Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Når vi i tilleg betalte over 4 mrd for et jævla operahus i oslo så ser eg ikke det der som ett prisproblem uansett.

Ja, huff. Forferdelig at vi setter av litt penger til arkitektur og kultur. Også i Oslo også da, der hvor størst andel av den norske befolkningen kan få glede av den. Makan.

"litt" penger ja..

Du viser jo akkurat den holdningen som er grunnen til "vestlandsopprøret" :tease:

4 mrd for operahus til fiffen i oslo er greit

men å heve ubåten med 66 tonn kvikksølv som lekker ut på vestlandet er ikke greit..

buss, trikk, tog og tbane i oslo

i bergen har vi buss. og nå omsider en bybane.

listen er lang..

I et statsbudsjett-sammenheng er ikke 4 milliarder mer enn litt penger, nei. Det er viktig å se dette beløpet iforhold til andre utgiftsposter staten har. Du vet forøvrig ikke hva jeg synes om saken med kvikksølv som lekker ut på vestlandet, så den argumentasjonen din der har ingen verdi.

Jeg bor forøvrig i Trondheim. :)

I ett statsbudsjett er ikke 4 mrd veldig mye nei. Men når den summen blir satt av til ett arkitektur prosjekt i oslo (ja, jeg vet det ikke bare er for "fiffen" but still.. :roll: ) mens For eksempel ubåt hevingen blir nedprioritert år etter år. Så er det jo ikkje rart vesltendinger blir litt forbanna.

hva du mener om ubåten veit ikkje eg, Det var bare ment som ett eksempel på den holdningen vi får fra oslopolitikerene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppfatter egentlig "vestlendinger" (egentlig bare denne typen, men dere tar idéen) som ganske arrogante. Vestlandet får ganske mange kroner mer per innbygger enn Oslo/Østlandet får, og de fleste sakene dette vestlandsopprøret klager på er enten lite konkrete eller noe som uansett gjelder hele landet.

Så spesielle er dere ikke.

(Note: Dere sikter til vestlandsopprøret, ikke "en som bor på vestlandet").

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke rett sted å spørre, men jeg fant ingen bedre steder, og jeg har ikke lyst til å opprette en ny tråd. Anyway, er det sånn at disse etioperne i domkirken ikke har mulighet til å reise frivillig tilbake til Etiopia, eller bare at norske myndigheter ikke har mulighet til å tvangsutsende de?

Hvis de er stuck i "limbo" og ikke har mulighet til å reise ut, så er det vel ikke så konstruktivt å ta fra de arbeidstilltatelsen?

Lenke til kommentar

Vestlandet får ganske mange kroner mer per innbygger enn Oslo/Østlandet får, og de fleste sakene dette vestlandsopprøret klager på er enten lite konkrete eller noe som uansett gjelder hele landet.

Dette var nytt for meg, har du noen kilder?

Alle småkommuner får mer penger pr. innbygger. Men på Velstandet har de mer privat sektor enn andre små kommuner på innlandet og i nord-norge.

Endret av Kaarerekanraadi
Lenke til kommentar

Di fleste narkomane kan ikke noe for at di er blitt sånn. De kan ha blitt presset, eller lurt... Og noen har valgt det selv! Så størrer heller en narkoman enn innvandrere, di har ingenting å gjør her!!! Ingenting!! Di kommer inn i landet og blir møtt med en herre som sier: Welcome to norway! Også får dem en sjekk og sier at denne kommer 1 gang i måneden uten at di har kløftet en finger!! Det er sånn! Hvorfor! NORGE ER ET BEDRE STED FOR INNVANDRERE Å BO! ja det er sant, men mindre å mindre bedre for oss normenn!! INGEN som er enige hær?

Di?

Lenke til kommentar

Nok til at du bryr deg. Twitter er faktisk en ganske bra informasjonskanal, informasjon fra førstehåndskilde er bedre enn andrehåndskilder, men mulig ikke husker det fra utdanningen din.

Anonyme påstander på Twitter er ikke i nærheten av å være en kilde. Og hviklen interesse har det hva en rar twitterbruker mener?

En annen sak som er irriterende er dette Flexus-systemet i Oslo. Så dyrt! 600 millioner. Hvor lenge har de holdt på nå? Hvem betaler?

I det landet her jobber snart 50% i offentlig sektor og likevel så klarer man ikke å få datateknologien til å fungere som billettsystem engang?

IT toppene blir vel rike, kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke rett sted å spørre, men jeg fant ingen bedre steder, og jeg har ikke lyst til å opprette en ny tråd. Anyway, er det sånn at disse etioperne i domkirken ikke har mulighet til å reise frivillig tilbake til Etiopia, eller bare at norske myndigheter ikke har mulighet til å tvangsutsende de?

Hvis de er stuck i "limbo" og ikke har mulighet til å reise ut, så er det vel ikke så konstruktivt å ta fra de arbeidstilltatelsen?

Har jeg forstått det rett har de fått avslag på opphold og skal returneres. De mener at de bør få opphold siden de har bodd så lenge i Norge. Derfor startet de en sultestreik for at folk skal få empati for dem, og for at avgjørelsen om endelig avslag skal bli behandlet på nytt. Jeg er ikke sikker på om de ble behandlet på nytt, men etioperne skal hvertfall sendes tilbake.

Lenke til kommentar

En annen sak som er irriterende er dette Flexus-systemet i Oslo. Så dyrt! 600 millioner. Hvor lenge har de holdt på nå? Hvem betaler?

I det landet her jobber snart 50% i offentlig sektor og likevel så klarer man ikke å få datateknologien til å fungere som billettsystem engang?

IT toppene blir vel rike, kan jeg tenke meg.

Det er vel Ruter AS som står ansvarlige for Flexus-systemet, samtidig som systemet ble designet og implementert på anbud fra andre private aktører. Det virker for meg som du baserer antagelser på andre antagelser, og siden velger å legge skylden på "offentlig sektor". Det blir vel Ruters kunder som må betale for den dårlige implementeringen av det nye billettsystemet.

Jeg ser ikke grunnlaget ditt for å klage med den vinklingen du velger. Jeg vil også gjerne se en kilde på hvorfor du mener at 50% av alle arbeidsplasser er offentlige.

Lenke til kommentar

Fra en Dagbladet.no sak:

"- Jeg håper Serene Branson har det bra, for det er ikke meningen at ord skal høres sånn ut, skriver en Twitter-bruker."

Se jeg bryr meg om hva en eller annen twitterbruker sier. For noe trash.

Hvor en uttalelse kommer fra burde være irrelevant for om den har noe nyhetsverdi eller ikke. Det som er essensielt er om den er treffende og relevant for saken som diskuteres. Det er ikke sånn at en uttalelse automatisk blir interessant fordi en kjent person ytrer den, det er heller ikke sånn at en uttalelse automatisk blir uinteressant fordi den kommer fra en ukjent person.

Jeg tror aldri jeg har sett en person skrive så mye jeg har vært så uenig i som deg, Kaarekanraadi.

Lenke til kommentar

"Her trives bakteriene i hjemmet"

Irriterende med slike misvisende artikler.

Vi mennesker er dekket i bakterier både innvendig og utvendig. De aller fleste bakterier vi kommer borti er harmløse. Mens mange av de mer skadelige kan vi faktisk ha godt av å ha rundt oss, slik at vi utvikler motstandskraft. Om vi lever et sterilt liv så vil vi bare bli mer og mer sårbare.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...