Kaarerekanraadi Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article3856030.ece Ser til USA Vestre-leder Trine Skei Grande mener norsk næringsliv har noe å lære av USA. - Selskapene skjønner ikke hvilke kompetanse de mister når de velger bort kvinner. I USA er det mange kvinnelige topper i næringslivet, men ikke så mange i politikken. I Norge er det omvendt. Hva er det næringslivet i USA har skjønt som man ikke har skjønt i Norge, spør hun. Ha ha Da kan man vel også spørre hva det er det politiske miljøet i USA har forstått, som vi ennå ikke har sett.... Enda et eksempel på at Venstre må bort og vekk. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Ja, for det er klart at kvinner er dåliger enn menn, mener du? Eller er det at USA er best på "alt" du baserer uttalelsene dine på? Endret 14. oktober 2010 av NgZ Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ja, da slapp Kina like godt ut han som drepte Pernille Marie Thronsen.. Fine greier. Og apropos Jagland-prisen. Den ga verden rimelig faen i rimelig kjapt, eller hva? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Nå vet vi enda ikke hvorfor Zhao Fei ble sluppet ut av fengselet, men jeg tør vedde på at det har sammenheng med fredsprisen. Kina oppfører seg som en sutrete unge. 1 Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Det har vært en passende metafor frem til nå, men jeg syns ikke det her er like søtt. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ja, da slapp Kina like godt ut han som drepte Pernille Marie Thronsen.. Fine greier. Og apropos Jagland-prisen. Den ga verden rimelig faen i rimelig kjapt, eller hva? De gjorde faktisk det. Sier litt om hvor mye økonomi og store penger styrer mediene og verdens ledere. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Is my face red. UD skal visst nettopp ha meldt at løslatelsen skjedde før utdelingen av prisen. På en annen side, hvis man er såpass respektløs ovenfor venner.. Endret 14. oktober 2010 av toro3 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Nå vet vi enda ikke hvorfor Zhao Fei ble sluppet ut av fengselet, men jeg tør vedde på at det har sammenheng med fredsprisen. Kina oppfører seg som en sutrete unge. Kina kan på mange måter minne litt om sovjetrusserne. De tåler ganske mye bak lukkede dører. Der kan du snakke rimelig fritt, protestere og fornærme dem uten at det vil få for store konsekvenser. Men de har ikke en kultur som tillater offentlige fornærmelser. Lurer på om det var Franklin som sa at man kan si hva som helst til en mann under fire øyne, han kan kanskje til og med takke deg for det etterpå, men sier du det i offentlighet skader du æren hans. Kineserne tenker litt slik, har jeg inntrykk av. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 USA er bekymret over forsvarskutt i Europa og mener det kan ramme NATO: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10033873 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.7336912 En drept i Oslo og to knivskadd. Narkojævlene slår til igjen. Så ekstremt sløve og alltid noe dopkrangling. Men hvorfor skal mediene dekke dette? Det er grunnleggende uinteressant! Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Så, siden du er så lei av nyheter om drap, så velger du å berike oss med nyheter om drap? Leste artikkelen, og kan vel egentlig bare si at du må ha en veldig aktiv fantasi Kaarekanraadi. Det står ingenting om narkotika der i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Skal menneskeliv telle så lite at det ikke er verdt å fortelle folk om at det er begått drap lenger? Hvilke hendelser mener du burde få plass i media da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Sikkert hvilke kjendiser som har fått nye silikonimplantater og siste nytt i forholdet til Jan Tomas og Christoffer. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Sikkert hvilke kjendiser som har fått nye silikonimplantater og siste nytt i forholdet til Jan Tomas og Christoffer. Ja, mer Jan Thomas nyheter. Hva er bedre? Men ærlig talt. Er det bare meg eller er narkodrap mindre interessant nyhetsmessig enn vanlige drap? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg syns det er like interessant med narkodrap som vanlige drap, spesiellt når det skjer nært oslo sentrum. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg ser egentlig ikke poenget med å nevne drap i nyhetene. Hva er det man forsøker å utrette ved å gjøre det? Blir den jevne leser mer opplyst eller reflektert av å lese om et drap? Blir det enklere for familien og vennene å bearbeide sorgen når de får sin tragedie kringkastet landet rundt? Blir det bedre for familien og vennene til drapsmannen om de får lese om det grusomme den de er glad i har gjort? På meg virker det egentlig mest som fryktfremmende sensasjonalisme å publisere drap i mediene. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jpsalvesen: Jeg er helt enig med deg! Det er jo litt interessant at du anklager andre for kverulering, all den tid du nekter på at en diger og omfattende helsereform som har vært forsøkt sabotert av republikanerne er å utrette noe... Jeg har forklart deg i detalj, hvorfor dette tiltaket er dømt til å mislykkes. At du hverken benekter min tese, eller endrer mening for stå på din regning. Jeg utfordrer deg til å komme med et bedre argument enn "mange er uenige med deg!". Lykke til. Som sagt, bare fordi du er uenig i reformen, endrer ikke dette det faktum at det er en stor og omfattende reform. Stor i forhold til hva? Den er ikke stor på statsbudsjettet og den kommer heller ikke til å få omfattende konsekvenser for det amerikanske folkets helse. Den er kanskje stor i øynene til dem som dyrker Obama fordi han er svart og lukker øynene for at han, med få unntak, fører eksakt den samme politikken som Bush. Når du har bestemt deg på forhånd, er det dessverre lite jeg kan gjøre med det... Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 http://www.t-a.no/siste/article136964.ece Kulturministeren lyser ut stillingen som leder i Språkrådet på nytt. Hun er ikke fornøyd med den innstilte kandidaten fordi han har kommet med kritikk mot behandlingen av leksikon på nett. Barnslig? Umodent? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Begge. Pluss en hel del andre negative ord. Men det vet vi gjelder de fleste av "disse folka". Rådet burde få bestemme selv hvem som skal være sjefen, da de bryr seg om hva som skjer der samt at de har peil av noe slag.. Huitfeldt bryr seg vel mest om seg selv. 1 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg ser egentlig ikke poenget med å nevne drap i nyhetene. Hva er det man forsøker å utrette ved å gjøre det? Blir den jevne leser mer opplyst eller reflektert av å lese om et drap? Blir det enklere for familien og vennene å bearbeide sorgen når de får sin tragedie kringkastet landet rundt? Blir det bedre for familien og vennene til drapsmannen om de får lese om det grusomme den de er glad i har gjort? På meg virker det egentlig mest som fryktfremmende sensasjonalisme å publisere drap i mediene. Eye on the the TV 'Cause tragedy thrills me Whatever flavor it happens to be, like... "Killed by the husband" "Drowned by the ocean" "Shot by his own son" "She used a poison in his tea, and kissed him goodbye" That's my kind of story It's no fun 'til someone dies Don't look at me like I am a monster Frown out your one face, but with the other Stare like a junkie into the TV Stare like a zombie While the mother holds her child, watches him die Hands to the sky crying, "Why, oh why?" Cause I need to watch things die...from a distance Vicariously I live while the whole world dies You all need it too, don't lie Why can't we just admit it? Why can't we just admit it? We won't give pause until the blood is flowing Neither the brave nor bold Will write as the story's told We won't give pause until the blood is flowing I need to watch things die...from a good safe distance Vicariously I live while the whole world dies You all feel the same, so... Why can't we just admit it? Blood like rain come down Drum on grave and ground Part vampire Part warrior Carnivore and Voyeur Stare at the transmitter Sing to the death rattle La, la, la, la, la, la-la-lie (x4) ***Incredulous at best your desire to believe in Angels in the hearts of men Pull your head on out your hippie haze and give a listen Shouldn't have to say it all again The universe is hostile, so impersonal Devour to survive... so it is, so it's always been We all feed on tragedy It's like blood to a vampire Vicariously I live while the whole world dies Much better you than I Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå