TurboTim Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Guvernørkandidat om homofili Egentlig ganske skremmende at dette er holdninger som lever i beste velgående i 2010... Mannen er guvernørkandidat og har støtte hos Tea-party bevegelsen, det er litt av en gjeng det der Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg trodde ikke nordmenn var redde for demokrati, men ser jo at dobbeltmoralen lever i beste velgående. "Demokrati er bra så lenge demokratiet er enig med meg" Et demokrati som lar masseinnvandring ta over er et meget naivt demokrati. Vi er norske og har vår kultur, de har sin. Jeg forholder meg til virkelighetens verden og ikke teoretiske skrivebordsøvelser. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg trodde ikke nordmenn var redde for demokrati, men ser jo at dobbeltmoralen lever i beste velgående. "Demokrati er bra så lenge demokratiet er enig med meg" Å innføre religionsdiktatur er ikke demokratisk, fordi da vil man i praksis måtte sensurere motstanderne. I et demokrati skal alle ha muligheten til å kunne gjøre seg selv hørt (selv om det ikke innebærer noen garanti for at alle vil bli hørt). Men, hvis du har noen eksempler på religionsdiktaturer med full ytringsfrihet så er jeg lutter øre. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det er alikevel utrolig å si at Bush var bedre. Det var jo han som ledet dem inn i disse krisetidene. Tviler på at verken Bush eller Clinton har forstått konsekvensene av masse billige lån og en sentralbank som er uansvarlig og egenrådig. Hvor merkelig det enn høres ut. Obama hadde et håpløst utgangspunkt, men han er ikke i stand til å komme opp med kreative løsninger. Han bare gjør det han blir fortalt av de mektige kreftene. Og du kan vel komme med masse eksempler og underbyggelser på dette? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Et demokrati som lar masseinnvandring ta over er et meget naivt demokrati. Har det over hodet noen motsetning med demokrati? Vennligst forklar! Vi er norske og har vår kultur, de har sin. Hvem da? Norske muslimers kultur er også vår kultur. "De" er en del av "oss". Forøvrig er vi et flerkulturelt land, med blant annet religionsfrihet. Jeg forholder meg til virkelighetens verden og ikke teoretiske skrivebordsøvelser. Når planlegger du å starte med det? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) "Demokrati er bra så lenge demokratiet er enig med meg" Demokrati er aldri bra der det brukes til å frata mindretallet grunnleggende rettigheter. Menneskerettighetene er en fin bil som sikrer nettopp mindretallets grunnlegende ettigheter, og forhindrer et "flertallstyranni". Mener du det var greit om flertallet i Norge bestemte seg for at alle muslimer eller de med asiatisk avstamning skulle være slaver for "hvite, etniske nordmenn"? Eller forbød dem å be i egne hjem? Endret 11. oktober 2010 av NgZ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg er klar over dilemmaet med flertallets tyranni, men demokrati er i hvert fall bedre enn alternativet lengre opp i tråden her: gruppediktatur, mindretallets tyranni. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Tviler på at verken Bush eller Clinton har forstått konsekvensene av masse billige lån og en sentralbank som er uansvarlig og egenrådig. Hvor merkelig det enn høres ut. Obama hadde et håpløst utgangspunkt, men han er ikke i stand til å komme opp med kreative løsninger. Han bare gjør det han blir fortalt av de mektige kreftene. Og du kan vel komme med masse eksempler og underbyggelser på dette? Mannen har ikke fått til noe som helst, vanskelig å komme med et eksempel da Uansett bør man huske en tid lenger tilbake enn Bush jr. Ja, han var en dum idiot, men å gi hans tid bak rattet skylden alene for USAs vansker er ikke helt rettferdig. Denne suppa har de gradvis satt seg selv i, i løpet av de siste 100 åra. Og er ikke først og fremst et resultat av inkompetanse, men snarere av mye korrupsjon og ledere med flere hatter. Endret 11. oktober 2010 av Avien Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Et demokrati som lar masseinnvandring ta over er et meget naivt demokrati. Har det over hodet noen motsetning med demokrati? Vennligst forklar! Vi er norske og har vår kultur, de har sin. Hvem da? Norske muslimers kultur er også vår kultur. "De" er en del av "oss". Forøvrig er vi et flerkulturelt land, med blant annet religionsfrihet. Jeg forholder meg til virkelighetens verden og ikke teoretiske skrivebordsøvelser. Når planlegger du å starte med det? Flerkultur er en bløff som ikke fungerer. Har du hørt om Balkan? Eller Irak? I Irak var de jo muslimer alle sammen, men de er\var likevel klare til å drepe hverandre. Dessuten er det så åpenbart at islam også medfører kontroll over samfunnet og at religion ikke lenger er en privatsak. Når det å være demokratisk medfører at demokratiet kan gå tapt, da er ikke jeg lenger demokrat. Norsk kultur skal dessuten beholdes. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Fedme er en sykdom sier nå andre personer. For å sitere: Sykepleier Strømmen er ikke i tvil om at fedme er en sykdom. Han sammenligner: - Ingen bestrider at diabetes er en sykdom. Ingen som reagerer på at han sammenligner diabetes med fedme? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Flerkultur er en bløff som ikke fungerer. Har du hørt om Balkan? Eller Irak? I Irak var de jo muslimer alle sammen, men de er\var likevel klare til å drepe hverandre. Hørt om Kina og USA? De er begge mektige, og begge har evnet å ta opp nye grupper og latt disse beholde noe av særpreget samtidig som de har gitt dem noe felles. Her har vi i Norge mye å lære: Det må være akseptert og mulig å regne seg som norsk og stolt over å bo i Norge uten å måtte kjøpe hele smørbrødlista fra A til Å. Dessuten er det så åpenbart at islam også medfører kontroll over samfunnet og at religion ikke lenger er en privatsak. All gruppetenking fører til kontroll over samfunnet på en eller annen måte. Trå forsiktig, er mitt råd. Og ja - jeg har ingen lyst til at Norge skal bli et muslimsk kalifat. Heldigvis viser det seg at annen og tredje generasjon "ny-nordmenn" med mulismske foreldre får færre barn og bruker mindre tid i moskéer etc enn foreldrene sine. Det er faktisk ganske dårlig oppmøte i moskéene - jeg tror det er noe sånt som 80% av muslimene som sjelden går i moskéen. Vi skal ikke særlig langt tilbake i norsk historie før vi var mer kristne enn gjennomsnittsmuslimen er muslimsk. Det er lett å la seg overvelde av dem som er fresh-off-the-boat, men se heller på dem som har vært her i 10-15-25 år. Snittet av dem. Når det å være demokratisk medfører at demokratiet kan gå tapt, da er ikke jeg lenger demokrat. Uenig. Sier vi "VIL" gå tapt, så er vi enige. Men juryen er ute. Ref over. Norsk kultur skal dessuten beholdes. Hvor mye av det som går på TV og Radio er norsk kultur? Jeg vil heller rette skytset mot internasjonaliseringen og konsumentkulturen enn innvandringen når det gjelder å bevare norsk kultur. Det å være norsk har mistet mye egenverdi. Det holder liksom å være imot innvandring, å være mot EU etc for å være norsk. Det klinger falskt i mitt hode. Norsk kultur beholdes ikke ved å bygge murer rundt den. Den må få solskinn og gjødsel for å vokse og være vital. Det er vårt felles ansvar. (Dugnaden/fellesansvaret er forresten en urnorsk kulturell verdi som virker å være utrydningstruet av individualitetens fremmarsj) 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Hørt om Kina og USA? Haha, ja, de er flinke til å ivareta minoritetsgruppers rettigheter. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Fedme er en sykdom sier nå andre personer. For å sitere: Sykepleier Strømmen er ikke i tvil om at fedme er en sykdom. Han sammenligner: - Ingen bestrider at diabetes er en sykdom. Ingen som reagerer på at han sammenligner diabetes med fedme? Jo, men jeg er ikke lenger overrasket over bortforklaringene til feitingene. Å ikke klare å styre seg er ingen sykdom. Hvordan har de tenkt at de skal kunne slippe unna med sånn sprøyt. Så forresten Jørgen Foss på Tabloid i dag. Man kunne jo flydd Oslo - Bergen på energien til alt det fettet! Eller kanskje mettet 5000 i indre Afrika. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det er lett å la seg overvelde av dem som er fresh-off-the-boat, men se heller på dem som har vært her i 10-15-25 år. Snittet av dem. I Norge er det umulig fordi de fører ikke statistikk over det og det er få andre generasjonsinnvandre i Norge. Men vi har noe statistikk, og det er lønnstatistikk og her gjør andregenerasjon det klart dårligere enn etniske nordmenn. Ihvertfall blandt de gruppene som kommer hit som asylsøkere, eller familie av asylsøkere. Svarte har vært i USA i 300 år, og gjør det forsatt dårligere enn andre amerikanere og er ikke på vei til å forbedre seg økonomisk. Svarte er en lettere gruppe å intigrere. Man har derimot mer statistikk fra England. I England ser vi at de ekstreme holdningene forsvinner ikke, og faktisk er sterkere blandt den yngre befolkningen. Grunnen til at det ikke blir noen intigrering, er fordi muslimene bor ikke blandt etniske nordmenn. De fleste av dem bor på østkanten i Oslo, som snart vil bli majoritet muslimer. Forventer du at de skal få norske holdninger om man blir oppvokst i en muslimsk familie, går på en skole med bare muslimske barn og bor i et miljø hvor det er bare muslimer. Ghettofiseringen i Oslo er en økende trend, så det er god sjangse for at i fremtiden så vil intigreringen fungere dårligere. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) red, ang fedme: Jeg synes også det er merkelig at de syter over at det er vanskeligere for dem å få jobb. Vel, med mindre de har en sydom som gjør dem sykelig overvektige, så skriker kroppen deres "Jeg er svak, har lav impuls-/selvkontroll samtidig som jeg ikke orker fysisk aktivitet (mao. sannsynligvis lat, som som regel betyr at man er lite arbeidsom), og i tillegg har jeg sannsynligvis langt dårligere helse enn et normalt sunt menneske." Er det rart de ikke er så attraktive på arbeidsmarkedet? Endret 11. oktober 2010 av NgZ Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Det er lett å la seg overvelde av dem som er fresh-off-the-boat, men se heller på dem som har vært her i 10-15-25 år. Snittet av dem. I Norge er det umulig fordi de fører ikke statistikk over det og det er få andre generasjonsinnvandre i Norge. Men vi har noe statistikk, og det er lønnstatistikk og her gjør andregenerasjon det klart dårligere enn etniske nordmenn. Ihvertfall blandt de gruppene som kommer hit som asylsøkere, eller familie av asylsøkere. Svarte har vært i USA i 300 år, og gjør det forsatt dårligere enn andre amerikanere og er ikke på vei til å forbedre seg økonomisk. Svarte er en lettere gruppe å intigrere. Samtidig utdanner de seg til like stor eller større grad som "oss" og gjør det like godt på skolen. Så hva skjer, mon tro? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Norsk kultur skal dessuten beholdes. Norsk kultur er og har alltid vært i forandring og vil alltid forbli i forandring. 3 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) red, ang fedme: Jeg synes også det er merkelig at de syter over at det er vanskeligere for dem å få jobb. Vel, med mindre de har en sydom som gjør dem sykelig overvektige, så skriker kroppen deres "Jeg er svak, har lav impuls-/selvkontroll samtidig som jeg ikke orker fysisk aktivitet (mao. sannsynligvis lat, som som regel betyr at man er lite arbeidsom), og i tillegg har jeg sannsynligvis langt dårligere helse enn et normalt sunt menneske." Er det rart de ikke er så attraktive på arbeidsmarkedet? Dette er jo helt latterlige påstander. Om jeg ikke gidder å trene, så har det ingenting med noe som helst annet å gjøre. Det med helse kan jeg forstå til en viss grad. Kanskje overvektige burde bli kvotert inn, det ligger jo i tiden. Norsk kultur skal dessuten beholdes. Norsk kultur er og har alltid vært i forandring og vil alltid forbli i forandring. Kanskje tidsperspektivet spiller en vesentlig rolle her...? Endret 11. oktober 2010 av WarpX Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Norsk kultur skal dessuten beholdes. Norsk kultur er og har alltid vært i forandring og vil alltid forbli i forandring. Det handler også om rase og genetikk. Vi må fortsette på vår vei for det er en lang utvikling som har ledet fram hit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå