Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var jo noe av poenget da, bare den minste hendelse får oppmerksomhet. Feks. ligger det jo hauevis av videoer på nettet fra når Bush går ombord i Air Force One, snur seg og vinker og så slår hodet i det han går inn i flyet.

PS: Ang. signaturen din så jeg at PencilCase var innom i dag selvom han ikke skrev noe.

Lenke til kommentar

Det er kvalmende hvor udemokratisk noen oppfører seg. Det er greit at man ikke er enig i Sverigedemokratenes politikk, men det å egge ned valgboder, forhindre valgmøter, banke opp representanter for partiet osv er bare patetisk og udemokratisk. Hadde det vært venstresiden som hadde blitt utsatt for en slik behandling av høyresiden hadde Stockholm blitt et inferno av gatekamper, branner og hærverk.

På våre gater, ingen rasisme, skrek hundrevis av illsinte demonstranter under Sverigedemokratenes valgmøte i Stockholm.

Er det noen som har rett til å være illsinte, så er det Sverigedemokratene.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10018648

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Så fordi det finnes værre saker så er en fæl sak likegyldig?

Hva skal man diskutere? Det er min mening at en stor del av sexskandalers populæritet i pressen skyldes allmuens undertrykte sexuelle perversiteter, noe som selger. Denslags bør dysses ned av respekt for offeret, ikke blåses opp. Spar oss for denslags sensasjonsstoff i denne tråden, hvis du ikke engang har en intelligent kommentar?

Endret av Avien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med Avien her. Jeg tror ikke en tragedie blir noe bedre for hverken offeret eller familien av at det smøres utover i pressen og man lar hele befolkningen ta del i det verste som har skjedd dem. Det er veldig spekulativt av mediene å trykke saker av den typen. La familien og ofrene få bearbeide saken i fred.

Lenke til kommentar

sverige.expressen-thumb-420x595.jpg

Kvalmende og udemokratisk. At mediene i et land her i vesten skal rotte seg sammen å sverte et parti på den måten gjør meg forbauset, selv om det er Sverige. Sverigedemokraterna har blitt truet med vold, fått nektet adgang til skoledebatter, fått valgsedler stjålet, blitt hindret i å holde valgmøter, partimedlemmer har blitt banket opp og truet, mediene og offentlige personer hetser og latterligjør medlemmer.

Selv om SD har nazibakgrunn, har noen tvilsomme medlemmer og et relativt radikalt partiprogram, så rettferdiggjør ikke det den behandlingen de får. Sverige burde ta et oppgjør med seg selv og sine holdninger.

• Liker 3
Lenke til kommentar

I et åpent og demokratisk samfunn synes jeg det er på sin plass å advare åpent mot slike ekstremistiske krefter. På samme måte som Sverigesdemokraterna har ytringsfrihet til å fremme sitt partiprogram har også avisene ytringsfrihet til å gjøre motstand mot dem.

Men jeg er enig i at ting som voldstrusler og å fjerne valgsedler er over grensen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er enig i mye av det du sier, men når mediene retter et ensidig negativt søkelys mot et parti, i det som oppfattes som en svertekampanje, mener jeg at det er å gå lang over streken. Fordi et parti vil begrense antall asylsøkere med 90 %, er mot abort og homofilt ekteskap, betyr ikke det at media skal latterliggjøre og håne et parti på den måten. Mediene skal ha mye skyld for at partiet har vokst seg så stort i utgangspunktet. Svenske medier har i alle år vært flinke til å undertrykke negativ omtale av innvandrere, de har selv valgt å rosemale bildet av alle innvandrere selv om alle kan se at bildet ikke er så flott som den versjonen de får gjennom medier. Bare les om Lilla Saltsjöbadsavtalet . Sverigedemokraterna ble startet som et protest parti, nettopp fordi de så at den offisielle versjonen av innvandrere i Sverige ikke stemte overens med det de selv så.

Mediene burde holde seg for gode til å svartmale et parti på den måten. Greit nok, jeg har full forståelse for at noen vil advare mot SD, men det finnes andre måter å gjøre det på enn den skremselspropagandaen Expressen spyr ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...