Kaarerekanraadi Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Så lenge du er i utdanning står det. Spørsmålet er da, gjelder det hvis du også tar 8-årig utdanning? 26 år og får betalt husleie av foreldra. Uhm....? Har du hørt om det enorme antallet som får eller fikk leilighet av foreldrene selv om de er langt over 20? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Jeg kan drepe .. ;o) Edit: Sen som vanlig ... "uhum" ... Endret 10. januar 2011 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg kan drepe .. ;o) Da må du sperres inne. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Utgifter for samfunnet suger litt ... Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Decrease the surplus population! 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Så lenge du er i utdanning står det. Spørsmålet er da, gjelder det hvis du også tar 8-årig utdanning? 26 år og får betalt husleie av foreldra. Uhm....? Har du hørt om det enorme antallet som får eller fikk leilighet av foreldrene selv om de er langt over 20? Gjelder ikke dette bare for videregaende? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Galskapens ansikt Den politiske attentatmannen fra Tucson Endret 10. januar 2011 av Kaarerekanraadi Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Alle som gjør kriminelle handlinger kan ikke kalles syke. Eller er det målet for enkelte? Mener jeg leste en gang at når det gjelder drap/drapsforsøk på politikere, har myndighetene et ønske om å psyk-forklare gjerningsmenn. På den måten tar de vel bort noe av "brodden" i det som har skjedd og at det liksom heller ikke er noe farbar vei til etterfølgelse. Kun "en gal manns verk" Samtidig er det et faktum at få normale, veltilpassede mennesker under normale forhold ville være istand til å gjennomføre det denne mannen gjorde. Det virker som om endel tror at mentale diagnoser kun er reservert for ravende gale mennesker. Dette stemmer ikke. Det er mange forskjellige måter å være psykisk syk på og ikke minst forskjellige grader av det å være psykisk syk. Basert på det lille jeg har lest om saken synes jeg det er mer nærliggende å tro at mannen er psykisk syk enn at han ikke skulle ha noe diagnostiserbart. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Så lenge du er i utdanning står det. Spørsmålet er da, gjelder det hvis du også tar 8-årig utdanning? 26 år og får betalt husleie av foreldra. Uhm....? Har du hørt om det enorme antallet som får eller fikk leilighet av foreldrene selv om de er langt over 20? Gjelder ikke dette bare for videregaende? jeg studerer og jeg får assistanse hjemmefra når det trengs. Dette er da fordi mine foreldre vil gi denne hjelpen til meg. Kunne aldri tenkt meg å tvunget de gjennom NAV. Sånne ting burde være et familieannliggende, i alle fall i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 jeg studerer og jeg får assistanse hjemmefra når det trengs. Dette er da fordi mine foreldre vil gi denne hjelpen til meg. Kunne aldri tenkt meg å tvunget de gjennom NAV. Sånne ting burde være et familieannliggende, i alle fall i de fleste tilfeller. Ja, kan ikke skjønne de som vil ødelegge et viktig forhold på den måten. Med mindre de har virkelig store problemer allerede. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 Uhm....? Har du hørt om det enorme antallet som får eller fikk leilighet av foreldrene selv om de er langt over 20? Enorme antallet? Har du noen tall å komme med, eller er dette bare noe du antar? Norge er større enn Oslos vestkant. Gjelder ikke dette bare for videregaende? Så lenge man er over 18 og er i utdanning står det. Står ingenting om restriksjonene og når det slutter å gjelde. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 Alle som gjør kriminelle handlinger kan ikke kalles syke. Eller er det målet for enkelte? Mener jeg leste en gang at når det gjelder drap/drapsforsøk på politikere, har myndighetene et ønske om å psyk-forklare gjerningsmenn. På den måten tar de vel bort noe av "brodden" i det som har skjedd og at det liksom heller ikke er noe farbar vei til etterfølgelse. Kun "en gal manns verk" Samtidig er det et faktum at få normale, veltilpassede mennesker under normale forhold ville være istand til å gjennomføre det denne mannen gjorde. Det virker som om endel tror at mentale diagnoser kun er reservert for ravende gale mennesker. Dette stemmer ikke. Det er mange forskjellige måter å være psykisk syk på og ikke minst forskjellige grader av det å være psykisk syk. Basert på det lille jeg har lest om saken synes jeg det er mer nærliggende å tro at mannen er psykisk syk enn at han ikke skulle ha noe diagnostiserbart. To av tre kvinner har milde til moderate psykiske lidelser. En av tre kvinner over 18 bruker eller har brukt antidepressiva. Psykiske lidelser er svært vanlig. Jeg regner også med at det er mye flere folk som har psykiske lidelser enn det er folk som behandles for dem. De fleste av oss kan vel rimelig enkelt komme på endel vi kjenner som kunne hatt fordel av litt terapi. 1 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 Uhm....? Har du hørt om det enorme antallet som får eller fikk leilighet av foreldrene selv om de er langt over 20? Enorme antallet? Har du noen tall å komme med, eller er dette bare noe du antar? Norge er større enn Oslos vestkant. Har du fulgt med på nyheter og debatt om boligmarkedet i det hele tatt de siste årene. http://www.bt.no/forbruker/husoghjem/article290424.ece Dette har blitt svært vanlig og nødvendig (for de som er så heldig stilt) Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 Blir jo fort sånn når prisene er som de er, spesielt i Oslo. Det eneste boligtilbudet som går for en rimelig penge er studentboligene, men det er jo langt ifra nok til alle. De aller fleste må jo ut på det private markedet. Det er jo også sånn at å leie er penger rett ut av vinduet, å eie selv med lån er jo mye bedre økonomisk sett. Har vært inne på tanken selv, men lagt det på is foreløpig. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 Har du fulgt med på nyheter og debatt om boligmarkedet i det hele tatt de siste årene. http://www.bt.no/forbruker/husoghjem/article290424.ece Dette har blitt svært vanlig og nødvendig (for de som er så heldig stilt) Tall fra SSB viser at det er fem prosent flere studenter som eide bolig i 2005, sammenliknet med 1998. Men disse tallene sier ingenting om hvor mange som bor i en leilighet foreldrene har kjøpt. Med andre ord. De har ikke tall på hvor mange studenter som får betalt leiligheten av foreldrene sine. Derfor blir det feil å si "mange" når man ikke har tall på det. At det skjer er en selvfølge, men det er antallet her som er under tvil her. Og igjen, Oslo er ikke hele Norge. Det er mye enklere å kjøpe leilighet uti ødemarka enn i Oslo. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 Har du fulgt med på nyheter og debatt om boligmarkedet i det hele tatt de siste årene. http://www.bt.no/forbruker/husoghjem/article290424.ece Dette har blitt svært vanlig og nødvendig (for de som er så heldig stilt) Tall fra SSB viser at det er fem prosent flere studenter som eide bolig i 2005, sammenliknet med 1998. Men disse tallene sier ingenting om hvor mange som bor i en leilighet foreldrene har kjøpt. Med andre ord. De har ikke tall på hvor mange studenter som får betalt leiligheten av foreldrene sine. Derfor blir det feil å si "mange" når man ikke har tall på det. At det skjer er en selvfølge, men det er antallet her som er under tvil her. Og igjen, Oslo er ikke hele Norge. Det er mye enklere å kjøpe leilighet uti ødemarka enn i Oslo. Er jo rimelig meningsløst å diskutere studenters "leilighetsvaner" uti ødemarka. De fleste studentene befinner seg i de største byene, og der er det ingen piknik å få seg leilighet til en overkommelig pris. Prøv å finn en leilighet du kan leie for deg selv i Oslo og omegn. Det er rimelig umulig på et studentbudsjett. Man må ned på en 4000-5000 og på de prisene får man et rom og delt kjøkken og bad. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 Har du fulgt med på nyheter og debatt om boligmarkedet i det hele tatt de siste årene. http://www.bt.no/forbruker/husoghjem/article290424.ece Dette har blitt svært vanlig og nødvendig (for de som er så heldig stilt) Tall fra SSB viser at det er fem prosent flere studenter som eide bolig i 2005, sammenliknet med 1998. Men disse tallene sier ingenting om hvor mange som bor i en leilighet foreldrene har kjøpt. Med andre ord. De har ikke tall på hvor mange studenter som får betalt leiligheten av foreldrene sine. Derfor blir det feil å si "mange" når man ikke har tall på det. At det skjer er en selvfølge, men det er antallet her som er under tvil her. Og igjen, Oslo er ikke hele Norge. Det er mye enklere å kjøpe leilighet uti ødemarka enn i Oslo. Det er ikke feil i det hele tatt å si mange. Det betyr en "betydelig gruppe", noe uttalelsene fra meglere og boligreportasjer de siste årene viser. Du får søke det opp om di ikke har fulgt debatten. Noe som er et krav om man skal uttale seg. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 "de fleste". Har vi noen tall å slå fast med, eller skal vi holde på med slike åpne ord som "de fleste" og "mange"? Jeg sier ikke at du tar feil i antall studenter i byer kontra "ødemarka", men hadde vært greit å vite at det faktisk er så og så mange i Oslo, Bergen og andre byer vs "ødemarka". Og når man sier "mange studenter", så mener man vel mange studenter av alle studentene i Norge, og ikke bare de som utdanner seg i byer? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 (endret) Og når man sier "mange studenter", så mener man vel mange studenter av alle studentene i Norge, og ikke bare de som utdanner seg i byer? De fleste studenter i Norge utdanner seg i byer. Endret 11. januar 2011 av A-Jay Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 11. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2011 Det er tydeligvis økene motstand mot EØS-avatalen i den norge befolkningen selvom det fortsatt er et klart flertall: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7457869 Er dere for eller mot EØS-avtalen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå