oldboy Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 Eva Joly støtter Navarsete: - Dette er småpenger Så klart skal vi tilgi Navarsete, stakkar! Neste gang kemneren banker på døren min, så forventer jeg akkurat samme behandling. 1 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7283387 "Ljostad [i Simonsen advokatfirma] mener problemet er at forbrukerne i dag oppfatter det ulovlige tilbudet som det beste, fordi det er gratis." Jaha. Her er det tydelig at noen har misforstått noe. Men annet kan man vel ikke vente med den forbrukerfiendtlige holdningen vi finner blant disse personene. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 Den amerikanske generalen David Petraeus advarer mot planene om å brenne koranen på 11. September fordi det kan utnyttes av organisasjoner som Al Qaida og Taliban og sette amerikanske soldater i Afghanistan i fare og dermed sette hele USAs oppdrag i Afghanistan i fare. Han mene rogså at det kan påføre skade i alle de muslimske stedene i verden der USA har nærvær: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3799882.ece Hvorfor gir man en liten og ubetydelig gruppe kristne fundamentalister slik oppmerksomhet? Fordi man frykter at det de foretar seg kan få store konsekvenser tydeligvis. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 Eva Joly støtter Navarsete: - Dette er småpenger Så klart skal vi tilgi Navarsete, stakkar! Neste gang kemneren banker på døren min, så forventer jeg akkurat samme behandling. Er Eva Joly selv korrupt? Det hjelper vel ikke oss i Norge at franske politikere er mer korrupte.....? Gull til 25 000 kroner er ganske nice bare for å klaske en flaske i stålet, og drikke champagne med kanapeer etterpå. Kanskje Aker får noe flere offentlig oppdrag også senere.....? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. september 2010 Rapporter Del Skrevet 8. september 2010 Eva Joly støtter Navarsete: - Dette er småpenger Så klart skal vi tilgi Navarsete, stakkar! Neste gang kemneren banker på døren min, så forventer jeg akkurat samme behandling. Tenkte litt det samme. Det må da vel da være greit å kutte bort feks. stakkarslige 25.000 på skatten, sånn på egenhånd? Selv 50.000 er jo også for småpenger å regne når man sammenligner med verstingene. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Hvorfor gir man en liten og ubetydelig gruppe kristne fundamentalister slik oppmerksomhet? Man forsøker å fyre oppunder konflikten. Et folk som er opptatt av å krangle med hverandre, får heller ikke endret USAs politiske system. Klassisk splitt og hersk. Videre er det gunstig å hisse opp noen muslimer i Midt-Østen og fremprovosere angrep fra deres side. På den måten kan man dermed legitimere pågående og fremtidige kriger der nede. Voilá - et par irrelevante tullinger er plutselig blitt en verdensnyhet. Endret 9. september 2010 av Avien Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Er Eva Joly selv korrupt? Det hjelper vel ikke oss i Norge at franske politikere er mer korrupte.....? Vet jeg ingenting om. Franske politikere driter jeg i. Endret 10. september 2010 av Hårek Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 Genial måte å stanse råkjørerne på! http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/denne-piken-skal-skremme-vettet-av-raakjoerere-3284984.html Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 Blir spennende å se langtidseffekten av slik "skilting". Bare det ikke blir "Ulv! Ulv!". Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 Kleppa leverer tilbake armbånd - Har ikke skattet av gaven Ikke rent få skandaler for regjeringen i det siste. Lurer på om de holder ut stortingsperioden. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 Kleppa leverer tilbake armbånd - Har ikke skattet av gaven Ikke rent få skandaler for regjeringen i det siste. Lurer på om de holder ut stortingsperioden. De timer det perfekt som vanlig. Når neste stortingsvalg kommer så er alt glemt og vi får nok en rødgrønn regjering. Bare vent å se. :!: Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 Kleppa leverer tilbake armbånd - Har ikke skattet av gaven Ikke rent få skandaler for regjeringen i det siste. Lurer på om de holder ut stortingsperioden. De timer det perfekt som vanlig. Når neste stortingsvalg kommer så er alt glemt og vi får nok en rødgrønn regjering. Bare vent å se. :!: Ja, fordi folket er hjernedødt. Folket må byttes ut. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 Huff, som disse religionene skaper splid og krig i verden. Hadde vi bare kunnet avskaffe religion en gang i framtida så hadde det kanskje blitt fred jo jorda. I hvert fall fredeligere. Om man ikke har religioner som knytter folk sammen, finner man noe annet som gjør det. Det kan være alt fra ekstreme ideologier til rase. Det blir aldri fred i verden, selv om man fjerner religion. Den eneste forskjellen er at man finner en annen sak å dø/drepe for. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. september 2010 Rapporter Del Skrevet 9. september 2010 Kleppa leverer tilbake armbånd - Har ikke skattet av gaven Ikke rent få skandaler for regjeringen i det siste. Lurer på om de holder ut stortingsperioden. Seriøst, jeg misliker regjeringen og det meste det den står for men at en politiker på utenlandsbesøk får ett teppe eller krus som har blitt registrert og skattet av blir sett på som korrupsjon har jeg ikke forståelse for. Mediene burde bruke tiden på å finne ut som skikkelig og ikke slike tulleting som det her, det er normalt å få gave i slike sammenhenger og tar man ikke imot blir sett rart på. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. september 2010 Rapporter Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Jeg synes begge sider i saken har rett. Ja, det er bestikkelser og en stor uting, men sakene har også gått helt ut av proporsjoner. Det er kun mat for sladrepressen, heksejegere og janteloven. (og en liten detalj for skatteetaten). Endret 10. september 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. september 2010 Rapporter Del Skrevet 10. september 2010 Blir spennende å se langtidseffekten av slik "skilting". Bare det ikke blir "Ulv! Ulv!". Ja, det kan bli skummelt i lengden. men ifølge artikklen blir det jo bare noen dager. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 10. september 2010 Rapporter Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Jeg likte ideen og teknologien veldig godt. Selv om det har åpenbare ulemper. Hva med å lage en samme sak som er en elg og bruke den på landeveien? Forresten, vises de i mørket? Endret 10. september 2010 av Hyperio Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 10. september 2010 Rapporter Del Skrevet 10. september 2010 Morsom ide. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. september 2010 Rapporter Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Bildet av ungen i veien er egentlig bare det samme som sykkelfelt-markeringene i veien, bare at det er brukt et bilde i stedet for en strektegning. Når jeg så bildet i garasjeanlegget så trodde jeg det var noe mer avansert. F.eks en prosjektør og en avstandsmåler som til sammen produserte et langstrakt levende bilde som ser ut som ei levende jente i bevegelse over veien, fra riktig perspektiv i forhold til bilen. Men noe sånt tror jeg er å gå alt for langt. Det kan jo skape langt flere hjertestanser og utforkjøringer enn det redder barneliv. Dette stillbildet er mye mer åpenbart en illustrasjon og påminnelse. Endret 10. september 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 10. september 2010 Rapporter Del Skrevet 10. september 2010 Bildet av ungen i veien er egentlig bare det samme som sykkelfelt-markeringene i veien, bare at det er brukt et bilde i stedet for en strektegning. Når jeg så bildet i garasjeanlegget så trodde jeg det var noe mer avansert. F.eks en prosjektør og en avstandsmåler som til sammen produserte et langstrakt levende bilde som ser ut som ei levende jente i bevegelse over veien, fra riktig perspektiv i forhold til bilen. Men noe sånt tror jeg er å gå alt for langt. Det kan jo skape langt flere hjertestanser og utforkjøringer enn det redder barneliv. Dette stillbildet er mye mer åpenbart en illustrasjon og påminnelse. Er jo egentlig alt annet enn sykkelfelt-markeringene. Denne illusjonen gir inntrykket av at det er et barn i veien og kan føre til livsfarlige unnamanøver eller bråbremsinger som fort blir svært farlige i trafikken. For å ikke nevne at når man først vet at det er der kan man i absolutt ytterste tilfelle risikere påkjørsler fordi man tror et barn faktisk er en illusjon. I hvilke tilfeller lønner dette seg? Jeg har blitt vettskremt i natterstider av at lys og refleksskilt reflekterer av vannet i veien fordi det gir en liten illusjon av at det står et menneske foran deg, hva da når man plutselig er rett foran "ei lita jente"? Det finnes jo hvite merkinger på bakken av barn som skal minne folk på dette fra før i Norge gjør det ikke? Det er jo en klar forskjell på de og denne som er ment til å være en illusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå