå hva rabiate dobbelmoralske primitive muslimer på de andre siden av kloden vil gjøre om han brenner en koran.

 

At det er lov fritar dem ikke fra ansvar. De står ansvarlige for å utføre en svært uklok handling, som fikk dødelige konsekvenser. Dette gjorde de på tross av at de visste bedre. For en gjeng med idioter.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du snakker om å støtte retten deres til å brenne koraner. Ytringsfriheten har ikke vært oppe til diskusjon før du plutselig tok den opp...

Nei, de står ikke ansvar. De på eksemplet mitt over til Simen1. Står nordmenn som så på den kampen til ansvar for drapene de Israelene gjorde. Har lettkledde kvinner skyld for sin egen voldtekt, fordi hadde de ikke vært lettkledde eller gått ute så ville de ikke ha blitt voldtatt.

 

Nei! Den eneste som har skylden er de som utførte handlingen. Det er ikke pastorens jobb å spå hva voldlige primitive muslimer vil gjøre på andre siden av kloden. Jeg drar ytringsfriheten opp, fordi etter ytringsfriheten har han lov til å brenne koraner. Hvis det er noen som har skyld i dette tilfellet utenom Afganerene, så er det de som bestemte at FN-bygget ikke skulle være beskyttet med vakter med maskingevær.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Hvis det er noen som har skyld i dette tilfellet utenom Afganerene, så er det de som bestemte at FN-bygget ikke skulle være beskyttet med vakter med maskingevær.

Noen ganger bør man kanskje legge idealismen på hylla og se inn i realitetens stygge ansikt. Når man bor omringet av ville dyr nytter det ikke med gode meninger og intensjoner. :(

Lenke til kommentar
Apropos ytringsfrihet, man kan stå på VIF-klanens tribune og være i sin fulle ytringsfrihets rett til å brøle "Heia Rooosenborg - VIF suger baaaalle" men er det særlig lurt? Terry Jones er omtrent så "lur". Eller la meg korrigere meg selv, Terry Jones er vel noen hundre ganger mer "lur" enn det.
Dette er ikke et godt eksempel.

Jeg synes de er en god sammenligning med unntak av at volden går ut over noen andre enn den idioten som provoserer noen til de grader.

 

Du må huske at slike å brøle "heia Rosenborg" på VIF-klanens tribune er en ørliten bagatell-provokasjon i forhold til det Terry Jones har gjort.

Lenke til kommentar
Apropos ytringsfrihet, man kan stå på VIF-klanens tribune og være i sin fulle ytringsfrihets rett til å brøle "Heia Rooosenborg - VIF suger baaaalle" men er det særlig lurt? Terry Jones er omtrent så "lur". Eller la meg korrigere meg selv, Terry Jones er vel noen hundre ganger mer "lur" enn det.
Dette er ikke et godt eksempel.

Jeg synes de er en god sammenligning med unntak av at volden går ut over noen andre enn den idioten som provoserer noen til de grader.

 

Du må huske at slike å brøle "heia Rosenborg" på VIF-klanens tribune er en ørliten bagatell-provokasjon i forhold til det Terry Jones har gjort.

Men hvorfor lager du en sammenligning som er god om du må vise unntak for en del faktorer. Det er fullstendig idiotisk og det vet du selv. Og jeg tviler på at jeg hadde blitt drept om jeg hadde brølt "heia Rosenborg". Faktisk tror jeg de bare ville bare skreket høyere enn meg og bedt meg om å sitte sammen med Rosenborgsupporterene. Det betyr ikke at det er lurt, men grunnen til at det ikke er lurt er fordi du bør tenke på din egen sikkerhet. Altså, du fikk et annet resultat fordi du tok unntak for en faktor.

 

Neste gang du lager sammenligner, gjør det ordentlig og ikke lag unntak for faktorer du ikke liker. Jeg lagde en bedre sammenligning, skal du svare på den?

Lenke til kommentar

Jeg synes fortsatt sammenligningen min var god. Men vil man ikke forstå den så forstår man nok heller ikke.

 

Sammenligningen din synes jeg bare er merkelig. La oss heller gå tilbake til den opprinnelige saken i stedet for sammenligninger hvis det skal være så vanskelig.

 

Terry Jones burde respektert islam nok til å ikke begå åpenbare gigant-provokasjoner. Man trenger ikke akkurat være Sherlock Holms for å skjønne at koranbrenning provoserer noe helt vanvittig. Nå har jeg ikke høye tanker om kunnskapsnivået til radikale kristne i USA, men man skal som sagt ikke ha mye i IQ for å skjønne at koranbrenning får enorme konsekvenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...