Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blendet luftambulanse med laser

Han bør få samme straff som om han hadde skutt på piloten.

Er tilbøyelig til å si meg enig der. I praksis kan man vel kalle slikt for drapsforsøk.

I praksis er det veldig far fetched og man kan ikke gjøre det i Norge. Straff dem ja, men drapsforsøk blir for søkt.

Over dammen derimot...

Da sjansen for at det er en pasient i helikopteret er stor, er det også forhindring av deres arbeid. Den ekstra tiden en pilot må bruke på å lande helikopteret pga. laser, kan være forskjellen mellom liv og død for pasienten.

Hva i helvete?! Folks idioti slutter aldri å forundre meg! Trodde i utgangspunktet dette var ungdom, men idioti er vel ikke aldersbetinget.

41-åringen brukte laserpenn mot politihelikopteret, men visste ikke at han ble filmet.

Lenke til kommentar

Kilde? Og ja, stråling kan gi diverse skader (dog hjertefiel etter lengre tid har jeg ikke hørt om), men det man faktisk finner når man ser på befolkningen er stort sett kreft i skjoldbruskkjertelen.

AtW

Hei, du kan se denne reportasjen f,eks:

http://video.google.com/videoplay?docid=-5968506788418521112#

Ganske interessant hvordan de undervurderer strålefaren, til og med etter ulykken.

Og jeg vil påpeke at også IAEA -- som relativt nylig lagde rapporten som hevdet at utslippene etter Tsjernobyl stort sett hadde vært ufarlige (og som jeg regner med legger grunnlaget for mesteparten av argumenteringen din her) -- har en helt klar agenda.

Lenke til kommentar

Hmm, svært motstridene meldinger fra USA og fra Japan angående situasjonen på kraftverket nå.

AtW

Hadde håpt ting skulle være mer oppklart i dag tidlig, i går var det bare rot, forskjellgie myndigheter sier forskjellige ting, ingen klar info om faktiske strålingsdoser, forsøk på å koble til strøm. Hadde håpt de hadde fått til det i løpet av natta, men ser desverre ikke sånn ut. Veldig vanskelig å si noe om situasjonen nå.

AtW

Lenke til kommentar

Forslag: Vi burde innføre et forbud mot burka, niqab og hijab i det offentlige rom i typ ett år. De som ikke klarer å leve med forbudet er enten ikke i livsfare i hjemlandet eller ikke interessert i å bli en del av det norske samfunnet. Fokuset i integreringsdebatten er helt feil, hvis det er én ting som klart skiller "oss" fra "dem", så er det faen meg de klesplaggene der.

Lenke til kommentar

Resultatet blir vel at de som er ressurssterke flytter ut av landet i forakt for udemokratiske virkemidler, mens de ekstreme sperrer konene sine inne i ett år.

Det finnes flere enn ressussterke og ekstreme muslimer. De fleste vil la kona si gå ute med hijab. De som sperrer kona si inne, kan vi arrestere. Det burde være mulig å finne ut at de sperrer inn konen sin etterhvert.

Jeg syens det er langt mer ekstremt å gå ute med burka enn det er å forby det. Hadde dette vært noe etnisk norske menn hadde påtvunget konene sine, så ville det ha vært forbudt for lenge siden og blitt sett på som en del av kvinnekampen. Eneste grunnen til at det er tillatt er på grunn av kulturell relativisme som gjelder i Norge bare for de som alle ser på som mindre suksessfulle enn dem. Ergo, kulturell relativisme gjelder for muslimer, men ikke for amerikanere.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Resultatet blir vel at de som er ressurssterke flytter ut av landet i forakt for udemokratiske virkemidler, mens de ekstreme sperrer konene sine inne i ett år.

Det finnes flere enn ressussterke og ekstreme muslimer. De fleste vil la kona si gå ute med hijab. De som sperrer kona si inne, kan vi arrestere. Det burde være mulig å finne ut at de sperrer inn konen sin etterhvert.

Hijab skulle vel også forbys i det scenarioet som var lagt fram. Dermed blir vel ikke det et alternativ.

Jeg tror du har en litt naiv holdning dersom du tror at disse kvinnene vil vitne mot sin egen ektemann. Og hva vet vi om dem og deres preferanser egentlig? Kanskje det er slik konene vil ha det. Hadde norske kvinner bestemt seg for å gå i burka, så hadde det garantert ikke blitt et lovforbud.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Burka og Niqab er vel det som først og fremst er problemet.

Selv ser jeg heller at vi forbyr plagg med visse funksjoner, ikke enkeltplagg i selv. F.eks. forby plagg som dekker til ansiktet fra alle skoler og alle offentlige kontor som håndterer kunder. Videre kan de forbys fra banker o.l. Evt. at det holder å ta ned/av delen som dekker til ansiktet der det ikke er tillatt.

Lenke til kommentar

Dagbladet klinker til med dagens underlige ord med overskriften "Vurderer å atom-måle nordmenn på Gardermoen". Dagbladet har kjempet hardt for å være den avisen med mest useriøs dekning av problemene rundt kraftverket i japan.

AtW

Jeg har kjent en stek trang til å klage inn både blabladet, verdens undergang og aftenpoften til PFU for den katastrofalt dårlige dekningen av atomkatastrofen.
Lenke til kommentar

Niqab og burka er såklart det største problemet, men jeg synes også hijab er en u-ting. Tenk hvor mye lettere integreringen hadde gått hvis ikke muslimer så åpenlyst gikk med det som kun kan betegnes som en "religiøs" uniform... Jaja, jeg håper bare at barnebarna mine slipper å vokse opp i et samfunn der disse klesplaggene er normen. Eller at de blir tvunget til å gå med de selv, hehe.

Hva med et nytt begrep: snik-u-islamisering? Man begynner forsiktig med å forby hijab på barn under 10år. Dette er et rent overgrep på barn, så tviler på at det blir en heftig debatt. Ok, så utvider man det forsiktig til resten av barneskolen, så ungdomsskolen osv. Det er faen meg på tide at pendelen snur i motsatt retning.

Endret av bögfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...