KarlRoger Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Posten lanserer "e-post" Trodde ikke statlige bedrifter var opptatt med å finne opp hjulet på ny Posten bør holde seg til fysisk post. Hvis den skal være spamfri, så antar jeg at avsendere må godkjennes av posten og mottaker? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg trodde Posten liksom skulle være privatisert, men pressekonferansen holdes med statsråden i bakgrunnen. Ikke mye reell privatisering. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Oslo kutter norskkurs - Årsak: for mange innvandrere meldte seg på. Hva faen? Jeg tror ALLE, både innvandrere og nordmenn har interesse av at dette kurset blir holdt. Hva er det som stopper dem i å arrangere det først for 900 og så må resten vente? Hvorfor avlyse for alle sammen? Skulle tro det. Men nå har jo de snudd i saken, og de skal opprettholde kurset. Kan jo ikke komme dårlig ut i media, neida... Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Et flott eksempel på at media kan fungere slik det bør. Kaarerekanraadi; hvis jeg husker riktig så er Posten 51 % statseid. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Og Posten ønsker selvfølgelig også å tjene penger på Digipost. Det betyr at løsningen ikke vil bli gratis' date=' men ha porto som vanlig post.[/quote'] Ja da, drøm videre Jeg trodde Posten liksom skulle være privatisert, men pressekonferansen holdes med statsråden i bakgrunnen. Ikke mye reell privatisering. 100% eid av staten, kall det hva du vil. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Oljeprisen nærmer seg 100 dollar. Grunnen er Peak Oil. De store økonomiene (og alle) er helt avhengige av mer olje for å betjene de enorme gjeldsbyrdene. Når dette uteblir så får man den situasjonen vi ser i Europa nå. Vi må bruke mindre ressurser og leve i pakt med naturen. Ikke kjempe i mot naturen. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Oljeprisen har da vært mye høyere tidligere uten at noen har snakket om dette peak oil-greiene. Du med så gode økonomiske kunnskaper, hvordan forklarer du det? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Peak-oil har det vert snakk om lenge uten at noen helt er blitt enige Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Er vel litt sånn med oljepriser som med strømprisene, de fyker i været selv om det er nok av varen der ute. Det koster jo ikke mer å pumpe opp ett fat olje idag enn for 1 mnd. siden, så da er det bare "etterspørsel" som styrer hele greia? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Oljeprisen har da vært mye høyere tidligere uten at noen har snakket om dette peak oil-greiene. Du med så gode økonomiske kunnskaper, hvordan forklarer du det? Ingen har snakket om det? Nå kjøpte jeg en bok om dette i 2007 og oljeprisen traff 147 dollar i 2008. Så her er du nok ute og sykler. Peak Oil har vært disuktert siden 70-tallet , men mer intenst utover 00' tallet. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Kina! Man glemmer da vitterlig ikke Kina!? *edit: Men man glemmer linken http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704635704575603882535338278.html Endret 12. januar 2011 av Fin Skjorte Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Vi må bruke mindre ressurser og leve i pakt med naturen. Ikke kjempe i mot naturen. Hehe, jeg tolker det slik at naturen roper til oss om at olje er så bra at det må utnyttes. Men vi må jo, uavhengig av miljø og klima, peile oss inn mot andre energikilder. Det går så treeegt. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg trodde Posten liksom skulle være privatisert, men pressekonferansen holdes med statsråden i bakgrunnen. Ikke mye reell privatisering. Ja, jeg har hørt at staten eier to tredjedeler av Statoil også! Vi burde jo hatt en privat eier, som kunne puttet oljepengene i sin egen lomme. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Kina! Man glemmer da vitterlig ikke Kina!? *edit: Men man glemmer linken http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704635704575603882535338278.html Abonnerer du? Var ikke så mye å bli klok av, de 5 setningene... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Amnesty om Maria Amelie-pågripelse: - Skammelig! «Årets nordmann» tatt av politiet Atter en gang viser vår regjering at de er for innvandring når det gjelder utlendinger som har lyst å snyte på pengene, og imot innvandring når det gjelder folk med utdanning og ønske om å jobbe her. Hun har bodd i Norge siden hun var liten, hun har skaffet seg utdannelse, snakker flytende norsk, og ønsker å tilby Norge sitt arbeid. Nei, slikt kan ikke vi ha noe av. 2 Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg visste ikke at regjeringen også fungerer som utlendingsnemd... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Det er regjeringen som sitter med makten og bestemmelsene. Det er deres skyld at slike hendelser forekommer. Det er deres skyld at terrorister får bli, mens arbeidsvillige innvandrere blir sendt bort. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 [..] og imot innvandring når det gjelder folk med utdanning og ønske om å jobbe her. Hun er ikke arbeidsinnvandrer, men asylsøker som fikk endelig avslag i 2004, har siden det oppholdt seg ulovlig her, dvs. "ikke gått med på frivillig hjemsendelse" Hun har bodd i Norge siden hun var liten Liten og liten fru blom, har vært her i 8 år, med andre ord 17 når hun kom -- For min del kan hun gjerne bli, men egentlig er dette et resultat av den generelle opphetede innvandringsdebatten der alt er sort-hvit. Dermed er "loven lik for alle" (i sammenlignende saker) og blir ikke plass til skjønn Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Alright, så jeg husket feil. Trodde hun var 8 når hun kom hit. Men ja, loven kan ikke være lik for alle, for ingen har like saker. Alle saker må evalueres, og dessverre kjenner jeg til flere saker hvor de som gjør en innsats for å bli i Norge (selv om de kom på ulovlig grunnlag) blir regelrett kastet ut uten omtanke, etter flere års fast bosettelse og arbeid. Men terrorister får bli. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 13. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2011 Det er regjeringen som sitter med makten og bestemmelsene. Det er deres skyld at slike hendelser forekommer. Det er deres skyld at terrorister får bli, mens arbeidsvillige innvandrere blir sendt bort. Så det du mener er at asylsøknader bør behandles på grunnlag av om søkeren er en attraktiv arbeidstaker? Skjønner jeg deg riktig? Dette er et resultat av den innstrammede asylsøknadsbehandlingen. Jeg får en følelse av at de samme personene som etterspurte dette, nå står og føler seg indignerte mot regjeringen på Maria Amelie's vegne. Det blir inkonsekvent og merkelig (dvs. fullstendig følelsesbasert). Det man bør spørre seg selv istedenfor, er vel om hun har fått riktig behandling fra utlendigsnemda og om hva som kan gjøres for at hun skal kunne få oppholdstillatelse basert på hennes kvaliteter, dersom asylgrunnlaget ikke er godt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå