Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om de nye reglene får fler til velge vekk brus og pommes frites, er det helt greit. Brus og pommes frites er ikke en del av hamburgeren.

Du vet at ca 60% av fettet var i burgeren?

Sushi er kanskje ikke den billigste maten, men man kan få en middag for 100-120. Har minst 5 sushirestauranter innen gåavstand fra der jeg bor.

Ja, men jeg vil bare gå å spise sushi om jeg har med meg en jente og vi går på resturant. Fastfood sushi er det lite av i Norge. Her er det mye av det, og du kan få sushi(lunsj) for ca 15-20 kroner.

Hvis jeg er på byen og ønsker meg noe mat fort, så er det ganske vanskelig å få tak i noe ordentlig mat i Oslo. Det er Kebab, hamburgere, pølser på narvesen og bollepose. Det eneste ordentlige maten man an få tak i for en anstednig pris, er de pakistanske stedene på Grønland.

Lenke til kommentar

Er i det frekke hjørnet, og kikker litt på skattelistene nå. Men der ser jeg at under "beregning av egentlig inntekt" så så står det som regel høyere sum enn den orginale inntekten vi først møter på. Hvordan kan det være? hvor kommer de pengene fra?

Personfradrag og minstefradrag

+ andre fradrag som gjeldsrenter,særfradrag og foreldrefradrag

Lenke til kommentar

Om de nye reglene får fler til velge vekk brus og pommes frites, er det helt greit. Brus og pommes frites er ikke en del av hamburgeren.

Du vet at ca 60% av fettet var i burgeren?

Fra mcdonalds.com:

Medium Pommes frites: 19g

Hamburger:9

Bigmac:29

Den burgeren med aller mest fett er "double quarterpounder m/ost" med 42g.

Brus inneholder naturlig nok ikke noe fett, men overdrevent mye sukker & fæle søtningskjemikalier ligger ikke akkurat på den sunne siden.

Hvor mye fett som er i en burger er altså veldig avhengig av hva som legges til, utover selve kjøttet. Utifra mcdonalds liste er det ikke urimelig å anta at selve kjøttet på burgeren inneholder ca. 8 gram fett. Det er altså fullt mulig å lage seg en sunn & god burger om man er forsiktig med dressingen.

Lenke til kommentar

Om jeg spiser en hamburger med salat og farris på macdonalds om et år, så får jeg ikke i meg mer fett enn jeg trenger og fettavgiften vil neppe ruinere meg.

Hvis jeg er på byen og ønsker meg noe mat fort, så er det ganske vanskelig å få tak i noe ordentlig mat i Oslo. Det er Kebab, hamburgere, pølser på narvesen og bollepose. Det eneste ordentlige maten man an få tak i for en anstednig pris, er de pakistanske stedene på Grønland.

Enig med deg der, nokså snodig at det er slik egentlig.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å ikke gi en krone til TV aksjonen.

Nok engang er det en slik halvstatlige drittorganisasjon som arbeider for å fylle landet med fjernkulturelle (svartinger) som skal få en feit sjekk fra skatte\avgifts-pengene våre. I tillegg kommer det folk gir privat....

Men ikke fra meg. Det kan dere ta gift på. Jeg kommer til å jage dem om de kommer på døra.

Lenke til kommentar

Det ville jo være ganske merkelig om vi skulle ha sympati for mennesker som flykter fra krig og/eller forfølgelse for etnisitet og/eller politisk/religiøs tilhørighet.

Jeg sier det like greit rett ut. Det er SYND på flyktninger. De lever i et helvete, tvunget vekk fra hjemmene sine av mennesker som ikke gir blanke faen i deres liv, deres rettigheter, deres ønsker eller deres frihet. Disse menneskene fortjener vår sympati.

Så er det bare å slakte meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er litt skeptisk om jeg skal gi eller ikke. Formålet er godt, siden det er å hjelpe flyktninger utenfor Norge, og det er måten man bor hjelpe flyktninger på. Men jeg er usikker på om deler av pengene vil komme til å hjelpe ulovelige innvandre i Europa, eller for å tiltrekke flere asylsokere til Europa.

Lenke til kommentar
Jeg har bestemt meg for å ikke gi en krone til TV aksjonen.

Nok engang er det en slik halvstatlige drittorganisasjon som arbeider for å fylle landet med fjernkulturelle (svartinger) som skal få en feit sjekk fra skatte\avgifts-pengene våre. I tillegg kommer det folk gir privat....

Men ikke fra meg. Det kan dere ta gift på. Jeg kommer til å jage dem om de kommer på døra.

Etter å ha lest dette innlegget har jeg på impuls bestemt meg for å gi dobbelt så mye som jeg opprinnelig hadde. Jeg gir altså for deg også. :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg dropper nok også all innsamling og bøssetøys. Har fått nok av slike svindelopplegg hvor 95% går bort i administrasjonskostnader og de resterende havner i lomma til makteliten i et eller annet uland. Jeg betaler allerede nok til dem via vanvittige mengder "bistand" som blir gitt over statsbudsjettet.

Men oppfordrer gjerne andre folk til å kaste bort sine penger på mine vegne dersom de ønsker det.

Lenke til kommentar

Det merkelige er at DLF-ere og til dels Frp-ere argumenterer for å hjelpe folk i sine hjemland framfor å hjelpe de her hjemme, men når det kommer til bistand eller innsamlingsaksjoner for å hjelpe folk i sine hjemland så er de plutselig i mot det. Jeg tror det avslører en underliggende rasistisk holdning og et skremmende menneskesyn.

Lenke til kommentar

Tja, jeg er Venstre-velger, jeg er ikke noe mer positiv til "gratis" bistand likevel. Vi vet at de går til ledere som bruker dem på seg selv og stammen sin, for å sikre at de er glade og lojale, samt til enkelte andre grupper som kan dra rundt og banke opp folk som er uenige med hr. Allmektige Leder.

Uavhengige organisasjoner (skoler, sykehus, etc.) med lokalt ansatte men 100% eksternt kontrollert, som ikke betaler et øre til den gjennomkorrupte bedritne staten de uheldigvis befinner seg i, det kan jeg være med på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...