Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er nødvendig for å få ut relevante opplysninger om fienden.

Hvis du insisterer på tortur, så betyr det det samme som at Krekar blir værende her i landet.

Hvorfor er det forresten nødvendig med tortur? Alle sier jo at Krekar kan knyttes til all verdens styggedom så da må de vel ha noe å slå i bordet med? Eller er det meste bare oppspinn muligens..

Lenke til kommentar

Jeg tror det var en tråd som tok for seg dette tidligere. Du må forstå forskjellen mellom liberal og konservativ i forhold til det eksisterende paradigmet og i forhold til dens historiske betydning. Liberal kan bety både det å være liberal (lite statlig innblanding i sosiale og økonomiske sfæreen) og det kan bety å være åpen for endring. Liberal og konservativ har dannet grunnlaget for venstre-høyre aksen der venstre var de i frankrike som ville gå bort fra det gamle systemet og de som gikk til høyre i salen var for å beholde kongens rolle.

Å være liberal i USA er å være for endringer der staten tar på seg en rolle lignende et sosialdemokrati, der er konservativ å beholde det gamle.

Lenke til kommentar

I det tilfelle må du referere til "classic liberalism" som er et bestemt politisk system ("night watchman state") enn det er en gradsdefinisjon av liberal/konservativ. Eller mer spesifikt Rand sin Objectivism. Personlig ville jeg ikke nevnt DLF som liberale, de er liberalister/objektivister.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

I det tilfelle må du referere til "classic liberalism" som er et bestemt politisk system ("night watchman state") enn det er en gradsdefinisjon av liberal/konservativ. Eller mer spesifikt Rand sin Objectivism. Personlig ville jeg ikke nevnt DLF som liberale, de er liberalister/objektivister.

Hmm ok, så om man vil omtale partiet Venstre må man finne et annet uttrykk igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...