Kaarerekanraadi Skrevet 8. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2011 Jeg bor i Tromsø og kan bekrefte at det er en farlig strekning. - Skredfare hver vinter. Mange ganger har skred gått over veien - Lange rette strekninger med 90 km/t uten midtskille - Mye grisekjøring - Stedvis manglende telefondekning Jeg har i mange år argumentert for at Tromsø trenger en alternativ innfartsåre både for å avlaste E8 ved normal trafikk og for å ta unna når veien stenges f.eks ved ras og ulykker. Alternativet er allerede påbegynt med tunnel under sundet fra Kvaløya til Malangshalvøya. Det bør også bli tunnel fra Kvaløya til Tromsøya og veien mellom Malangen og E6 ved Olsborg bør stedvis utbedres og få nybygde snarveier enkelte plasser. Blant annet en 400 meter lang bro ved Meistervik for å korte ned avstanden betraktelig. Når denne alternative innfartsåren er på plass vil det ta ca en halv time mindre fra Bardufoss til Tromsø og ca 50 minutter kortere fra Finnsnes til Tromsø. Sikkert høye fjell på alle sider der, men må fartsgrensen være 90? Ikke for å være flåsete , men "innfartsåre" ? Hvor er det folk skal hen fra Tromsø? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2011 Ikke for å være flåsete , men "innfartsåre" ? Hvor er det folk skal hen fra Tromsø?Hvorfor skal Oslo-folk ut av Oslo? Har de ikke alt de trenger i Oslo? 1 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 8. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Obama har IKKE blitt skutt. ......det var et kongressmedlem. http://www.nettavisen.no/nyheter/article3060281.ece Her er forresten gærningens YT kanal: http://www.youtube.com/user/Classitup10 Endret 8. januar 2011 av Kaarerekanraadi Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 9. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg er ikke opprinnelig fra Norge og det er 2 ting som irriterer meg ved dere Nordmenn. 1. Jeg er så drit lei av at alle Nordmenn går rundt å skryter av at Nordmenn har det så bra og er best og verden osv osv... JA for faen..det skulle jo da bare mangle!!! jeg betaler jo faen meg 15 TUSEN kroner hver jævla mnd til staten i form av skatt og avgifter. Og da forventer jeg selfølgelig noe tilbake! 2. Nordmenn har verdens beste helse system....Hvorfor i helvete har da Norge et at verdens høyeste sykefravær!!?.. Som igjenn betyr at Nordmenn er MYE syke..Jeg trodde helse systemer var ment for å gjøre folk friske...kanskje jeg tok feil. Har vi så høyt sykefravær altså? Jeg mener da å ha lest en ganske ny undersøkelse som viser det motsatte. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 9. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2011 http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/nordmenn-er-friskere-enn-foer-3294647.html Sykefraværet har sunket i følge Nav. Om jeg ikke tar feil har fortsatt Sverige et lavere sykefravær. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Har vi så høyt sykefravær altså? Jeg mener da å ha lest en ganske ny undersøkelse som viser det motsatte. Jepp, Norge har et hoyt sykefravaer sammenlignet med andre land. Ligger pa ca 3-4 plass. http://www.oecd.org/document/46/0,3343,en_33873108_33873681_35190766_1_1_1_1,00.html Gjennomsnittansatte i Norge far betalt for 14 dager i aret fra staten i 2010 men arbeidsgiver betaler for noen dager ogsa. Selv om vi skal ha et av verdens beste helsesystem sa er sykefravaret veldig hoyt. Du kan se klart okningen her fra OECD Endret 9. januar 2011 av Camlon Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 9. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2011 Ikke så rart det når du faktisk taper på nærvær. Jeg hadde ikke egenmeldinger i hele 2010 og jeg føler meg dum.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2011 Selv om vi skal ha et av verdens beste helsesystem sa er sykefravaret veldig hoyt Mye helsetilbud betyr også mer feilbehandling, mer feildianostisering, mer feilmedisinering, mer bivirkninger = mer sykefravær Min mening er at norsk helse(u)vesen er gigantisk koloss som bare generer mer og mer sjukdom & lidelse Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 9. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2011 Denne gærningen som skjøt Gabrielle Giffords i USA har virkelig klart å fremstå som rar og forstyrret. Men hvorfor skal det være en unnskyldning at man oppfører seg rart? Alle som gjør kriminelle handlinger kan ikke kalles syke. Eller er det målet for enkelte? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2011 Alle som gjør kriminelle handlinger kan ikke kalles syke. Eller er det målet for enkelte? Mener jeg leste en gang at når det gjelder drap/drapsforsøk på politikere, har myndighetene et ønske om å psyk-forklare gjerningsmenn. På den måten tar de vel bort noe av "brodden" i det som har skjedd og at det liksom heller ikke er noe farbar vei til etterfølgelse. Kun "en gal manns verk" 2 Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Fra Sarah Palin's Facebook side: Intervju med Giffords angående trusler og angrep mot politikere som støtter helsereformen: http://www.youtube.com/watch?v=mOANGfahyUI Endret 10. januar 2011 av Rata101 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 NAV tvinger foreldre til å betale barnas husleie Så. Om du er 18 eller eldre og driver med utdanning, kan du via NAV få foreldrene dine til å betale husleie. Au. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 så lenge de er i utdanning. Det virker som et veldig åpent krav. Om du tar doktorgrad kan du bli værende i utdanning ganske lenge. De som utnytter dette må ha et svært anstrengt forhold til sine foreldre. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Doktorgrad er jobb og ikke utdanning. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Intervju med Giffords angående trusler og angrep mot politikere som støtter helsereformen: *snip* Ingen tvil om at retorikken er giftig over there. Nesten virke som det tok helt av etter at Obama kom inn i Hvite Hus Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 NAV tvinger foreldre til å betale barnas husleie Så. Om du er 18 eller eldre og driver med utdanning, kan du via NAV få foreldrene dine til å betale husleie. Au. Helt sprøtt, de er da myndige og ikke noen barn lengre. Lurer på hva maks alder er? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Så lenge du er i utdanning står det. Spørsmålet er da, gjelder det hvis du også tar 8-årig utdanning? 26 år og får betalt husleie av foreldra. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Det står ikke noe om studielengde eller alder så det gjelder i prinsippet også dersom du tar utdanning i en alder av 70 år og har foreldre på 95 år som kan betale. Enig i at det er sykt at man umundiggjøres av NAV på den måten. De lovene det hjemles i bør endres. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Dagens ungdom er for det meste helt avslappet til kristendommens mest fornuftige læresetninger, (som de fikk inn med morsmelka) - men heldigvis forhindrer det slett ikke dem i å oppføre seg som Jesus. De bor hjemme til de er over tredve og hver gang de kliper sin lanke i noe jobblignende er det et mirakel. Steike fint å tenke på at lovverket vårt har plassert ansvaret der det hører hjemme - nemlig hos de som gjorde det unevnelige for å skape det ufyselige som nå bebor gutterommet, og de eneste forståelige ulyder man hører bak gutteromsdøra er hver gang den lille ubarberte poden vil ha hjelp til å skrelle en appelsin. Hurra for foreldreskapet ! Jeg stemmer for mer liberale våpenlover i vår steinrøysa neri bakken. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 10. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2011 Pencilcase irriterer seg over ungdommen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå