Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så dette er det utkantkommuner holder på med i asylpolitikken. Det er ekstra overføringer og arbeidsplasser de kjøpes med. Bloodmoney!

Fakkeltog for asylmottaket - torsdag 9. desember

Torsdag 9.desember 2010 arrangeres det fakkeltog for å markere vår positive holdning til asylmottaket. Fakkeltoget starter kl 1730 fra parkeringsplassen i sentrum.

2010-12-08 Webmaster

Som kjent har UDI besluttet å legge ned asylmottaket fra 31.05.2011. Dette er sterkt beklagelige, og både administrativ og politisk ledelse i kommunen vil arbeide for at vedtaket skal omgjøres.

For å markere den positive holdning til asylmottaket blir det arrangert et fakkeltog torsdag 9. desember kl. 17.30 – fra parkeringsplassen i sentrum.

Kommunens politiske og administrative ledelse vil sterkt oppfordre alle innbyggere om å stille opp – ta med hele familien og få med naboene også! Det er kjempeviktig å markere at vi sier JA TIL FORTSATT ASYLMOTTAK I KOMMUNEN. Da er det viktig at så mange som mulig møter.

Det vil bli delt ut fakler.

Saken er viktig for beboerne på asylmottaket som har funnet seg godt til rette i kommunen og har hatt et trygt bosted her og det har vært et godt forhold mellom beboerne og kommunens øvrige befolkning. Asylmottaket har vært en positiv tilvekst til kommunen.

Ansatte vil miste jobben og kommunen taper leieinntekter.

Vi håper derfor å stor oppslutning om fakkeltoget for å makere vår holdning til denne viktige sak.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At vi må betale mer for EØS-avtalen som de tjener penger på avtalen i seg selv, tipper jeg.

Det er staten det, de sløser i stor stil uansett. At jeg får billigere Euro er alltids bra ;)

Du tror ikke staten sløsing går ut over deg? :!:

Jeg er sikker på at du er under 40. Det betyr at du får merke fremtidens innsparinger på eldre og syke når oljen tar slutt. Var det da lurt å sløse og la EU suge ut penger?

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt tak i andre tapssluk før jeg gikk løs på EØS-avtalen, for og si det.

At fremtiden ikke blir like lukrativ er helt umulig å si, men mye tyder på det. Personlig blir jeg glad den dagen Norge ikke har oljeinntekter lenger, det har bare ført til slappe holdninger og sløsing i dette landet.

Lenke til kommentar

Brent Blend Spot er oppe i 90 dollars. Bra for norsk statskasse, dårlig nytt for den internasjonale økonomien som vi er en del av. At ECB vil doble egenkapitalen er også skremmende som pokker, det betyr at de forbereder seg på å redde noe stort noe (Spania?). The Fed tryllet nylig frem 600 milliarder dollar fra den tynne lufta for å unngå deflasjon. Renta er tilnærmet lik null.

Methinks det står rimelig svakt til, to år etter "finanskrisen". Sjekk hvordan det har gått med den japanske økonomien de siste 20 åra. Steady decline!

Lenke til kommentar

I dagens VG leveres årets matbørs. Rema 1000 kommer nok en gang ut som den billigste butikken. Likevel mener Odd Reitan at mange av de andre butikken "jukser" ved å dumpe prisene på matvarer de vet sjekkes rett før VG kommer på besøk. Jeg ser virkelig ikke hva problemet er. Hvorfor skal noen klage over at matvareprisene går ned, om så bare en liten periode?

Lenke til kommentar

Brent Blend Spot er oppe i 90 dollars. Bra for norsk statskasse, dårlig nytt for den internasjonale økonomien som vi er en del av. At ECB vil doble egenkapitalen er også skremmende som pokker, det betyr at de forbereder seg på å redde noe stort noe (Spania?). The Fed tryllet nylig frem 600 milliarder dollar fra den tynne lufta for å unngå deflasjon. Renta er tilnærmet lik null.

Synd ikke "Fedden" er et AS, da skulle jeg kjøpt meg inn! Seddeltrykking er bra business.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...