Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Inger Lise Hansen vraket i KrF ledelsen. Ikke så merkelig i et parti som er for tradisjonelle kristelige verdier og hjerterom, og ikke ser at det er gjensidige utelukkende verdisyn.

En helt riktig beslutning spør dere meg. Skal det ha noe troverdighet å ha "kristelig" i parti-navnet, så kan de ikke ha tillitsvalgte som vil rive ned fundamentet innenfra. Støtter også at stuntmannen Einar Gelius ble pælma ut fra Den norske kirke.

Jo, forsåvidt. Men ved holde på kristendom så holder de på sin egen nedgang. Religion har ingen plass i politikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er (vel, kan bli enda mer) svært skuffet over Høyre i den saken. Jeg hadde sett for meg at de, av alle, burde hatt ballene og ryggraden til å stå ved sitt viktigste grunnprinsipp. Jeg tror vi kommer til å se velgerflukt fra Høyre dersom de nå sier ja. Kanskje noen velgere hadde til og med kommet hadde de sagt nei.

Men nei, forholdet til EØS er kanskje viktigere enn rettsvesen, rettsvern og suverenitet. Hele kriminalitetsspekteret er en vits.

Lenke til kommentar

Inger Lise Hansen vraket i KrF ledelsen. Ikke så merkelig i et parti som er for tradisjonelle kristelige verdier og hjerterom, og ikke ser at det er gjensidige utelukkende verdisyn.

Velkommen til Høyre sier jeg da :thumbup:

Politikere uten ryggrad til å kjempe mot DLD. Krf er ihvertfall tydelige på hva de mener er greit og ugreit.

Du snakker om? Det er jo en sannhet at meste parten av Høyre er IMOT Datalagringsdirektivet!

Lenke til kommentar

Det er iofs greit nok, men er ikke det å se dette fra et prinsippielt ståsted nok til å gjøre opp en mening? Siden saken angriper akkurat de verdiene.

Hvis det viser seg at Buskerudrepresentanter på tinget i dag stemmer nei (jeg håper jeg får tak i en liste over ja/nei-folk) skal jeg gjøre alt jeg kan for at de ikke blir gjenvalgt til tinget på noen år.

Lenke til kommentar

Det er iofs greit nok, men er ikke det å se dette fra et prinsippielt ståsted nok til å gjøre opp en mening? Siden saken angriper akkurat de verdiene.

Hvis det viser seg at Buskerudrepresentanter på tinget i dag stemmer nei (jeg håper jeg får tak i en liste over ja/nei-folk) skal jeg gjøre alt jeg kan for at de ikke blir gjenvalgt til tinget på noen år.

Jeg vet at Trond Helleland er for DLD fordi jeg kjenner sønnen hans som er medlem i Unge Høyre, hvor han faktisk har diskutert dette med faren sin (han er imot). Anders Werp vet jeg ikke.

Hovedarrgumentet til å være for DLD er at det gjør det lettere for politiet å overvåke datatrafikk, men samtidig blir det jo overvåking noe jeg personlig mener er helt galt.

Lenke til kommentar

En helt riktig beslutning spør dere meg. Skal det ha noe troverdighet å ha "kristelig" i parti-navnet, så kan de ikke ha tillitsvalgte som vil rive ned fundamentet innenfra. Støtter også at stuntmannen Einar Gelius ble pælma ut fra Den norske kirke.

Det er også en påminnelse om at "den største faren" for å nedbygge såkallte "kristene kulturverdier" ikke er fra islam, men kommer fra egne rekker.

Personlig bryr jeg meg ikke så mye om kristenlivets ve & vel, men jeg skjønner besluttningene hvis jeg prøver å se det fra dems ståsted.

Hei

Jeg er også enig i statskirkens beslutning om å avskjedige Einar Gelius. Kirken gjør som kirken vil, selv om den har status som statskirke.

Meningsmålingene viser at velgerne snur ryggen til KrF når de klamrer seg til gammeltestamentlige verdier, som de gjerne har til felles med islam. Om de faktisk ville hatt et ord med i laget når det gjelder å holde fast på 'kristne kulturverdier' bør de heller fokusere på kjernen i det, som motarbeidelse av fattigdom, sterke støtte til de svake i samfundet, familiepolitikk og i det hele tatt medmenneskelighet.

Det var dette de kjørte på sist de var i regjering. Nå ligger partiet med brukket rygg.

KrF, som er så glad i bønn, burde lære seg denne av Anonyme Alkoholikere:

Gi meg styrke til å forandre det jeg kan, sinnsro til å akseptere det jeg ikke kan forandre, og visdom til å se forskjellen.

Lenke til kommentar

Det SKAL ikke være lettere for politiet å overvåke datatrafikk. Besides, hvis politiet vil gjøre mer og få oppklart mer er svaret der ganske enkelt - mer ressurser, annen prioritering. Det å overvåke noen holder ikke.

Helleland havner herved nederst på min liste neste gang. (Synd jeg ikke er fra Telemark, egentlig)

Jeg er enig i at penger og ressurser trengs andre plasser innad i partiet før DLD.

Syntes Helleland er en god politiker, og han har gjort en strålende jobb for Høyre på tinget i fem år nå! Hvis han mister plassen pga. DLD så syntes jeg det blir for dumt, for han står for så mye annen bra politikk!

Lenke til kommentar

SV ødelegger seg selv. Hvis de faller under sperregrensen så har det ingenting å si hvem de kan samarbeide med.

Klart, SV svelger kameler til frokost daglig, og det kan godt hende nedgangen hva oppslutning anngår fortsetter. Jeg tror dog det skal mye til å havne under 4% i et Stortingsvalg. De har et visst grunnfjell å gå på, da det finnes ganske mange venstrevridde mennesker i Norge. Med mindre Rødt får inn mandater og tar over SVs rolle, eller de går på en eller annen gigantisk smell i regjeringen, ser jeg ikke for meg at de ryker ut av Tinget med det første.

SV er dog i en alvorlig situasjon, kanskje verre stilt enn Venstre og KrF, som med sin sentrumsprofil lettere kan spille det parlamentariske spillet.

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke feil, kunne nok regjeringa godt tenkt seg å være foruten styr med Krekar nå. De har jo nok med Maria Amelie for å si det sånn..

Forøvrig er det jo forstålig at Krekar visstnok har en betingelse om å bli slettet fra FN's terrorliste i forbindelse med en evt. hjemreise til Irak. Dette er for å forhindre at CIA finner på noe fanteri og kanskje han havner på Guantanamo eller annet hemmelig fengsel.

Hvis Krekar må svare for seg, er det til Irak han skal. Ikke noe annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...