Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article3856030.ece

Ser til USA

Vestre-leder Trine Skei Grande mener norsk næringsliv har noe å lære av USA.

- Selskapene skjønner ikke hvilke kompetanse de mister når de velger bort kvinner. I USA er det mange kvinnelige topper i næringslivet, men ikke så mange i politikken. I Norge er det omvendt. Hva er det næringslivet i USA har skjønt som man ikke har skjønt i Norge, spør hun.

Ha ha

Da kan man vel også spørre hva det er det politiske miljøet i USA har forstått, som vi ennå ikke har sett....

Enda et eksempel på at Venstre må bort og vekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet vi enda ikke hvorfor Zhao Fei ble sluppet ut av fengselet, men jeg tør vedde på at det har sammenheng med fredsprisen. Kina oppfører seg som en sutrete unge.

Kina kan på mange måter minne litt om sovjetrusserne. De tåler ganske mye bak lukkede dører. Der kan du snakke rimelig fritt, protestere og fornærme dem uten at det vil få for store konsekvenser. Men de har ikke en kultur som tillater offentlige fornærmelser. Lurer på om det var Franklin som sa at man kan si hva som helst til en mann under fire øyne, han kan kanskje til og med takke deg for det etterpå, men sier du det i offentlighet skader du æren hans.

Kineserne tenker litt slik, har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke poenget med å nevne drap i nyhetene. Hva er det man forsøker å utrette ved å gjøre det? Blir den jevne leser mer opplyst eller reflektert av å lese om et drap? Blir det enklere for familien og vennene å bearbeide sorgen når de får sin tragedie kringkastet landet rundt? Blir det bedre for familien og vennene til drapsmannen om de får lese om det grusomme den de er glad i har gjort?

På meg virker det egentlig mest som fryktfremmende sensasjonalisme å publisere drap i mediene.

Lenke til kommentar

Jpsalvesen: Jeg er helt enig med deg!

Det er jo litt interessant at du anklager andre for kverulering, all den tid du nekter på at en diger og omfattende helsereform som har vært forsøkt sabotert av republikanerne er å utrette noe...

Jeg har forklart deg i detalj, hvorfor dette tiltaket er dømt til å mislykkes. At du hverken benekter min tese, eller endrer mening for stå på din regning. Jeg utfordrer deg til å komme med et bedre argument enn "mange er uenige med deg!". Lykke til.

Som sagt, bare fordi du er uenig i reformen, endrer ikke dette det faktum at det er en stor og omfattende reform.

Stor i forhold til hva? Den er ikke stor på statsbudsjettet og den kommer heller ikke til å få omfattende konsekvenser for det amerikanske folkets helse. Den er kanskje stor i øynene til dem som dyrker Obama fordi han er svart og lukker øynene for at han, med få unntak, fører eksakt den samme politikken som Bush.

Når du har bestemt deg på forhånd, er det dessverre lite jeg kan gjøre med det...

Lenke til kommentar

Begge. Pluss en hel del andre negative ord. Men det vet vi gjelder de fleste av "disse folka".

Rådet burde få bestemme selv hvem som skal være sjefen, da de bryr seg om hva som skjer der samt at de har peil av noe slag.. Huitfeldt bryr seg vel mest om seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke poenget med å nevne drap i nyhetene. Hva er det man forsøker å utrette ved å gjøre det? Blir den jevne leser mer opplyst eller reflektert av å lese om et drap? Blir det enklere for familien og vennene å bearbeide sorgen når de får sin tragedie kringkastet landet rundt? Blir det bedre for familien og vennene til drapsmannen om de får lese om det grusomme den de er glad i har gjort?

På meg virker det egentlig mest som fryktfremmende sensasjonalisme å publisere drap i mediene.

Eye on the the TV

'Cause tragedy thrills me

Whatever flavor it happens to be, like...

"Killed by the husband"

"Drowned by the ocean"

"Shot by his own son"

"She used a poison in his tea, and kissed him goodbye"

That's my kind of story

It's no fun 'til someone dies

Don't look at me like I am a monster

Frown out your one face, but with the other

Stare like a junkie into the TV

Stare like a zombie

While the mother holds her child, watches him die

Hands to the sky crying, "Why, oh why?"

Cause I need to watch things die...from a distance

Vicariously I live while the whole world dies

You all need it too, don't lie

Why can't we just admit it?

We won't give pause until the blood is flowing

Neither the brave nor bold

Will write as the story's told

We won't give pause until the blood is flowing

I need to watch things die...from a good safe distance

You all feel the same, so...

Blood like rain come down

Drum on grave and ground

Part vampire

Part warrior

Carnivore and Voyeur

Stare at the transmitter

Sing to the death rattle

La, la, la, la, la, la-la-lie (x4)

***Incredulous at best your desire to believe in

Angels in the hearts of men

Pull your head on out your hippie haze and give a listen

Shouldn't have to say it all again

The universe is hostile, so impersonal

Devour to survive... so it is, so it's always been

We all feed on tragedy

It's like blood to a vampire

Much better you than I

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...