Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var bare like saklig som dette innvandringsrådet var. De ber jo om trøbbel. Og de har sikkert sine tilhengere som elsker forslagene de kom med.

Jeg tror ikke jeg er den eneste som ønsker alle disse gale muslimene i verden dit peppern gror. Hvordan det skjer, er irrelevant. Jeg er så lei av de roper så høyt i dette landet. Så lei, så lei...

Og hva er dette vrøvlet om mentalinstitusjon, det er jo så usaklig som bare det. Get a grip. Ønsket om å bevare ideologien Islam kvalifiserer mer til å bli sperret inne. Men jeg kunne vært der som vakt da, for å vokte over...guess who ;) Nei nå skal jeg ikke synke ned på visse andre sitt nivå, huffda.

Lenke til kommentar

Litt merkelig artikkel det der. Eller, syndromet i seg selv er interessant nok. Det er vinklingen og timingen som er merkelig.

I artikkelen blir folk med Wilsons Syndrom omtalt som "antirasister". Betegnelsen "ikkerasister" er den riktige å bruke. De mangler forutsetningen for å ta et valg, dermed blir det feil å sette dem i en antirasistisk bås. Jeg tviler på at noen av dem engasjerer seg noe særlig i å stoppe rasisme. Det er også et tankekors at artikkelforfatteren driver og spekulerer i gener og "befolkningsgrupper" - er det ikke akkurat slike holdninger antirasismen er skeptisk til?

Ta det jeg sier med en klype salt. Jeg er ingen konspirasjonsteoretiker, men klarer allikevel ikke å unngå å se at det er endel artige sammenfallende tilfeldigheter.

Først blir Dagbladet kastet ut av SOS-Rasisme sitt møte. Et par dager senere kommer det en artikkel der psykisk utviklingshemmede blir framstillt som "de fremste antirasistene". Sikkert bare tilfeldigheter, men ganske artig allikevel.

Endret av Rata101
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg skjønner det mangler de evnen til å kategorisere og ha mistillit mot folk. Altså at de stoler på og er "venner" med absolutt alle.

Jeg håper ikke jeg er den eneste som innser at dette dypest sett er en ulempe. Hvis man stoler på alt og alle er man jo blott åpen for utnyttelse og/eller angrep. Forfedrene våre ville neppe overlevd lenge om de skulle gå til den søte løven ute på savannen for å koselose med ham fordi de er vennen hans, for å si det sånn.

Den beste strategien for de fleste av oss er en balanse mellom tillit og mistillit. Men fordi vi er født med en viss mistillit mot fremmede trenger ikke det bety at hat mot bestemte folkegrupper er en medfødt eller nødvendig egenskap.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Den amerikanske generalen David Petraeus advarer mot planene om å brenne koranen på 11. September fordi det kan utnyttes av organisasjoner som Al Qaida og Taliban og sette amerikanske soldater i Afghanistan i fare og dermed sette hele USAs oppdrag i Afghanistan i fare. Han mene rogså at det kan påføre skade i alle de muslimske stedene i verden der USA har nærvær:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3799882.ece

Lenke til kommentar

"Menigheten mener alle religioner som ikke anerkjenner Jesus som Guds sønn leder mennesker rett til helvete"

Paradoksalt nok; Jesus Kristus...

Jeg synes fremdeles det blir feil å brenne koraner. Jeg er mildt sagt skeptisk til hele islam, men det blir feil tilnærming til problemet. Det man ønsker er å vise at man misliker islam. Det betyr at det er mange ting der man er uenig i og at man vil ha de endret. Den beste måten å endre det på er å få muslimene selv til å innse urimeligheter. Ved å brenne koraner vil man ikke nå frem til de mer moderate, progressive muslimene som kanskje kunnet modermisert islam, men til de ekstreme ytterlighetene med kort lunte som bare vil øke fiendeskapet til vesten og all annen religion. Og det er disse massene som vil overskygge de mer dypttenkende muslimene av typen "Ok, de brenner koraner for å vise avsky mot religionen vår. Kanskje det er noe galt, det må vi se nærmere på." Altså er hele opplegget bare idiotisk.

Lenke til kommentar

Huff, som disse religionene skaper splid og krig i verden. Hadde vi bare kunnet avskaffe religion en gang i framtida så hadde det kanskje blitt fred jo jorda. I hvert fall fredeligere.

John Lennon - Imagine

http://www.youtube.com/watch?v=okd3hLlvvLw

Imagine there's no Heaven

It's easy if you try

No hell below us

Above us only sky

Imagine all the people

Living for today

Imagine there's no countries

It isn't hard to do

Nothing to kill or die for

And no religion too

Imagine all the people

Living life in peace

You may say that I'm a dreamer

But I'm not the only one

I hope someday you'll join us

And the world will be as one

Imagine no possessions

I wonder if you can

No need for greed or hunger

A brotherhood of man

Imagine all the people

Sharing all the world

You may say that I'm a dreamer

But I'm not the only one

I hope someday you'll join us

And the world will live as one

Lenke til kommentar

Tror du virkelig at å fjerne religion ville ført til verdensfred?

Heh. Ukarakteristisk naivt.

Helt enig. Det er så mange konflikter i verden som ikke kommer fra religion.

F.eks. Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot og egentlig de fleste problemene i Afrika. I tilegg har vi to verdenskriger som også har lite med religion å gjøre.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Tror du virkelig at å fjerne religion ville ført til verdensfred?

Heh. Ukarakteristisk naivt.

Indeed. I teorien kan man ta religionen fra mennesket, men det vil bare skape et tomrom, som vil søkes å fylles med andre ting. Videre er like enkelt å manipulere ateister, man må bare vite hva de tenner på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Atomterrorisme, samt ustabile, trigger-happy nykommere i "atomklubben".

(Les: Pakistan/India)

Det er forresten perverst mye anriket uran og plutonium på avveie i verden.

Jeg tror hverken USA eller Russland hadde nølt med å teppebombe et yplingland ved bruk av termonukleære våpen om de angrep dem med noen av de hjemmesnekrede våpnene sine. Begge stormakter har jo tross alt fingeren på avtrekkeren døgnet rundt. Tror det var rundt tusen eller to tusen atomstridshoder klare til å leveres med missiler innen kort tid i USA, bare ved en enkelt ordre.

Men som sagt, jeg tror ikke stormaktene gyver løs på hverandre. Mest sannsynlig er det noen mindre makter som først braker sammen, og eventuelt lager en kjedereaksjon der, som i første verdenskrig. Forhåpentlig vis holder atommaktene seg unna, så vi slipper atomvinter og geigerteller på kropp til enhver tid.

Endret av Astralnoise
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I teorien kan man ta religionen fra mennesket, men det vil bare skape et tomrom, som vil søkes å fylles med andre ting. Videre er like enkelt å manipulere ateister, man må bare vite hva de tenner på.

Man kan f.eks. appellere til deres selvgodhet i egenskap av å være ufeilbarlige ateister.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Årsaken til krig og elendighet er menneskenaturen. Religion er bare en liten del av det hele. Hadde vi ikke hatt religion ville vi funnet på andre unnskyldninger for å krige.

Religion er også en del av menneskenaturen. Vi blir nok ikke kvitt den på mange, mange år. Men de fleste religiøse er fredelige og harmløse, det er kun noen få på ytterkantene som representerer en reell samfunntrussel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...