After Dark Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Om du også innser det så skjønner jeg ikke hvorfor du mener amerikanerne burde kritisere Saudi-Arabia så mye... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Det er et faktum, handler sånn sett ikke om å "innse" Men alle andre enn deg skjønte nok at jeg mente "sterkeste alierte" blandt arabiske land. Men nå er du utpå å ha-siste-ordet-leken igjen føler jeg.. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Dette er Mubaraks Egypt: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7480055 Blir interessangt å se hva som skjer om han og regimet hans faller... Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Fordi Vesten er langt mer demokratisk og fri feks... Så fordi vi er "demokratiske" og "fri", så fortjener vi å dominere kloden for enhver pris og bør alliere oss med enhver diktator som er villig? Ærlig talt, for noe pisspreik. 1 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Hvorfor er det så mange feitinger i det landet her etterhvert? Hvordan kan vi unngå at helseutgiftene blir enorme i fremtiden? Allerede på 80-tallet begynte gatekjøkkenkulturen å bli stor. Tenk når de som er født fra 1975 begynner å dra på årene. Da blir det mye sykdommer. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Så fordi vi er "demokratiske" og "fri", så fortjener vi å dominere kloden for enhver pris og bør alliere oss med enhver diktator som er villig? Ærlig talt, for noe pisspreik. Er iallefall å foretrekke at de fremste demokratiene og frieste landene står sterkest iallefall. Ang. å alliere seg med diktaturiske land så er det selvsagt noe som gjerne skulle vært unngått, men hva forventer du av land som er i konstant konflikt? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 vil du ha ekstra avgift på fett og sukker? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 vil du ha ekstra avgift på fett og sukker? Nei, ikke på sukker. For det trenger jeg til et annet produkt jeg lager. Folk må ta ansvar og ikke skylde på tull som omtrent lyder som at genene plutselig har forandret seg fra 50-tallet og frem til i dag. :!: Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Dog går det ikke ann å bare sette foten ned for at folk kan ha en livsstil som gjør at de legger på seg ved mindre det skal innføres diktatur da. Vanskelig sak dette. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Dog går det ikke ann å bare sette foten ned for at folk kan ha en livsstil som gjør at de legger på seg ved mindre det skal innføres diktatur da. Vanskelig sak dette. Man må bare innrømme at folk ikke klarer å begrense seg når de stilles overfor alle de velsmakende fristelsene og potetgullbergene som finnes overalt. Bare de med sterk viljestyrke vil klare det. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Uenig der. Vil heller si at det kun er de med dårlig viljestyrke som må gi tapt og man kan ikke basere hele samfunnet på dem. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 26. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2011 Hvorfor er det så mange feitinger i det landet her etterhvert? Hvordan kan vi unngå at helseutgiftene blir enorme i fremtiden? Interessant nok spørsmål. Jeg ville hvertfall foreslått å subsidiere sunn mat (ikke nødvendigvis ta mer betalt for usunn mat). Hvis jeg er en tur i butikken og vil ha noe mat i neven irriterer det meg at det koster 15-20kr for en 8-pakning med boller, mens det jeg egentlig vil ha, en grov baguett eller noe liknende ofte koster det dobbelte og vel så det, om de i det hele tatt har det. Det er ingen fornuftig grunn til at en halv rekebaguett skal koste 49,90. "Sunt" snop som tørket frukt og liknende koster som regel også mye mer enn det usunne snopet. Jeg har faktisk fantasert et par ganger om at noen burde startet en kjede alá subway hvor de solgte brødskiver med tradisjonelt pålegg for en billig penge. Jeg hadde mye heller betalt 10-20kr for en varm grovbrødskive med leverpostei og et glass melk enn det samme for en bolle og en brus. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 27. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2011 Bør ikke utlendinger holde seg unna gatene i Egypt? Norske studenter bør vel ikke være der. Ønsker de å bli drept? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2011 Mange ser vel snittet til å være tilstede ved en historisk hendelse, er ikke mange år siden muren i Berlin falt. Nok mange som ville ha vært der om de kunne. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2011 Interessant nok spørsmål. Jeg ville hvertfall foreslått å subsidiere sunn mat (ikke nødvendigvis ta mer betalt for usunn mat). Hvis jeg er en tur i butikken og vil ha noe mat i neven irriterer det meg at det koster 15-20kr for en 8-pakning med boller, mens det jeg egentlig vil ha, en grov baguett eller noe liknende ofte koster det dobbelte og vel så det, om de i det hele tatt har det. Det er ingen fornuftig grunn til at en halv rekebaguett skal koste 49,90. "Sunt" snop som tørket frukt og liknende koster som regel også mye mer enn det usunne snopet. Jeg har faktisk fantasert et par ganger om at noen burde startet en kjede alá subway hvor de solgte brødskiver med tradisjonelt pålegg for en billig penge. Jeg hadde mye heller betalt 10-20kr for en varm grovbrødskive med leverpostei og et glass melk enn det samme for en bolle og en brus. Godt innlegg. Dette med prisforskjell og prioritering har vært tatt opp flere ganger før. Morsom ide med kjeden du nevner. Akkurat som noe ala McDonalds, men med grovbrødskiver og kildevann. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 27. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2011 Vi kan jo begynne med offentlig trakkassering av folk som kjøper gatemat også. Mange av de skremmebildene av døde folk er jo akkurat like representative for fett. Sleng opp et fargefoto av overstadig ernærte amerikanere på hver eneste McDonaldsemballasje. Erstatt alle drive-ins med en spissrotgang der man må krabbe istedenfor å sitte i bilen. Forøvrig, så nevner de i avisen i dag at antall røykere stadig går ned. Really? Wow... Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 27. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg spiser ganske mye gatemat, og går ned i vekt uansett. Hvorfor? Skipp pommes friten, styr unna sukkerholdige drikker (jeg drikker mest kaffe og vann) og tren skikkelig tre+ ganger i uka. Vi har et kosthold som er ute av balanse med aktivitetsnivået vårt. Uansett - jeg har stor tro på å styre prisene på en eller annen måte slik at de sunne varene er like dyre som de billige. Billige varer inneholder jo masse sukker og andre rimelige tilsetningsstoffer. Hadde også vært kjempemessig om brus, chips og godteri sto bakerst i butikken, mens frukt og nøtter var foran kassen der køen er. "Mamma, kan vi kjøpe mango i dag? Det er så godt!". (Sukker er sukker, men antall kalorier i en mango er lavere enn i vanlig godteri) Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 27. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2011 Vi har regler. Folk som ikke har behov for å være her, må ut. Dette må skje uansett hvor store kampanjer de klarer å bygge opp for å få folk til å synes synd på en. Spørsmålet er igjen: Hvem har behov for beskyttelse? Og hvor går moralens grenser? Eller er vi bare blitt amoralske praksisryttere (paragrafene er forresten langt åpnere for tolkning enn det regjeringen gir inntrykk for), ute av kontakt med vår menneskelighet? Poenget er jo at det ble avgjort at hun ikke hadde behov for beskyttelse, og da falt søknaden om opphold i Norge fra. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2011 Vi kan jo begynne med offentlig trakkassering av folk som kjøper gatemat også. Mange av de skremmebildene av døde folk er jo akkurat like representative for fett. Sleng opp et fargefoto av overstadig ernærte amerikanere på hver eneste McDonaldsemballasje. Erstatt alle drive-ins med en spissrotgang der man må krabbe istedenfor å sitte i bilen. Forøvrig, så nevner de i avisen i dag at antall røykere stadig går ned. Really? Wow... Er vel en idiotisk plan, uansett hvordan man vrir og vender på det. For det første er både sukker og fett nødvendige næringsstoffer for kroppen. Det er når folk begynner å misbruke dem at ting går på tverke. For det andre er ikke feks. mcdonalds mat spesielt usunn. Det er igjen når folk overdriver og kun kjører samme ensidige kosthold at ting går galt. Selv rent vann er usunt/dødelig for kroppen om man drikker store mengder av det. Om du vil sammenligne med feks. tobakk, så er dette alltid et giftstoff for kroppen og det er overhodet ingen grunn til å putte slike ting inn i kroppen. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 27. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2011 Ja, jeg satte det på spissen. Sammenligningen blir mer naturlig hvis man f.eks overfører den til alkohol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå