Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Når du har oppført deg som en psykopat mot passasjerene dine, og de klager, hva gjør vi da? Jo vi spiller selvfølgelig rasismekortet, for da er det jo lettere for deg å slippe unna. :mad:

Ida Wulff kalte meg for «jævla pakkis»

Har selv vært borti noen av disse komplette idiotene av noen taxisjåfører og vet hvordan endel av dem oppfører seg. Bra at denne Ida Wulff nå ønsker å gå videre med anmeldelse. Men den blir nok henlagt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen begynner visse miljøer å mase om denne innvandrergutten som ble knivstukket av en annen ungdom i 2001. Selvfølgelig er det NRK som bringer det til torgs.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7478514

At konflikter på byen ender med knivstikking er ikke så uvanlig, men dette skal være spesielt tydeligvis. Bare tull og kampanjejournalistikk som vanlig.

Lenke til kommentar

For min del synes jeg saken er viktig fordi den gir ansikt til en prosess som mange må gjennom. Unger og unge voksne som har hele sitt liv i Norge blir kastet ut jevnlig, brutalt og systematisk. Det å se en som tenker og handler som en nordmann bli kastet ut av Norge på denne måten, det er vondt. Fordi det er feil. Jeg tåler ikke se asylpolitikken i praksis, i sin gru. Det kompromitterer min menneskelighet. Tåler du?

Problemet her er jo at media tar en som IKKE er offer for systemet. Dette er IKKE en stakkars asylsøker som har sittet 8 år og ventet på svar på asylsøknaden, vært flink og fått seg utdanning,lært seg norsk og fått venner og kjøreste og så blir kastet ut. Dette er historien om en prson som mrker konsekvensene av egne lovbrudd gjennom åtte år. Hun valgte å bli ulovlig, hun visste hele tiden at hun skulle vært ute av landet. Hun tok en kalkulert risiko og tapte. Det er ikke synd på henne fordi hun blir kastet ut, men fordi hun og foreldrene ikke dro frivillig for åtte år siden. At foreldre kan gjøre sine barns liv kjipt er dessverre en kjent sak.

Det finnes en faktisk en alternativ forklaring: At foreldrene og Maria Amelie faktisk har et beskyttelsesbehov. Les denne saken (eller en av de andre essensielt likelydende reportasjene som andre journalister har gravet frem) og husk at man kan søke asyl om livet blir truet av ikke-statlige aktører. Jeg mener i fullt alvor at gitt nye opplysninger, så er det rette å gi saken en fullverdig ny runde i systemet.

Lenke til kommentar

For min del synes jeg saken er viktig fordi den gir ansikt til en prosess som mange må gjennom. Unger og unge voksne som har hele sitt liv i Norge blir kastet ut jevnlig, brutalt og systematisk. Det å se en som tenker og handler som en nordmann bli kastet ut av Norge på denne måten, det er vondt. Fordi det er feil. Jeg tåler ikke se asylpolitikken i praksis, i sin gru. Det kompromitterer min menneskelighet. Tåler du?

Problemet her er jo at media tar en som IKKE er offer for systemet. Dette er IKKE en stakkars asylsøker som har sittet 8 år og ventet på svar på asylsøknaden, vært flink og fått seg utdanning,lært seg norsk og fått venner og kjøreste og så blir kastet ut. Dette er historien om en prson som mrker konsekvensene av egne lovbrudd gjennom åtte år. Hun valgte å bli ulovlig, hun visste hele tiden at hun skulle vært ute av landet. Hun tok en kalkulert risiko og tapte. Det er ikke synd på henne fordi hun blir kastet ut, men fordi hun og foreldrene ikke dro frivillig for åtte år siden. At foreldre kan gjøre sine barns liv kjipt er dessverre en kjent sak.

Det finnes en faktisk en alternativ forklaring: At foreldrene og Maria Amelie faktisk har et beskyttelsesbehov. Les denne saken (eller en av de andre essensielt likelydende reportasjene som andre journalister har gravet frem) og husk at man kan søke asyl om livet blir truet av ikke-statlige aktører. Jeg mener i fullt alvor at gitt nye opplysninger, så er det rette å gi saken en fullverdig ny runde i systemet.

Kan søke ja, men det tas ikke til følge når man kommer fra velordnede land.

Hun skal ikke koste mer penger nå. De har hatt rettssak der de skulle lagt frem saken.

Kanskje du kan betale?

Lenke til kommentar

Brukte offentlige midler til valgkamp:

Bush-administrasjonen skal ha brukt skattebetalernes penger for å finansiere republikanernes valgkamper, ifølge statlig vaktbikkje.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4004985.ece

Skulle ønske dette hadde kommet opp mens Bush fortsatt var ved makten så noen hadde vært nødt til å kommentere det. Uansett lurer jeg på om det vil bli noe på ettermæle til Bush.

Lenke til kommentar

Så er det ti år siden drapet på Benjamin Hermannsen på Holmlia i Oslo og hans gamle venner håper like mange vil stille opp på markeringen som den gang:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7478514

Noen som tenker å gå på markering? Selv mener jeg dette er et viktig tema, men jeg pleier ikke å følge med på slike saker så hva som evnt. skal arrangeres aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Kan søke ja, men det tas ikke til følge når man kommer fra velordnede land.

Jeg er ganske overrasket over at noen skulle mene at Russland er et "velordnet land". Hvilken hule er det du bor i? Du kan lese denne artikkelen og spørre deg selv om du er livsfare eller ei når du er i et land, politikerne spenner bein på businessen din, og mafiaen så krever deg for penger, forfølger deg 1000 km gjennom tre byer, og det gjennomkorrupte politiet gjør ingenting.

500px-Homicide_rate_by_country.svg.png

What would kaarekaanradi do?

Lenke til kommentar

Brukte offentlige midler til valgkamp:

Bush-administrasjonen skal ha brukt skattebetalernes penger for å finansiere republikanernes valgkamper, ifølge statlig vaktbikkje.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4004985.ece

Skulle ønske dette hadde kommet opp mens Bush fortsatt var ved makten så noen hadde vært nødt til å kommentere det. Uansett lurer jeg på om det vil bli noe på ettermæle til Bush.

OK, hør her: Arbeiderpartiet har valgkamp, de er så og si LO, de får penger fra LO som folk f.eks har betalt i kontigent for å drive valgkamp... Skittent? Visst faen!

• Liker 1
Lenke til kommentar

På samme måte som Høyre får penger fra NHO?

Folk som betaler til LO vet at de gir penger til AP, fordi politikken til AP samstemmer mye med det LO vil ha enn f.eks Venstre.

Høyre har ALDRI fått penger fra NHO! LO har kjøpt en egen øy til AP og AUF, vi finansierer selv!

Høyre fikk faktisk penger fra NHO, men jeg tror det er ca 10 år siden NHO innså at det var for uetisk og sluttet med praksisen. LO og Ap er derimot fullstendig i denial på hvor uryddig dette er. Og enda verre enn LO/Ap er jo historien om Senterpartiet og Eidsiva energi: Eidsiva ga dem 500 000 til å markedsføre grønn energi. Men Sp brukte mesteparten på valgkamp.,

Lenke til kommentar

Hvorfor har folk i Egypt latt en sånn tufs som Mubarak sitte som eneveldig diktator i 30 år? Hva er det med araber og neger diktatorer som gjør at de sitter så lenge?

Hvis man kan fjerne alle som er en politisk trussel, har vært en politisk trussel, kan bli en politisk trussel er ikke det så vanskelig å forstå. Forsåvidt, så kan de også fjerne folk som ikke er, har vært eller kan bli en politisk trussel. Fantastisk hva man kan bruke krokodiller til.

Holder man i tillegg folket så dramatisk nede som enkelte afrikanske diktatorer gjør vil folk ha mer enn nok med å skaffe seg mat på bordet hver dag,.

Lenke til kommentar

Hvorfor har folk i Egypt latt en sånn tufs som Mubarak sitte som eneveldig diktator i 30 år? Hva er det med araber og neger diktatorer som gjør at de sitter så lenge?

Hvis man kan fjerne alle som er en politisk trussel, har vært en politisk trussel, kan bli en politisk trussel er ikke det så vanskelig å forstå. Forsåvidt, så kan de også fjerne folk som ikke er, har vært eller kan bli en politisk trussel. Fantastisk hva man kan bruke krokodiller til.

Holder man i tillegg folket så dramatisk nede som enkelte afrikanske diktatorer gjør vil folk ha mer enn nok med å skaffe seg mat på bordet hver dag,.

Men de må jo bli forbanna over at folk bare forsvinner og settes i fengsel. Frem til nå har det vært utrolig slapt med engasjement i disse landene.

I arabiske land kan det virke som om man foretrekker en diktator så lenge kvinner holdes nede og matprisene også....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...