Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ALLE, både innvandrere og nordmenn har interesse av at dette kurset blir holdt. Hva er det som stopper dem i å arrangere det først for 900 og så må resten vente? Hvorfor avlyse for alle sammen?

Skulle tro det. Men nå har jo de snudd i saken, og de skal opprettholde kurset. Kan jo ikke komme dårlig ut i media, neida...

Lenke til kommentar
Og Posten ønsker selvfølgelig også å tjene penger på Digipost. Det betyr at løsningen ikke vil bli gratis' date=' men ha porto som vanlig post.[/quote']

Ja da, drøm videre :D

Jeg trodde Posten liksom skulle være privatisert, men pressekonferansen holdes med statsråden i bakgrunnen. Ikke mye reell privatisering.

100% eid av staten, kall det hva du vil.

Lenke til kommentar

Oljeprisen har da vært mye høyere tidligere uten at noen har snakket om dette peak oil-greiene. Du med så gode økonomiske kunnskaper, hvordan forklarer du det?

Ingen har snakket om det? :D

Nå kjøpte jeg en bok om dette i 2007 og oljeprisen traff 147 dollar i 2008.

Så her er du nok ute og sykler.

Peak Oil har vært disuktert siden 70-tallet , men mer intenst utover 00' tallet.

Lenke til kommentar

Amnesty om Maria Amelie-pågripelse: - Skammelig!

«Årets nordmann» tatt av politiet

Atter en gang viser vår regjering at de er for innvandring når det gjelder utlendinger som har lyst å snyte på pengene, og imot innvandring når det gjelder folk med utdanning og ønske om å jobbe her. Hun har bodd i Norge siden hun var liten, hun har skaffet seg utdannelse, snakker flytende norsk, og ønsker å tilby Norge sitt arbeid. Nei, slikt kan ikke vi ha noe av.

• Liker 2
Lenke til kommentar

[..] og imot innvandring når det gjelder folk med utdanning og ønske om å jobbe her.

Hun er ikke arbeidsinnvandrer, men asylsøker som fikk endelig avslag i 2004, har siden det oppholdt seg ulovlig her, dvs. "ikke gått med på frivillig hjemsendelse"

Hun har bodd i Norge siden hun var liten

Liten og liten fru blom, har vært her i 8 år, med andre ord 17 når hun kom

--

For min del kan hun gjerne bli, men egentlig er dette et resultat av den generelle opphetede innvandringsdebatten der alt er sort-hvit. Dermed er "loven lik for alle" (i sammenlignende saker) og blir ikke plass til skjønn

Lenke til kommentar

Alright, så jeg husket feil. Trodde hun var 8 når hun kom hit.

Men ja, loven kan ikke være lik for alle, for ingen har like saker. Alle saker må evalueres, og dessverre kjenner jeg til flere saker hvor de som gjør en innsats for å bli i Norge (selv om de kom på ulovlig grunnlag) blir regelrett kastet ut uten omtanke, etter flere års fast bosettelse og arbeid. Men terrorister får bli.

Lenke til kommentar

Det er regjeringen som sitter med makten og bestemmelsene. Det er deres skyld at slike hendelser forekommer. Det er deres skyld at terrorister får bli, mens arbeidsvillige innvandrere blir sendt bort.

Så det du mener er at asylsøknader bør behandles på grunnlag av om søkeren er en attraktiv arbeidstaker? Skjønner jeg deg riktig?

Dette er et resultat av den innstrammede asylsøknadsbehandlingen. Jeg får en følelse av at de samme personene som etterspurte dette, nå står og føler seg indignerte mot regjeringen på Maria Amelie's vegne. Det blir inkonsekvent og merkelig (dvs. fullstendig følelsesbasert).

Det man bør spørre seg selv istedenfor, er vel om hun har fått riktig behandling fra utlendigsnemda og om hva som kan gjøres for at hun skal kunne få oppholdstillatelse basert på hennes kvaliteter, dersom asylgrunnlaget ikke er godt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...