After Dark Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Krekar blir værende. Og det gjør jo ingenting med den snillistiske innvandringspolitikken om han reiser frivillig. Det er ikke en enkelt person som er problemet. Det er mengden som kommer og allerede er her! Hvis det er en person med nok fokus rundt seg som Mullah Krekar eller Maria Amelie kan en person gjøre en forskjell da det sender ut et signal. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Den riktige definisjon for Venstre er sosialliberalisme, eller social liberalism. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Klarer bare ikke å irritere meg over Krekar. Hva med å fokusere på antallet personer som får opphold og familiegjenforening hvert år? Forresten, en ting til: Få sendt ut sutreungen Maria Amelie! Endret 19. januar 2011 av Rampage Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2011 Inger Lise Hansen vraket i KrF ledelsen. Ikke så merkelig i et parti som er for tradisjonelle kristelige verdier og hjerterom, og ikke ser at det er gjensidige utelukkende verdisyn. Ekstremiseringen og fundamentaliseringen tar ennå et skritt fremover. Det er ikke lenge siden Kvalme-Kvarme tynte Einar Gelius til oppsigelse. Og nå skjer dette. Statskirken er på full fart ut av folkesjela og inn i ekstremismen. Måtte skillsmissen med staten komme før jo heller, Krf fyke under sperregrensa og grunnloven renvaskes for religion. 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 (endret) KrF, som er så glad i bønn, burde lære seg denne av Anonyme Alkoholikere: Gi meg styrke til å forandre det jeg kan, sinnsro til å akseptere det jeg ikke kan forandre, og visdom til å se forskjellen. "Father, give us courage to change what must be altered, serenity to accept what cannot be helped, and the insight to know the one from the other." -Reinhold Niebuhr, 1937 Endret 20. januar 2011 av Avien Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 KrF er ikke partiet for meg, eller som are Kalvø formulerer det; "Partier har fordommar, det har KrF også. De kallar dem bare for verdiar". Men likevel skal det ikke stikkes under en stol at partiet i alle fall står på prinsippene sine. Det er mer enn man kan si om SV, som heller ikke er mitt parti. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 "Partier har fordommar, det har KrF også. De kallar dem bare for verdiar". Vet ikke hva det siktes til, men er det "fordommer" å være imot abort og homofile prester i kirken f.eks.? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Det må du spørre Kalvø om. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Kaller ikke alle de andre partiene strengt tatt også sine fordommer for verdier. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Tror du på Bibelen så følger det at man ikke kan ha homoer i Kirken og ikke kvinner som taler i forsamlinger. Men da må du jo tro på dette. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Kaller ikke alle de andre partiene strengt tatt også sine fordommer for verdier. Defintivt. Men SVs fordommer er selvfølgelig basert i Keynes og til en viss grad Marx, FRPs fordommer er basert i Ayn Rand, Senterpartiets fordommer er basert i traktormerker, Arbeiderpartiets fordommer i elitisme. Disse er bare nesten-religioner. Tror du på Bibelen så følger det at man ikke kan ha homoer i Kirken og ikke kvinner som taler i forsamlinger. Men da må du jo tro på dette. Ikke nødvendigvis, det avhenger av hvor bokstavelig man tolker den hellige skriften. Det er en grunn til at Yassir Arafat, en troende muslim, drakk store mengder vodka og whisky. At det fins homofile kristne, og ateister som hater homser. Men det er vel passende med enda et Kalvøsitat, antar jeg. "Dei fordømmer homser fordi det står i ei gammal bok at menn som ligg med andre menn ligg heller tynt an". Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Senterpartiets fordommer er basert i traktormerker :!: Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Det må du spørre Kalvø om. aha Nei, jeg vil ikke kalle det fordommer. De av oss som står utenfor kjerka kan gjerne kalle det det, men jeg mener at de som er innenfor tross alt bør være forpliktet til å følge "boka" Hvis de gir blaffen i tydelige verdisyn i bibelen, så går de fra å være såkallt "fordumsfulle" til å bli hyklere. Er det noe bedre? Da fortejener de i allefall å miste all respekt Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Jesus hadde jo en tydelig preferanse for vin istedenfor vann, mens det har vært tradisjon for å se på alkohol som satans verk i norsk kristendom. Samtidig, så er på mange måter "politiker" synonymt med "hykler", så KrF stiller kanskje ikke noe særlig dårligere enn de andre partiene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Leste om kjendisers jobb pre-fame....visste det der med Walkens løvetemmerjobb , han leverte oxo kaker for pappa Walken i Queens. Jobbet ikke Ozzy med prod av bildeler elle noe....var noen slags deler som ble prod på fabrikk ? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Nei, jeg vil ikke kalle det fordommer. De av oss som står utenfor kjerka kan gjerne kalle det det, men jeg mener at de som er innenfor tross alt bør være forpliktet til å følge "boka" Hvis de gir blaffen i tydelige verdisyn i bibelen, så går de fra å være såkallt "fordumsfulle" til å bli hyklere. Er det noe bedre? Da fortejener de i allefall å miste all respekt Det finnes 33.000 kristne sekter som tolker bibelen forskjellige veier, mange av dem er homofile. Å si hva er et verdisyn i bibelen blir avhengig av hvilke sekt du tilhører. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Nei, jeg vil ikke kalle det fordommer. De av oss som står utenfor kjerka kan gjerne kalle det det, men jeg mener at de som er innenfor tross alt bør være forpliktet til å følge "boka" Hvis de gir blaffen i tydelige verdisyn i bibelen, så går de fra å være såkallt "fordumsfulle" til å bli hyklere. Er det noe bedre? Da fortejener de i allefall å miste all respekt Det finnes 33.000 kristne sekter som tolker bibelen forskjellige veier, mange av dem er homofile. Å si hva er et verdisyn i bibelen blir avhengig av hvilke sekt du tilhører. Jeg glemte å poengtere at det jeg skrev i innlegget var "tiltenkt" kirkens ledere, biskoper og prester. Dvs. det er disse jeg mener må ta ansvar for å følge "boka". Selvsagt forventer/forlanger jeg ikke tilsvarende disiplin for vanlige kirkegjengere (i noen religion) Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 USAs forrige visepresident Dick Cheney og de to norske USA-ekspertene Hilde Restad og Hallvard Notaker har uttalt seg om Barack Obamas muligheter til å bli gjenvalgt som president på toårsdagen: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7470963 Hva tror dere? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Tror de desverre har rett. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2011 Det finnes 33.000 kristne sekter som tolker bibelen forskjellige veier, mange av dem er homofile. Å si hva er et verdisyn i bibelen blir avhengig av hvilke sekt du tilhører. Er noen av de norske forresten? Hvordan kan de tolke bibelen SÅ forskjellig? Det står jo tydelig at man ikke skal putte snurrebassen sin opp i 2'ern på en annen mann. Hvordan kan dét misforståes av lærde prester? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå