Rata101 Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Var det rettet mot meg, eller Kaarekanraadi? Edit: det var et retorisk spørsmål, btw. Endret 17. februar 2011 av Rata101 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 Det var rettet til deg. Å skrive at "du kjenner at ignore-listen din krever påfyll", er rett og slett meningsløst angrep på andre debatanter, uansett hvor dårlige argumenter de har. Enten så ignorerer du dem stille, eller så debaterer du med dem. 1 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg sa ikke at det var et slag i løse luften. Jeg sa at det nøkternt sett var et slag i løse luften. Dette fordi det ikke er spesiellt nøkternt å fokusere på en ukjent mengde innvandrere, når det også finnes et ukjent antall etniske nordmenn som gjør akkurat det samme. Dermed er det nøkternt sett usakelig å ikke ta med at dette kunne skjedd med alle som ikke vaksinerer barna sine, og ikke bare innvandrere som ikke vaksinerer barna sine. Det er spekulativt å fokusere på dette, samtidig som det ikke skaper et skikkelig grunnlag for en nøktern diskusjon. Som sagt var påstanden hans grov og unøyaktig, og derfor ikke spesielt nøktern. Men det er heller ikke nøkternt å automatisk hoppe i strupen på noen som nevner en kobling mellom innvandring og smittespredning - spesielt ikke når påstanden hans har rot i virkeligheten. Og det er definitivt ikke nøkternt å bruke stråmannsargumentasjon mot ham, slik noen (ikke du) har gjort i denne diskusjonen. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 Det var rettet til deg. Å skrive at "du kjenner at ignore-listen din krever påfyll", er rett og slett meningsløst angrep på andre debatanter, uansett hvor dårlige argumenter de har. Enten så ignorerer du dem stille, eller så debaterer du med dem. Jeg synes ikke det var meningsløst. Det var gjort i håp om at han tar seg sammen. Jeg liker ikke å ignorere folk, og vil gjerne unngå det om jeg kan. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 Da sier man det på en annen måte, isteden for å hinte til det på andre måter. Hinting overlater vi til damene. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 Du verden... Apropos hinting, så er du jo ikke så rent lite snau selv. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 Syns jeg sa det rimelig rett frem nå jeg. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 Whatever you say madame. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 Hva med å heller ta den saken her!? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=876661&mode=show&st= Riktignok har den stått stille siden år 2007, men der er iallefall ignorering av brukere temaet. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 Hvorfor går alltid utlendinger seg bort i norsk natur og dør? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 Er det noen av dere som har hørt om Regionpartiet før? Jeg hadde ikke hørt om det før nå. Jeg aner ennå ingenting om de, men tenkte bare jeg skulle nevne det før jeg begynner å lese litt om det. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 Hvorfor går alltid utlendinger seg bort i norsk natur og dør? Hvilken sak tenker du på? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 Hvorfor går alltid utlendinger seg bort i norsk natur og dør? Alltid? Er du i mot turisme også nå? Kan du ikke bare får hjelp for utlendings-fobien din snart? De spiser deg faktisk ikke levende ved første anledning. Hvis ikke så kan du jo bare spikre igjen vinduene og låse deg inne i boligen din. Trekk ut nettkabelen og TV-kabelen så slipper du å se folk som bor utenfor. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 Hvorfor går alltid utlendinger seg bort i norsk natur og dør? Utlendinger går ikke _alltid_ seg bort i norsk natur, men det er ikke til å stikke innom en stol at de ikke kjenner landskapet like godt som innfødte. Men da er det vår oppgave å sørge for at de er forberedt på norsk natur når de ankommer landet. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 18. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2011 Powell ber CIA og Pentagon svare om Irak-løgn: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4033579.ece Kan bli interessangt å følge med på... Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 18. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2011 Nok til at du bryr deg. Twitter er faktisk en ganske bra informasjonskanal, informasjon fra førstehåndskilde er bedre enn andrehåndskilder, men mulig ikke husker det fra utdanningen din. Det er forskjell på å bruke Twitter som informasjonskanal, og å sitere tilfeldige brukere der som man ikke har noen spesiell grunn til å høre på. Hørt om 5 på gaten og lignende konsepter?Det har vært og er helt vanlig å høre reaksjoner fra den vanlige mann i gata. Jeg tror man har godt av å høre analsyser/reaksjoner fra andre enn kjendiser og folk som egentlig ikke kan noe. Dette er ikke et slikt konsept. Her er det snakk om en vanlig nyhetsreportasje. 1 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 18. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Fem på gaten kan på ingen måte sammenlignes med Twitter. Det er i dag ca 176.000 norske Twitter-brukere i følge websiden Tvitre.no, så det dreier seg altså om en knøttliten del av den norske befolkningen. Én person fra denne lille gruppen representerer ikke den jevne nordmann; han representerer seg selv. Spør du fem Twitter-brukere (som fremdeles er et latterlig lite utvalg) får du en bedre pekepinn, men fremdeles er det snakk om en fem personer fra en særinteressegruppe; ikke fra hele befolkningen. Fem på gaten er et utvalg av alle som er i stand til å gå, og først da begynner en å nærme seg en noe som representerer befolkningen. Heller ikke dette er av vitenskapelig kvalitet (fem personer er et verdiløst utvalg), så det har minimal nyhetsverdi, men verdien er likevel større enn null. Å spørre én ukjent Twitter-bruker har absolutt ingen nyhetsverdi overhodet. Men jeg skjønner godt hvorfor en avis velger å publisere en "tweet" i stedet for å gå ut på gaten og intervjue noen. Det er praktisk talt gratis. Endret 18. februar 2011 av Spenol Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 18. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2011 fem på gaten er vanligvis spurt i samme by, på samme tidspunkt på samme dag. Grunnet at mesteparten av norges befolkning ikke befinner seg der, er det null nyhetsverdi. Er det det du sier? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 18. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2011 fem på gaten er vanligvis spurt i samme by, på samme tidspunkt på samme dag. Grunnet at mesteparten av norges befolkning ikke befinner seg der, er det null nyhetsverdi. Er det det du sier? Jeg tror ikke det jeg skrev krever noen nærmere forklaring. Men for å gjenta meg selv: Twitter-brukere representerer en særinteressegruppe. Du treffer ytterst få 50 år gamle rørleggere på Twitter. Du finner ytterst få pensjonister. Du finner bare en liten gruppe mennesker som tilfeldigvis har fattet interesse for Twitter, som er et lite fenomen i Norge. Og om jeg ikke tar feil er mediefolk overrepresentert på Twitter. Til sammenligning har Facebook over halvparten av den norske befolkningen som brukere. Først da er det snakk om et bredt utvalg. Når du spør fem på gaten f.eks. kl. 16 på en hverdag, treffer du alle slags folk fra omtrent alle yrkesgrupper og lag i samfunnet. Det er et bredt, men lite utvalg. Det er ikke vitenskapelig, men det har en marginal nyhetsverdi som tross alt er større enn null. Det har absolutt ingen nyhetsverdi å publisere meningen til én Twitter-brukere. Det går ikke an å lage statistikk av et utvalg på én. Det representerer ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå