Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Avvisningen i døren gjorde at han, samboeren og datteren gikk et annet sted. Men mistet konserten de hadde kommet for.

De må gjerne bortvise gjester som ikke klarer å oppføre seg, uavhengig av alder (innenfor lovens rammer), hudfarge osv. Jeg vil kalle det latterlig av dørvakten å bortvise noen på det grunnlaget.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er noen som seriøst vil avvise en 52-åring på grunn av mangel på legitimasjon. Det er nok heller snakk om at han ikke passet inn i "profilen" til utestedet, og at dørvaktene dermed fant på en unnskyldning for å få ham vekk slik de har fått beskjed om å gjøre.

Ellers er det jo mange utesteder som har aldersgrense på 20 eller 22 år uten at det trenger å ha noe å gjøre med hva de serverer, kun fordi de vil profilere seg som et "voksent/seriøst" utested. Da ser jeg ikke hvorfor det er så mye verre å utestenge noen som er for gammel fordi de vil profilere seg som et "ungdommelig" utested.

Endret av A-Jay
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

52-åring nektet i døra.

http://www.aftenpost...icle3966145.ece

Ja, bør ikke slike impotente gamlinger holde seg unna utesteder for 18 åringer? Er han ikke i cognac-foran-Dagsrevyen alderen, og bør holde seg til det?

Eller så er han i den forferdelige "bli med datteren sin på konsert alderen" som er direkte forkastelig. For en pedo..

Eller så er han bare "ungdommelig".

Lenke til kommentar

Sitat fra den artikkelen: "hvis de ikke vil ha besøk av 30-40-50-åringen så ok. Da burde de kanskje hengt opp en plakat à la «Negere ikke ønsket», som de gjorde i USA før, sier Hetland."

Han er kanskje inne på noe her. Ønsker utesteder en viss profil, så bør den vel også være klar nok til at folk slipper å kaste bort tiden? Vakten i døra bør vel også ha integritet nok (og respekt nok) til å la være å drive å juge folk opp i ansiktet?

Rimelige krav synes jeg.

Det var ikke noe snakk om tenåringsdisko her, det var slippfest for et band. Da er det latterlig å ikke slippe inn folk, basert på alder. Noe bandet også viser seg enig i:

"- Vi har hørt at flere ble nektet, blant andre en 52-åring. Det er klart det er irriterende for disse at de blir nektet adgang når de vil høre oss. Det er også tapte penger for oss at ikke alle som vil, slipper inn, sier Sørensen. "

Dette er snakk om en uproff dørvakt med dårlig dømmekraft. Slik sett, så tror jeg dette er en dårlig kjepphest for dem som ønsker å lobbe for diskriminering på utesteder. Men, for all del...

Når det gjelder studenter og deres situasjon i Oslo, så sier jeg som lederen i "The Rent Is Too Damn High Party"; "The rent is too damn high". Det er en skam at man ikke har rimelige botilbud for dem som studerer i Oslo.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Problemet er vel det at et utested som sier rett opp i ansiktet på folk at de er for gamle, ville fått haugevis med dårlig PR og avisoverskrifter, da nordmenn generelt er besatt med likhet for alle.

Luksus å drive ett utested og si neitakk til gjesten.

Lenke til kommentar

Det er da ikke uvanlig med utesteder som har aldersgrense på 23 eller 25 år selv om det egentlig ikke fins saklige grunner for å ha noe som helst annet enn 18 eller 20 år. Å utestenge enkelte kundegrupper for å gjøre stedet mer attraktiv for andre kundegrupper kan med andre ord være en veldig lønnsom geskjeft. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er da ikke uvanlig med utesteder som har aldersgrense på 23 eller 25 år selv om det egentlig ikke fins saklige grunner for å ha noe som helst annet enn 18 eller 20 år. Å utestenge enkelte kundegrupper for å gjøre stedet mer attraktiv for andre kundegrupper kan med andre ord være en veldig lønnsom geskjeft. :)

Å, sier du det - Og hvor mange lønnsomme utegeskjefter har du drevet?

Lenke til kommentar
Når det gjelder studenter og deres situasjon i Oslo, så sier jeg som lederen i "The Rent Is Too Damn High Party"; "The rent is too damn high". Det er en skam at man ikke har rimelige botilbud for dem som studerer i Oslo.

Det er ingen tvang å måtte studere i Oslo. Det finnes massevis av andre studiesteder. Velger man Oslo så gjør man det valget fullt ut, med de fordeler og ulemper det medfører.

Ekstra subsidiering av Oslo-studenter er jeg sterkt i mot. Det eneste rettferdige er likebehandling.

Lenke til kommentar

Er du i mot å bygge botilbud rettet mot studenter? For det er dét det er snakk om her. Enten dét eller en generell leieregulering.

Slik jeg ser det kunne man like gjerne sagt at man er i mot infrastruktur. Oslo er en av de dyreste, hvis ikke den dyreste byen å leve i, på planeten.

Alternativt kan man vurdere å flytte universitetet og andre studieplasser ut av Oslo. Nå for tiden må studenter sove i gymsaler i Oslo, fordi det ikke finnes rimelig botilbud. Det er ikke holdbart.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...