Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Ja, men nå forbinder alle navnet hans med nakenbilder av mannfolk, selv om det skulle vise seg å være falskt.

Jeg har allerede glemt hva han heter, og om 1 mnd tror jeg ikke folk bryr seg stort.

Lenke til kommentar

Det faktumet at han trakk seg fra sine verv hjelper jo ikke akkurat på mistanken.

Det er vel mest for å beskytte partiet. Man kan ikke stille som ordførerkandidat når man blir etterforsket for noe slikt. Ingen som ville stemt på FRP dersom han stod som ordførerkandidat.

Lenke til kommentar

Ja, men nå forbinder alle navnet hans med nakenbilder av mannfolk, selv om det skulle vise seg å være falskt.

Jeg har allerede glemt hva han heter, og om 1 mnd tror jeg ikke folk bryr seg stort.

Men nå befinner du deg mest sannsynligvis hverken i samme politiske eller sosiale krets som denne personen.

Lenke til kommentar

Terskelen for å offentliggjøre navn er iallefall lavere når det er snakk om saker av "offentlig interesse". Vi snakker om en ordførerkandidat for et relativt stort parti i en av Norges største byer, da er definitivt det av interesse for "folk flest" å vite hvem dette er.

Jeg er nok litt enig i at det er tidlig å publisere navn enda, selv om det ikke taler mot publisering i seg selv.

Lenke til kommentar

Håper politiet i det minste er rimelig sikre før avisene offentliggjør slikt. De har beslaglagt PCen hans, så hvis han har noen videoer der er det jo ganske gode bevis. Uansett er det ikke sikkert at hans politiske karriere er ødelagt, selv om han blir dømt. Det er jo flere tidligere straffedømte med verv i FrP fortsatt. Leder for justiskomiteen, Sandberg, er jo sågar voldsdømt. Søviknes er jo også et eksempel, selv om hans seksuelle overtramp vel ikke var ulovlig var det utvilsomt ganske sketchy, og han lever jo i beste velgående i FrP.

Lenke til kommentar

Det som er trist for ham er jo at han ikke har noe utdannelse. Han begynte såvidt på jussen, såvidt jeg har forstått, men har jo vært heltidspolitiker siden han var 19. Han har ikke mye å falle tilbake på.

Jeg kunne vært litt interessert i å vite hvordan partikulturen i FrP er når det gjelder homofile, egentlig.

Lenke til kommentar

Synes nå det er litt humor i at lov og orden partiet FRP igjen og igjen får slikt som dette dratt opp i medias søkelys. Er jo ikke akkurat lenge siden sist. Desverre skader det vel ikke partiet nevneverdig at flere i partiet har et litt dodgy rulleblad. Og det i seg selv er jo litt trist og litt skummelt.

Lenke til kommentar
Funn av skjulte kameraer over dette boblebadet hjemme hos den utuktssiktede Frp-toppen Trond Birkedal er blant bevismaterialet politiet nå vurderer i forbindelse med siktelsen mot Birkedal

det var først da 19-åringen i et ubevoktet øyeblikk gikk inn på en av Birkedals påloggede pc'er at han tok den endelige beslutningen om å kontakte politiet.

- En film med en videosnutt lå framme. Der gjenkjente jeg en annen, ung Fpu-gutt. På et kutt ligger han sovende på en sofa - ikke hjemme hos Birkedal - bare dekket av et håndkle. Det andre kuttet viste samme tenåring i tett intimfilming, hevder 19-åringen.

http://www.dagbladet.no/2011/03/22/nyheter/innenriks/frp/15904675/

Busted.

Lenke til kommentar

Synes nå det er litt humor i at lov og orden partiet FRP igjen og igjen får slikt som dette dratt opp i medias søkelys. Er jo ikke akkurat lenge siden sist. Desverre skader det vel ikke partiet nevneverdig at flere i partiet har et litt dodgy rulleblad. Og det i seg selv er jo litt trist og litt skummelt.

Medlemmene i FRP er mennesker de óg. Dessuten er ikke FRP alene om å ha medlemmer som har begått både lovbrudd og andre hårreisende ting. Blir for dumt å kritisere partiet, når det tydeligvis er snakk om en person med problemer. Kunne like gjerne vært en venstre-politiker, eller AP-politiker.

Lenke til kommentar

Medlemmene i FRP er mennesker de óg. Dessuten er ikke FRP alene om å ha medlemmer som har begått både lovbrudd og andre hårreisende ting. Blir for dumt å kritisere partiet, når det tydeligvis er snakk om en person med problemer. Kunne like gjerne vært en venstre-politiker, eller AP-politiker.

Ja, det kunne like godt vært en AP-politiker, eller en KRF-politiker. Poenget er at FRP, mer enn noen andre, er Lov og Orden partiet. Derfor er det spesielt at det er så mange saker innad i FRP.

Forøvrig synes jeg ikke det burde være lov å sitte i regjering/på stortinget hvis man har straffesaker på rullebladet(er det lov i det hele tatt, skal ikke si jeg vet om det er lov), men hvis det er det er det jo mer enn skummelt. Du vil ikke ha en pedofil som barnevakt, og du vil ikke ha en tyv som finansminister...

Lenke til kommentar

Det er nok lov ja. Som tidligere nevnt er jo leder for justiskomiteen Per Sandberg bl.a voldsdømt.

Det er vel også slik at FrP er overrepresentert på krimstatistikken i forhold til andre partier? Uten at jeg vil spekulere i noen grunn til det. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html

Merk at artikkelen er noen år gammel. Kanskje litt googling kan finne noe nyere. Den sier bl.a. at Høyre har sluppet unna, men siden den tid har vel f.eks Oslos tidligere ordfører Per-Ditlev Simonsen avslørt for skattefusk.

Lenke til kommentar

Hansoen har et poeng. Når FrP-folk blir tatt i forskjellige ting, så er det litt som å lese om presten som blir tatt i å forgripe seg på menigheten. Det ligger en overtydelig dobbeltmoral der, fordi den forsterkes av at det virker som om FrP-tilhengere flest har en ganske lav toleranseterskel for... Ja, hva skal man si? ...mindre borgerlige sider av samfunnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...