Slimda Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Alinoe, den artikkelen er basert på saker publisert i media, og ikke noen skikkelig undersøkelse. Og vi vet hvilken retning media lener seg mot. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Media er alltid på lag med de du selv er uenige med. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Media er alltid på lag med de du selv er uenige med. Ja, når man i forsking prøver å lage en nyhettsak som er 100% nøytral (så godt det lar seg gjøre), og presenterer den for folk, så sier alle sider at saken er biased mot deres side. AtW Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 2003, men ok: Én av tre journalister stemmer SV Sosialistisk Venstreparti er det partiet som får størst oppslutning blant journalistene. SV får 36 prosent av journalistenes stemmer, viser en ny meningsmåling fra Opinion AS. Siden forrige måling i 2001 har SV økt sin oppslutning blant journalistene med 11 prosentpoeng. Arbeiderpartiet er nummer to med 33 prosent, og til sammen får de to partiene nærmere 70 prosent av journaliststemmene.- Journaliststanden har aldri vært "rødere" enn i dag, fastslo professor Frank Aarebrot da han kommenterte målingene på Mediefestivalen i Bergen torsdag. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 La oss si at majoriteten av moderatorene her på forumet ligger godt plantet som borgerlige liberalister, politisk sett. Vil det da nødvendigvis hindre dem fra å gjøre en god og objektiv jobb? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 La oss si at majoriteten av moderatorene her på forumet ligger godt plantet som borgerlige liberalister, politisk sett. Vil det da nødvendigvis hindre dem fra å gjøre en god og objektiv jobb? Blir feil å sammenligne det på denne måten. Når 70% av journalistene stemmer på AP eller SV, vil det si at en del (ikke alt) av deres materiale vil bli farget i deres politiske bilde. Ja, de har en jobb å gjøre, og de skal prøve å holde seg så nøytrale som overhodet mulig, men det er slike små detaljer som kan forandre en artikkeloverskrift fra "Politiker ble arrestert" til "FRP-politiker ble arrester". Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hvorfor blir det feil å sammenligne på den måten? Det virker rimelig relevant spør du meg. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hvorfor blir det feil å sammenligne på den måten? Det virker rimelig relevant spør du meg. I motsetning til avis som medium så er det ikke moderatorene som står for mesteparten av informasjonen her. Journalistene er de som velger hvilke saker som er av interesse, hvor mye de vil arbeide med saken og de vinklingen til saken. Selvfølgelig, så er de også avhengig av redaktørene. Men du forstår vel hvor jeg vil med det. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Spørsmålet er om man tror folk kan gjøre en god og objektiv jobb på tvers av sin politiske oppfatning. Skal man ha tillit til deres intelligens, integritet og oppegåendehet, eller skal man gå ut fra at de har en skjult agenda? Det har lite med hvilket medie de arbeider med, om så medier er en faktor i det hele tatt. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Altså, hvis man har noe bevis på at media f.eks i den saken jeg postet lyver, og at FrP egentlig IKKE er overrepresentert på kriminalstatistikken, så må man gjerne poste det. Men påstander om at det ikke stemmer fordi mange journalister stemmer på venstresida blir litt vel konspirasjonstankegang for min del. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 La oss si at majoriteten av moderatorene her på forumet ligger godt plantet som borgerlige liberalister, politisk sett. Vil det da nødvendigvis hindre dem fra å gjøre en god og objektiv jobb? Ja, det er tåpelig å påstå noe annet. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) På forsiden av NRK.no står det "− Libya bør deles" under et bilde av Støre, men i artikkelen så står det "Støre: Libya kan bli delt". Det er to vidt forskjellige utsagn, og sterkt misvisende fra NRK. http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7559405 Edit: Der rettet de forsiden. Endret 22. mars 2011 av KarlRoger Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg visste ikke at Trond Birkedal var en rompegutt. Sjokkerende, særlig siden jeg stemte Frp ved valget 09. 1 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Synes egentlig ikke det er så sjokkerende, er mye mellom himmel og jord, og det meste befinner seg i FRP. Ikke en godt sak for partiet, og uforståelig at en FRP politiker med såpass vyer, ødelegger så til de grader for seg selv på alle måter. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Siktelsen har blitt utvidet til å gjelde sex med mindreårig: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4070158.ece Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Siv Jensen prøver å skille sak og parti her. Synes hun håndterer dette på en utrolig dårlig måte. Du kan ikke si " vi har opplysninger, vi vil ikke si noe offentlig". Virker nesten som hun prøver å legge lokk på saken. Hun burde være åpen og opplyssende, ellers tror jeg dette fort kan bli stygt for FRP. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Tviler egentlig på det, Frp har som jeg forstått det har vært veldig flinke med å utlevere alt de vet om saken til politiet, men samtidig vært forsiktige til mediene. Så om det er noen som skal uttale seg så er det politiet da det er de som har best kjennskap til saken og da blir det feil av frp å spekulere noe mer. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Synes hun burde være mer åpen om hva de har hatt av opplysninger og lignende. Må minne om at dette ikke er første gangen Siv er i denne posisjonen. Sist gang gjorde hun ikke noen bra figur og ser ut som hun prøver samme oppskriften her. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Av hensyn til ofrene så syns jeg ikke alle detaljer fra ett overgrepssak bør belyses altfor mye i mediene. Siv eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå