Camlon Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Du får være i fred, men du får ta din del av skylden for at du er feit. Nå er ikke jeg feit, men jeg er ikke særlig interesert i dyrere mat. Det er for dyrt å skaffe seg varm mat i byen allerede. Det er ikke lenge til burgerene på Burger King koster mer enn 100 kroner. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Like greit, Camlon. Subway er sunnere og det er sushi også. Om Stortinget f.eks. innfører en viss kaloriavgift og kombinerer den med en grøntrabatt, så er mye gjort. Da vil kjedene omjustere menyene sine slik at de blir rimeligere enn menyene til konkurrentene (om markedsmekanismene fungerer). Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Utrolig hvor lang tid det tar for Høyre sin debattant i Dagsnytt-Atten å komme til poenget. Ekstremt uklart hva han mener. Gjør det enkelt og cut to the chase. Små kommuner skal bort! Noe jeg er enig i. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Ønsker «fettavgift» velkommen http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10041690 Ååååh hvorfor kan ikke folk la andre folk være i fred, satans jævler. Hater denne drittkjerringa Jaquesson. Om jeg er overvektig så la meg få være det i fred, fascistjævler. Jeg og andre omfangsrike venner har vurdert et fakkeltog fra Høgskolen til Rådhuset (cirkus 150 meter, med pause ved lyskrysset) for å protestere mot den godeste Kari. Etterpå blir det selvfølgelig buffet på Dolly Dimples. 3 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Like greit, Camlon. Subway er sunnere og det er sushi også. Om Stortinget f.eks. innfører en viss kaloriavgift og kombinerer den med en grøntrabatt, så er mye gjort. Da vil kjedene omjustere menyene sine slik at de blir rimeligere enn menyene til konkurrentene (om markedsmekanismene fungerer). Du vet at Subway og Sushi nesten ikke eksisterer i Oslo? For det andre er det ikke som om Subway blir billigere. Det er allerede skrekkelig dyrt, men det er alle kjeder som serverer noe usunn mat som blir dyrere. Dette vil gjøre kebabene dyrere, og burgerene dyrere. Så da sitter vi igjen med bollepose på Rimi og noen gode pakistanske steder på Grønland. Jeg skjønner at de har lyst til å få nordmenn til å få et bedre kosthold, men jeg synes det skal være en del av min frihet til å kunne spise det jeg har lyst til og for det andre er det for dyrt med varm mat allerede. Jeg er glad for at jeg ikke befinner meg i Norge. Her koster burgermenyer 20-40 kroner mot Norge hvor det koster 50-100 kroner og fettavgift er helt uaktuelt. Og det finnes svært mange gode arabiske/indiske/asiatiske matsteder og mange flere fastfoodkjeder som KFC, Dominos, Wendys, Burger Fuel, etc. Og om de bestemmer seg for å ha grøntrabatt (f.eks. lavere moms), vil ikke det hjelpe fordi mesteparten av prisen er ikke grønnsakene. Endret 20. oktober 2010 av Camlon Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Ikke at jeg støtter ideen, men den vil kanskje oppmuntre bedrifter som Subway o.l. til å entre det norske markedet. Sier ikke nei takk til Subway, levde på det da jeg var i London, gode greier. Og der er de i alle fall overalt. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Subway finnes i Norge, bare for og nevne det Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Nå er ikke jeg feit, men jeg er ikke særlig interesert i dyrere mat. Det er for dyrt å skaffe seg varm mat i byen allerede. Det er ikke lenge til burgerene på Burger King koster mer enn 100 kroner. Er det noen grunn til at burgerne skulle bli dyrere? Såvidt jeg vet er den nye skatten på fett, sukker og sprit. Er sushi overalt i oslo da, hvertfall på Sagene hvor jeg bor Endret 20. oktober 2010 av Avien Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 zZz, nye avgifter. Kan de ikke heller legge til rette for at sunne alternativ skal bli rimeligere? Eller hva med å legge til rette for at trening blir rimeligere og mer tilgjengelig? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Nå er ikke jeg feit, men jeg er ikke særlig interesert i dyrere mat. Det er for dyrt å skaffe seg varm mat i byen allerede. Det er ikke lenge til burgerene på Burger King koster mer enn 100 kroner. Er det noen grunn til at burgerne skulle bli dyrere? Såvidt jeg vet er den nye skatten på fett, sukker og sprit. Er sushi overalt i oslo da, hvertfall på Sagene hvor jeg bor Det er fett i hamburgere. Spiser du f.eks. en Big Mac og kombinerer det med Pommes frites blir det ca 40g med fett. I tilegg så kjøper man ofte en halvliter med brus, som blir ca 60g med sukker. Det betyr dyrere burgere. Og det er ikke Sushi overalt i Oslo, ihvertfall hvis du trekker fra resturantene. Er jeg sulten og ønsker meg noe mat på byen så går jeg ikke på resturant. Spesielt siden resturanter i Norge er enda dyrere. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 zZz, nye avgifter. Kan de ikke heller legge til rette for at sunne alternativ skal bli rimeligere? Eller hva med å legge til rette for at trening blir rimeligere og mer tilgjengelig? Statsdrevne treningssentre evt subsidering av treningsavgift hadde vært digg. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Du får være i fred, men du får ta din del av skylden for at du er feit. Nå er ikke jeg feit, men jeg er ikke særlig interesert i dyrere mat. Det er for dyrt å skaffe seg varm mat i byen allerede. Det er ikke lenge til burgerene på Burger King koster mer enn 100 kroner. Det er sant. Håper de reduserer avgiftene på sunn mat fremfor at de øker på usunn mat. Men folk må bli mer bevisste på hva de spiser. Klassisk er eksempelet med veninnen som klager over at hun er så feit mens hun drukner salaten i Thousand Island-dressing. Jeg kan ihvertfall si at de av mine venner som er mer eller mindre overvektige propper i seg _mye_ drittmat, ut ten at jeg ønsker å generalisere alle overvektige av den grunn. Når det kommer til alternativer som feks Sushi, så er det sunnere. Men for å si det som min personlige trener en gang sa, spiser man frukt tilsvarende 1000 kilokalorier, så er det fortsatt 1000 kilokalorier som må inn i regnskapet. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Statsdrevne treningssentre evt subsidering av treningsavgift hadde vært digg. Actic/Nautilus på Tøyenbadet (og endel andre bad) koster 360 kr/mnd, da får du fri tilgang på svømmebasseng og treningsstudio med vektapparater, frivekter (litt begrensa) og div kardiomaskiner. Dessuten er det ikke et skremmende entusiastisk menneske i resepsjonen, bare vanlig hyggelige folk. Knerta type 10 kilo på litt over et halvår ved å svømme tre timer i uka. Bare nevner det dersom noen andre er på jakt etter noe som strammer opp kroppen, bedrer kondisen og fjerner fett på en gang Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 zZz, nye avgifter. Kan de ikke heller legge til rette for at sunne alternativ skal bli rimeligere? Eller hva med å legge til rette for at trening blir rimeligere og mer tilgjengelig? Statsdrevne treningssentre evt subsidering av treningsavgift hadde vært digg. Er vel forsåvidt allerede statssubsidiert ved at det ikke betales mva på treningstjenester. Er fullstendig i mot evt. videre subsidiering da dette trolig vil komme først og fremst treningsstudioene til gode og ikke kundene. (Ref. halvering av matmomsen..) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Subway finnes i Norge, bare for og nevne det Jojo, klar over det. Burde nok formulert meg litt bedre. Etablere seg bedre i Norge, kan vi vel si. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Treningssenter er svært dyrt og man må ofte betale for ett år av gangen. Du kan ikke kjøpe månedskort. Jeg trener uansett ute med jogging, push ups og sit ups. Skigåing om vinteren. Dyre maskiner er ikke nødvendig for å trene hele kroppen. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Treningssenter er svært dyrt og man må ofte betale for ett år av gangen. Du kan ikke kjøpe månedskort. Du må ofte binde deg for et år av gangen. Alle bundne kontrakter burde vært forbudt, rett og slett - det er bare noe tøys som går under avtalefrihets-prinsippet. Vel - litt enkel spillteori gjør det åpenbart for enhver at avtalefrihets-prinsippet ikke er uten bakdeler: Dersom en konkurrent slipper unna med det, så vil han få bedre margin enn deg selv. Du vil enten bli utkonkurrert eller bli tvunget av styret (dersom du er admin.dir i et aksjeselskap e.l.). Det er iallefall få steder jeg vet om hvor du må betale for et år av gangen. Stort sett er man bundet til å betale en gang i måneden i et år, og så kan man si opp når som helst etter det. Jeg trener uansett ute med jogging, push ups og sit ups. Skigåing om vinteren. Dyre maskiner er ikke nødvendig for å trene hele kroppen. Jogger en del jeg også. Og går langrenn. Og driver yoga. Valgte å fronte Tøyenbadet fordi det er digg å svømme når været dårlig, og det er mye drittvær på denne årstiden. Og ganske rimelig. Det er ikke alle som er flinke til å jogge i regnet. Tenkte litt på at målpublikum skal få så få grunner til å holde seg hjemme som mulig. Når man skaper nye vaner, så er de første månedene litt tøffe, så går det av seg selv etterpå. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Det er fett i hamburgere. Spiser du f.eks. en Big Mac og kombinerer det med Pommes frites blir det ca 40g med fett. I tilegg så kjøper man ofte en halvliter med brus, som blir ca 60g med sukker. Det betyr dyrere burgere. Om de nye reglene får fler til velge vekk brus og pommes frites, er det helt greit. Brus og pommes frites er ikke en del av hamburgeren. Og det er ikke Sushi overalt i Oslo, ihvertfall hvis du trekker fra resturantene. Er jeg sulten og ønsker meg noe mat på byen så går jeg ikke på resturant. Spesielt siden resturanter i Norge er enda dyrere. Sushi er kanskje ikke den billigste maten, men man kan få en middag for 100-120. Har minst 5 sushirestauranter innen gåavstand fra der jeg bor. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Er i det frekke hjørnet, og kikker litt på skattelistene nå. Men der ser jeg at under "beregning av egentlig inntekt" så så står det som regel høyere sum enn den orginale inntekten vi først møter på. Hvordan kan det være? hvor kommer de pengene fra? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Ett ord, T.O.E: Fradrag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå