Kaarerekanraadi Skrevet 11. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) I kveld stemmer vi alle Arbeiderpartiet. Eller, vent. Nei, aldri! Forresten, hvorfor kan jeg ikke lenger se The Daily Show på strøm. Endret 12. februar 2011 av Kaarerekanraadi Lenke til kommentar
6Bravo2 Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 http://www.facebook.com/Vestlandsopproret Fra facebook: Frustrasjonen veks på Vestlandet. Vi Vestlendingar er lei av Oslo-dominans og statleg detaljstyring. Lei av at viktige Vestlandssaker vert nedprioritert. Lei av at verdiskapingsregionen framfor nokon ikkje får sin rettmessige del av statlege investeringar. Eit Vestlandsopprør er under oppsegling! Lista over saker som skaper frustrasjon og mistillit til statsmakta er lang. Felles for alle sakene er arroganse og opplevinga av ikkje å bli tatt på alvor. Dette gjeld t.d. i høve heving av U-864 ved Fedje, ”monstermastene” i Hardanger, vegbygging, kollektivsatsing, strandsoneforvaltninga, arealpolitikken, lokalsjukehusa, vasskraftutbygging, kommuneøkonomi og verdiskaping. les mer på : http://www.facebook.com/Vestlandsopproret Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Hehehe, igjen? 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Dette gjeld t.d. i høve heving av U-864 ved Fedje, ”monstermastene” i Hardanger Bare disse to punktene har vel en prislapp på 7 milliarder? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Salgstrikset som gjør oss fetere - DN.no Interessant om fedmeproblematikken. 1 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Stavanger Aftenblad har stengt min tilgang til å kommentere gjennom Disqus. Ganske merkelig, siden jeg ikke kan huske å ha kommentert noe særlig der, men jeg fant ut nå at jeg har kommentert hele 2 ganger.. Det må ha vært litt av noen kommentarer! Jeg har dessverre glemt hva de gikk ut på. Kan det ha vært innvandring? Kanskje noe med at oljen tar slutt innen 5 år, og så har de blitt sure fordi de er fra Rogaland? Helt sikkert. Snakk om ynkelig gjeng. Lenke til kommentar
6Bravo2 Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Dette gjeld t.d. i høve heving av U-864 ved Fedje, ”monstermastene” i Hardanger Bare disse to punktene har vel en prislapp på 7 milliarder? Operahuset kostet over 4 milliarder.. hadde ubåten lagt i oslofjorden hadde den vore vekke for lenge siden, Hevingen vil koste "i værste fall 2,2 milliarder kroner, mest sansynlig 1,7." sitat fra rapporten :http://www.regjeringen.no/upload/FKD/Vedlegg/Rapporter/2009/Sluttrapport%20U-864%20PDF.pdf Sjøkabel vil koste 3,4 milliarder mer enn master, som etter sigende må betales av fylket og/eller via strømprisen. mens Operahuset ble betalt med oljepenger. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Bygg atomkraftverk på vestlandet. Problemet løst. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Kraften er jo der. Problemet er å få den fra produksjonsstedet til forbruksstedet. Jeg kan ikke si at landanleggene i forbindelse med monsterkabelen i hardangerfjorden vil bli noe mindre monster enn mastene (som uansett vil stå på land på begge sider). For ikke å snakke om monsterregningen. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Ja, hvor mye vei kan de bygge for prisdifferansen mellom master og kabel? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Meterprisen på feil avhenger sterkt av standard, hvor den bygges, om det er tunneler/broer på strekninga og om det er en eksisterende vei som oppgraderes eller om det er nybygging av vei. Men la oss si en vanlig nybygg av fylkesvei, uten broer/tunneler koster 15 000 kr/m. Da tilsvarer prisdifferansen mellom monstermaster og monsterkabel 227 km vei, eller ca Hamar-Halden. Prisdifferansen tilsvarer også ca 4 664 sykehjemsplasser. Endret 13. februar 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Sjøkabel vil koste 3,4 milliarder mer enn master, som etter sigende må betales av fylket og/eller via strømprisen. Jeg støtter naturvern og forsåvidt sjøkabel helt til kostnaden kom på bordet. Er da jeg ble i tvil om ikke det bør finnes en grense "for enhver pris" Lenke til kommentar
6Bravo2 Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Sjøkabel vil koste 3,4 milliarder mer enn master, som etter sigende må betales av fylket og/eller via strømprisen. Jeg støtter naturvern og forsåvidt sjøkabel helt til kostnaden kom på bordet. Er da jeg ble i tvil om ikke det bør finnes en grense "for enhver pris" er forsåvidt enig, men det har jo lite med naturvern å gjøre uansett, da det er noen plattformer som tar mesteparten av denne strømmen, fordi co2 kvoten gjør at gassen de tar opp ikke kan brukes i norge.. så den sendes til tyskland, de bruker den i kraftverk der og vi lever på illusjonen om "naturvennlige plattformer, de går jo på vannkraft.." Alt som tas opp av bakken på oljefeltene våre brennes en ellerannen plass i verden uansett, kunne like greit har brukt det til å drifte installasjonene. Men hey, lenge leve hykleriet Når vi i tilleg betalte over 4 mrd for et jævla operahus i oslo så ser eg ikke det der som ett prisproblem uansett. Lenke til kommentar
6Bravo2 Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Sjøkabel vil koste 3,4 milliarder mer enn master, som etter sigende må betales av fylket og/eller via strømprisen. Jeg støtter naturvern og forsåvidt sjøkabel helt til kostnaden kom på bordet. Er da jeg ble i tvil om ikke det bør finnes en grense "for enhver pris" er forsåvidt enig, men det har jo lite med naturvern å gjøre uansett, da det er noen plattformer som tar mesteparten av denne strømmen, fordi co2 kvoten gjør at gassen de tar opp ikke kan brukes i norge.. så den sendes til tyskland, de bruker den i kraftverk der og vi lever på illusjonen om "naturvennlige plattformer, de går jo på vannkraft.." Alt som tas opp av bakken på oljefeltene våre brennes en ellerannen plass i verden uansett, kunne like greit har brukt det til å drifte installasjonene. Men hey, lenge leve hykleriet Når vi i tilleg betalte over 4 mrd for et jævla operahus i oslo så ser eg ikke det der som ett prisproblem uansett. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Når vi i tilleg betalte over 4 mrd for et jævla operahus i oslo så ser eg ikke det der som ett prisproblem uansett. Ja, huff. Forferdelig at vi setter av litt penger til arkitektur og kultur. Også i Oslo også da, der hvor størst andel av den norske befolkningen kan få glede av den. Makan. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Skulle vært i Hardangerfjorden i majestetiske omgivelser. Endret 13. februar 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Italienske kvinner mobiliserer mot Berlusconi: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7505538 Fatter ikke hvordan den mannen fremdeles kan sitte med makten... Lenke til kommentar
6Bravo2 Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Når vi i tilleg betalte over 4 mrd for et jævla operahus i oslo så ser eg ikke det der som ett prisproblem uansett. Ja, huff. Forferdelig at vi setter av litt penger til arkitektur og kultur. Også i Oslo også da, der hvor størst andel av den norske befolkningen kan få glede av den. Makan. "litt" penger ja.. Du viser jo akkurat den holdningen som er grunnen til "vestlandsopprøret" 4 mrd for operahus til fiffen i oslo er greit men å heve ubåten med 66 tonn kvikksølv som lekker ut på vestlandet er ikke greit.. buss, trikk, tog og tbane i oslo i bergen har vi buss. og nå omsider en bybane. listen er lang.. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Operahuset er for mer enn fiffen. 1 Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Når vi i tilleg betalte over 4 mrd for et jævla operahus i oslo så ser eg ikke det der som ett prisproblem uansett. Ja, huff. Forferdelig at vi setter av litt penger til arkitektur og kultur. Også i Oslo også da, der hvor størst andel av den norske befolkningen kan få glede av den. Makan. "litt" penger ja.. Du viser jo akkurat den holdningen som er grunnen til "vestlandsopprøret" 4 mrd for operahus til fiffen i oslo er greit men å heve ubåten med 66 tonn kvikksølv som lekker ut på vestlandet er ikke greit.. buss, trikk, tog og tbane i oslo i bergen har vi buss. og nå omsider en bybane. listen er lang.. I et statsbudsjett-sammenheng er ikke 4 milliarder mer enn litt penger, nei. Det er viktig å se dette beløpet iforhold til andre utgiftsposter staten har. Du vet forøvrig ikke hva jeg synes om saken med kvikksølv som lekker ut på vestlandet, så den argumentasjonen din der har ingen verdi. Jeg bor forøvrig i Trondheim. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå