M98kF1 Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Men kanskje det bare er karma. Somaliske pirater er tross alt ikke så forskjellige fra vikingene. [...] Ja, nå kan de filipinske matrosene og den kinesiske stuerten angre på at de plyndret kloster i Irland i 1027. Endret 17. januar 2011 av M98kF1 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Hvis du har Gonore og det svir når du pisser så får du ikke lokalbedøvelse i pikken. La oss behandle årsaken, ikke symptomet. Det er utrolig hvordan man kan vie timevis til denne debatten og fremdeles kun ønsker å dempe symptomene. Det internasjonale samfunn har snudd ryggen totalt til Somalia, så at vi ikke får noe annet tilbake er en enkel virkning av årsak og effekt. Om du fisker opp all fisken i et land, vil fiskerne måtte finne seg noe annet å gjøre. Man har båter, men ikke fisk? Utenlandske båter med rikt bytte seiler utenfor kysten? Svaret gir seg selv. Spesielt ettersom landets myndigheter ble rævpult av Etiopa, med støtte av USA. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Som trent piratjeger (must...put...on...CV) kan jeg vel si såpass at små joller som piratene er kjent for å bruke som navigerer seg slik de gjør, er like vanlig som en fisk i en ørken. Man oppdager det ganske fort på radaren at det er ugler i mosen - eller pirater i bukta. Men er en mistanke om at det er ugler i mosen, trøbbel i tårnet, etc, virkelig god nok grunn til at de skal kunne blåse dem ut av sjøen? I say no. Først ved en aktiv handling bør man kunne ha denne retten. Sorry, men når noen står med en kniv, hever armen og gjør seg klar for hogg så vil jeg absolutt ikke vente til hogget treffer meg før jeg selv tar affære. Hvis du har Gonore og det svir når du pisser så får du ikke lokalbedøvelse i pikken. La oss behandle årsaken, ikke symptomet. Så mye problemer som det er i de farvannene så burde man midlertidig det. Hvem forventer du egentlig skal kunne løse problemet ellers? Ved gonorré må man ta knekken på basiluskene, og dette gjøres ved å utstede antibiotika. Kall gjerne kystforsvaret for antibiotika som skal ta knekken på gærningene. Endret 17. januar 2011 av Vice 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Jeg er nå i Kina =) Men desverre er både facebook og youtube bannet og google faller sammen hele tiden. Ellers er det litt mangel på veikultur her. Verken fotgjengerene eller bilistene respekterer lyskryssene. Og folk tuter mer enn de gjør i Spania. Ellers føler jeg meg litt alene her. Har sett kanskje 1000 asiatere, et par indere og ingen hvite. Men det er hyggelige folk, hyggeligere enn de i Hong Kong. Forurensing ødelegger litt sikten, men utenom det så er det uproblematisk. Prisene er ekstremt lave. Jeg fikk et dobbeltrom med eget bad i et strøkent hotell for 80 kroner natten og de kan prate engelsk. Endret 17. januar 2011 av Camlon Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Hong Kong er i hvert fall friere. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2062164.ece Hellas er drittsekker som ikke betaler gjelden sin. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 De har jo ikke pengene å betale tilbake. Egentlig burde helst komme seg ut av eurosamarbeidet fortest mulig. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Ok, topp. Nå slo jeg i stykker håndklestangen på grunn av denne Maria Amelie saken. Bare plastikkrester henger fast på skruene. Hvor får jeg kjøpt nye håndnklestenger? Faens drittkjerring, altså. Der kan man se hvordan innvandring svekker livskvaliteten til folk. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 "Folk"!? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 "Folk"!? Ja, slike utgaver av mennsekerasen som knuser håndklestativene sine når stemmen i radioapparatet opprører dem kalles ofte for "Folk". Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Er litt artig det der, om jeg skulle laget en liste og kastet ut "folk" som svekker livskvaliteten min, er det endel etnisk norske som kommer øverst. Men så egosentrisk kan selv ikke en bergenser som meg være. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg må innrømme at jeg ble rimelig opgitt da Aftenposten på forsideplass lot advokaten henns hevde det var en ANVARSFRASKRIVELSE ra den norske stat om de sendte henne til Russland for å la henne søke derfra. Jeg som trodde det var en anvarsfraskrivelse å skylde på noen andre fordi du ikke for lov å fortsette å bryte loven, bare fordi du har gjort det i x anntall år. "Ond tro utelukker hevd" er det noe som heter når det gjelder hevding av eiendomsrett og andre rettigheter, og jeg har ingen problemer med a det prinsippet gjelder universelt. Hun har alltid visst at hun var her ulovlig, alltid visst at hun skulle dratt ut. Den eneste feilen politiet har begptt er å ikke ha kastet henne ut før, men nå er det nå en gang sånn at man i utgangspunktet skal dra frivillig. Nå tror jeg jeg skal urinere litt på offentlig plass nede i sentrum. Om det kommer en politimann skal jeg bare si at "dette har jeg gjort i åtte år, så nå må jeg få lov". Så får vi se hvr mye mediesympati jeg får... At media har vært så fullstendig ukritiske er en skandale. 1 Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg må innrømme at jeg ble rimelig opgitt da Aftenposten på forsideplass lot advokaten henns hevde det var en ANVARSFRASKRIVELSE ra den norske stat om de sendte henne til Russland for å la henne søke derfra. Jeg som trodde det var en anvarsfraskrivelse å skylde på noen andre fordi du ikke for lov å fortsette å bryte loven, bare fordi du har gjort det i x anntall år. "Ond tro utelukker hevd" er det noe som heter når det gjelder hevding av eiendomsrett og andre rettigheter, og jeg har ingen problemer med a det prinsippet gjelder universelt. Hun har alltid visst at hun var her ulovlig, alltid visst at hun skulle dratt ut. Den eneste feilen politiet har begptt er å ikke ha kastet henne ut før, men nå er det nå en gang sånn at man i utgangspunktet skal dra frivillig. Nå tror jeg jeg skal urinere litt på offentlig plass nede i sentrum. Om det kommer en politimann skal jeg bare si at "dette har jeg gjort i åtte år, så nå må jeg få lov". Så får vi se hvr mye mediesympati jeg får... At media har vært så fullstendig ukritiske er en skandale. Jeg er langt på vei enig med deg her. Etter hva jeg har forstått var det foreldrene hennes som i utgangspunktet tok henne med inn i landet ulovlig, og hun har fortsatt å være her, vel vitende om at hun ikke har hatt lovlig opphold. Skylden ligger altså ikke hos grusomme og inhumane norske myndigheter, men heller hos de som med vitende og vilje har valgt å trosse et lands lover og nå forsøker å skape en mediestorm for å slippe unna konsekvensene av sine egne handlinger. Men i bunn og grunn synes jeg dette er en fillesak som har fått latterlig mye oppmerksomhet. Det finnes langt viktigere saker på agendaen enn dette, som ikke får oppmerksomhet. DB.no har sikkert hatt 20-30 artikler om denne saken de siste dagene. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Er litt artig det der, om jeg skulle laget en liste og kastet ut "folk" som svekker livskvaliteten min, er det endel etnisk norske som kommer øverst. Men så egosentrisk kan selv ikke en bergenser som meg være. Og om jeg skulle gjøre det tror jeg nok det er visse byer som hadde forsvunnet. Men i bunn og grunn synes jeg dette er en fillesak som har fått latterlig mye oppmerksomhet. Det finnes langt viktigere saker på agendaen enn dette, som ikke får oppmerksomhet. DB.no har sikkert hatt 20-30 artikler om denne saken de siste dagene. Det selger. Angående saken som sådan er jeg delt. Jeg er på mange måter en liberaler i slike spørsmål, og av den oppfatning at mennesker som viser seg å være ressurser strengt tatt like gjerne kan bli. Dessverre er det vanskelig å bruke dette som argument fordi det åpner for en darwinisme innen innvandringspolitikken jeg absolutt ikke ønsker. Dersom man skal la ressurser få bli, er jeg redd det kan gå ut over de som ikke nødvendigvis kan regnes som øyeblikkelige ressurser, men som har et behov for beskyttelse. Det jeg på ingen måte klarer å forstå, er likevel hvordan enkelte klarer å bli så sinte på denne russiske jenta. Jeg innser at hun har brutt loven (og ikke bare utlendingsloven, men også ved å arbeide svart). Det sies at hun ikke har vært noen ressurs fordi hun ikke har betalt skatt og fordi hun har gjennomført en kostbar utdannelse på norske skattebetaleres vegne. Men ærlig talt, hvor mye skatt har den jevne student betalt før h*n starter studiene? Å arbeide svart skal ikke forsvares, men å påstå at hun har vært en større byrde på skattebetalerne gjennom sin utdanning enn studenter flest syns jeg blir litt tomt. Anyhow. Som så ofte ellers blir jeg ikke sikker på hva jeg skal mene. Humanisten i meg ønsker henne lykke til i livet, og om hun mener hun vil ha et godt og produktivt liv i Norge ser jeg ikke noe galt i det. Samtidig liker jeg ikke at man godtar lovbrudd. Det jeg uansett ikke liker er denne påtakelige indignasjonen fra en del mennesker som blir så fordømt fornærmet fordi hun forble ulovlig i Norge. Den aktive beslutningen tok hun i en svært ung alder, i en periode av livet da de fleste er ganske usikre, at hun senere fortsatte å leve løgnen er også naturlig nok. Hun skal i alle fall ha kudos for en ting. Hun sto frem, og ga denne gruppen med mennesker et ansikt. Det alene er viktig. Forsvarer det lovbruddene? Det er jeg ikke like sikker på. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Men i bunn og grunn synes jeg dette er en fillesak som har fått latterlig mye oppmerksomhet. Det finnes langt viktigere saker på agendaen enn dette, som ikke får oppmerksomhet. DB.no har sikkert hatt 20-30 artikler om denne saken de siste dagene. Det selger. Selvfølgelig. Det betyr ikke at det er en så viktig sak som det den burde være for å rettferdiggjøre den massive mediedekningen den har fått. Det jeg uansett ikke liker er denne påtakelige indignasjonen fra en del mennesker som blir så fordømt fornærmet fordi hun forble ulovlig i Norge. Den aktive beslutningen tok hun i en svært ung alder, i en periode av livet da de fleste er ganske usikre, at hun senere fortsatte å leve løgnen er også naturlig nok. Min irritasjon rettes ikke mot henne, det er ikke verdens verste forbrytelse å oppholde seg ulovlig i et land. Min irritasjon rettes mot medier som fremstiller henne som et stakkars offer for grusomme og urettferdige norske myndigheter, når dette såvidt jeg kan se er en veldig partisk versjon av saken. 1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Selvfølgelig. Det betyr ikke at det er en så viktig sak som det den burde være for å rettferdiggjøre den massive mediedekningen den har fått. For en gangs skyld snakker vi om en sak som i alle fall betyr noe. Den akkumulerte dekningen av diverse kjendispjatt om alt fra Paris Hilton til Wayne Rooney dekker nok like mye spalteplass i løpet av en vanlig uke, fordi det også selger. At det er diversert utover flere personer blir i sammenhengen ikke så viktig. At vi en gang i året lar en sak som faktisk har en innvirkning på et ekte menneskeliv få så stor plass er i mine øyne unødvendig, men så forferdelig syns jeg likevel ikke at det er. Min irritasjon rettes ikke mot henne, det er ikke verdens verste forbrytelse å oppholde seg ulovlig i et land. Min irritasjon rettes mot medier som fremstiller henne som et stakkars offer for grusomme og urettferdige norske myndigheter, når dette såvidt jeg kan se er en veldig partisk versjon av saken. Jeg beklager at jeg var litt upresis i innlegget mitt, jeg siktet ikke til deg eller ditt innlegg. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 BAre en kommentar, Aldra. Om hun var så ung og usikker så burde hun vel ha oppsøkt nærmeste politistasjon? Hun visste jo at norsk politi var myke etter å ha vært her i to år. hvor usikre noen er er vel ganske lite målbart uansett. Er man voksen så er man voksen. Jeg var aldri usikker da jeg vokste opp. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 Nye opplysninger avslører at det var en jugoslavisk torpedo som skøt og drepte Svergies tideligere statsminister Olof Palme: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7467188 Noen som mener saken er verdt å ta den opp igjen? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2011 BAre en kommentar, Aldra. Om hun var så ung og usikker så burde hun vel ha oppsøkt nærmeste politistasjon? Hun visste jo at norsk politi var myke etter å ha vært her i to år. hvor usikre noen er er vel ganske lite målbart uansett. Er man voksen så er man voksen. Jeg var aldri usikker da jeg vokste opp. Your milage may vary, som våre amerikanske venner sier. Som ung og usikker er nok politiet betraktelig mye skumlere enn vi som aldri har hatt noen grunn til frykte politiet for noe som helst kan innse. Nye opplysninger avslører at det var en jugoslavisk torpedo som skøt og drepte Svergies tideligere statsminister Olof Palme: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7467188 Noen som mener saken er verdt å ta den opp igjen? *setter colaen i halsen* Mitt første punkt er at jeg har ganske vanskelig for å se hvilke motiver Jugoslavia skulle ha for å drepe Olof Palme. Det har vært teorier som tyder på at Palme ble drept av CIA på grunn av en våpenhandel han motsatte seg, men noe slikt motiv fra Jugoslavias side har jeg aldri hørt om. For ikke å snakke om at Jugoslavia og Sverige, i likhet med Jugoslavia og Norge hadde et historisk sett godt forhold. Pardon my French, men jeg fristes til å spørre de som påstår dette om hvorfor i helvete Jugoslavia skulle ønske å drepe Palme.. Til dette kommer det at vi har hatt så mange Palme-teorier opp gjennom årene at det er latterlig. Først hadde man kurdersporet, så kom politisporet, offisersporet, Säpo-sporet, CIA-sporet (fordi Palme skulle være KGB-agent), KGB-sporet (fordi Palme skulle være, wait for it, CIA-agent), det har også vært anklager mot gud vet hvem for gud vet hva. Den eneste årsaken til at det ikke ble tatt til orde for et nordmannspor er vel at de ikke kunne finne på et motiv. Dersom jeg skal legge noen som helst lit til påstander i Palmesaken vil jeg ha harde bevis. Gjenopptakelse? Om det kommer konkrete, sterke beviser, for all del. Men dette virker som en definitiv skrøne. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 18. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2011 http://www.dagbladet.no/2011/01/17/nyheter/innenriks/maria_amelie/asylpolitikk/politiets_utlendingsenhet/15099342/ Dagbladet overbringer meldinger fra foreldrene til Madina Salamova. Så de vet hvor de er altså... Politiet må snarest sette i gang spaning for pågripe dem. Noen på "Østlandet" må ha sett eller hørt noe som tyder på at illegale oppholder seg der. På tide å ta en telefon. Det er bedre å melde fra en gang for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå