Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Hvordan vet du at de fem personene de plukket opp var de rette personene?

Du er forhåpentligvis klar over at vi har et rettssystem der det er meningen at det skal være rettssikkerhet. Hvis politiet ikke har holdbare beviser, så hjelper det lite at du klager over dem.

Uttalelser som du kommer med er skumle, fordi det ligger under det du sier at man skal finne syndebykker, og straffe noen, hvem som helst, så lenge noen blir straffet. Det er liksom ikke så farlig om det ikke er fellende bevis mot dem...

De har vitneutsagner fra jenta og folk rundt som fikk det med seg. Skulle tro det var nok. Jenta fant de til og med på Facebook for politiet.

Det er ingenting som stopper politiet å få nok bevis i en sak som dette, det er rett og slett dårlig prioritering. Når folk blir utsatt for blind vold, det slåes hardt ned på, ellers vil det oppstå en følelse av at det ikke blir straffet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan vet du at de fem personene de plukket opp var de rette personene?

Du er forhåpentligvis klar over at vi har et rettssystem der det er meningen at det skal være rettssikkerhet. Hvis politiet ikke har holdbare beviser, så hjelper det lite at du klager over dem.

Uttalelser som du kommer med er skumle, fordi det ligger under det du sier at man skal finne syndebykker, og straffe noen, hvem som helst, så lenge noen blir straffet. Det er liksom ikke så farlig om det ikke er fellende bevis mot dem...

De har vitneutsagner fra jenta og folk rundt som fikk det med seg. Skulle tro det var nok. Jenta fant de til og med på Facebook for politiet.

Det er ingenting som stopper politiet å få nok bevis i en sak som dette, det er rett og slett dårlig prioritering. Når folk blir utsatt for blind vold, det slåes hardt ned på, ellers vil det oppstå en følelse av at det ikke blir straffet.

Det som hindrer politiet i å få nok bevis er nettopp at bevisene må være sterke nok.

Lenke til kommentar

Hva mener du? Skal du bestemme hva folk kan klage på? Det finnes faktisk ting å klage på her i verden.

Nei du får bestemme hva du kan klage på men andre har retten til å bli lei av dine klagelser.

Det er mye mer intersannt og nyttig å finne på løsninger for disse problemer enn å bare klage på dem. Mye mer intersannt å debattere og å høre på i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke denne spesifikke saken, så ikke ta det som en kommentar direkte på saken. Men mer generelt tror jeg man vil være forsiktig med å basere seg kun på vitneutsagn. For ellers kan jo hvem som helst rotte seg sammen om å lyve om noe en person gjorde for å få denne i fengsel selv om han/hun egentlig er uskyldig.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke denne spesifikke saken, så ikke ta det som en kommentar direkte på saken. Men mer generelt tror jeg man vil være forsiktig med å basere seg kun på vitneutsagn. For ellers kan jo hvem som helst rotte seg sammen om å lyve om noe en person gjorde for å få denne i fengsel selv om han/hun egentlig er uskyldig.

Jeg er enig i at man ikke skal ta vitneutsagn for 100% fasit, men i denne saken er det flere parter som har vært vitne:

Nettavisen

Lenke til kommentar

Synes det er et greit svar til de fleste uttalelsene fra statskirken i en sekulær stat.

Men det som faktisk blir sagt av presten:

«Et program som står for at så lenge sex er artig, så trengs det ingen grenser, tråkker på menneskeverdet,»

Han utelater å si hvordan det tråkker på menneskeverdet.

Hvis han sikter til alder blir det svart på i samme artikkel.

Jeg har ikke sett mer enn ett program selv, men det virker som om hovedtema er å få et normalisert forhold til sex. Noe som er det motsatte av hva kirken står for, så jeg skjønner at de ikke liker det.

Edit: I tillegg peker han på stripping, som går for det samme. Stripping er fullstendig harmløst, spesielt der det er null kroppskontakt mellom utøver og tilskuer. Selvsagt om det er et strippeshow for partneren så er det noe helt annet.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Det blir gøy i Norge etter oljefesten er over. Da tenker jeg the powers that be innser at det ikke var fullt så lurt å la 400 000 ikke-vestlige innvandrere yngle i kongeriket. Folk som ikke blir lønnsomme å ha i landet før etter flere generasjoner.

Flott gjort.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å opprette en falsk Twitter profil på Statnett, men de var allerede på Twitter! Faen, altså. Er det derfor strømmen er så dyr? De ansetter folk til sånn tull.

Fra profilen din;

Forøvrig har jeg en tung økonomisk bakgrunn......

Hvorfor poster du slike tullekommentarer med tøysespørsmål da?

Lenke til kommentar

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/ble-tvangsinnlagt-etter-hoeyesterettsdom-3358686.html

Ingen sympati til deg, lykkejeger.

Han har bevisst fått unger etter han kom til Norge! Sånn kan de kyniske drittsekkene presse seg inn her!

Det er utrolig hvor dumme mange nordmenn er. Hver ***** gang det er en slik sak så dukker det opp "støttespillere" fra hver en busk. Kan det være reelt? Eller er det organsiserte kampanjer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...