Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rådet for innvandrerorganisasjoner i Oslo krever aldershjem basert på etnisitet, rett til statsborgerskap for alle som fødes i Norge og rett til dobbelt statsborgerskap +++

http://www.vg.no/nyh...?artid=10036095

Jævla innvandrere, gi dem nakkeskudd alle sammen. Krever ditt og krever datt, her er det ikke tvil om hvem som ikke vil integreres.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

De maler sin egen kake akkurat som alle andre organisasjoner her i landet. Skal vi begynne å skyte ned alle som organisasjonen jobber for, bare vi er uenige i organisasjonens ønsker?

Motstanden og språkbruken mot innvandrere, muslimer og mørkhudede ligner bare mer og mer på situasjonen jødene var i på 1930-tallet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

De maler sin egen kake akkurat som alle andre organisasjoner her i landet. Skal vi begynne å skyte ned alle som organisasjonen jobber for, bare vi er uenige i organisasjonens ønsker?

Motstanden og språkbruken mot innvandrere, muslimer og mørkhudede ligner bare mer og mer på situasjonen jødene var i på 1930-tallet.

Hitler bringes inn i debatten.

Forresten så krever ingen andre organisasjoner egne tilbud til etniske grupper. det er det bare disse som gjør. Det er en helt ny situasjon og helt vannvittig.

Lenke til kommentar

Jo, det kan ligne, men det er fremdeles en helt annen situasjon. Her er det snakk om kritikk mot muslimer og utlendinger som krever noe fra oss uten å selv ha gjort noe. Da får de rettmessig kritikk. Jødene på 30-tallet fikk urasjonell kritikk for noe de faktisk hadde utrettet og mye av kritikken hadde bakgrunn i misunnelse.

Lenke til kommentar

Helt enig. Retorikken i innvandringsdebatten begynner å bli ganske ekstrem. For noen år siden tror jeg folk hadde reagert mye mer på kommentarer av denne typen, men nå begynner det å bli vanlig med sånne kommentarer i nettdebatter. Jeg er veldig glad jeg ikke er innvandrer i Norge idag, spesielt ikke fra et muslimsk land. Selvfølgelig er det mange problemer med integreringen, det er det da ingen som påstår at det ikke er, men jeg er glad for at jeg slipper å bli regnet med i en gruppe hvor folk mener at man burde "få nakkeskudd alle sammen".

Lenke til kommentar

Det høres ut som du mener man ikke skal kunne være uenig med hodeløse forslag fra enkelte organisasjoner bare fordi de representerer folk med en annen hudfarge?

Lenke til kommentar

Nettopp! Det var nakkeskuddforslaget jeg argumenterte mot. Forslag om folkemord er ingen god respons på et idiotisk forslag. Det høyner bare potten med idioti. Det er trist å se at nettdebattanter synker så lavt i en tråd som maner om ekstra fokus på saklighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen skal skytes. De skal bare deporteres og overtales til å reise hjem til sine etniske hjemland.

Hvem er "de"?

Og hvordan skal du bestemme hvem som skal sendes hjem?

Pakistanere, somaliere, afghanere, "afrikanere" , Øst-europeere, kosovoalbanere, sigøynere og arabere.

De må reise.

Selv om jeg frykter at jeg starter på en større diskusjon så tar jeg sjansen.

Ok, hvordan skal du kunne avgjøre hvem som tilhører en av disse gruppene skal de være på bakgrunn av for eksmepel, rase, statsborgerskap, kultur etc. Skal norske statsborgere kunne sendes tilbake til sitt hjemland? Og i hvilken grad skal avkom sendes tilbake, barn, barnebarn?

Lenke til kommentar
Selv om jeg frykter at jeg starter på en større diskusjon så tar jeg sjansen.

Ok, hvordan skal du kunne avgjøre hvem som tilhører en av disse gruppene skal de være på bakgrunn av for eksmepel, rase, statsborgerskap, kultur etc. Skal norske statsborgere kunne sendes tilbake til sitt hjemland? Og i hvilken grad skal avkom sendes tilbake, barn, barnebarn?

Slik jeg ser det så bør de få bli de som er fornøyde med å komme inn på norske eldrehjem, og de som ikke er fornøyd med det kan få tilbud om å bli sendt hjem. Tror egentlig ikke det er et reelt problem, tror det er ytterst få som har slike sære ønsker, og håper og tror at det ikke er noe de får igjennom.

Kan legge til at det er tomt for olje i 2020.

Har du en link som kan bekrefte det? Etter hva jeg har hørt kan vi med dagens teknologi og forbruk holde på til 2050, samt at vi hele tiden jobber mot mere grønne produkter. Hvordan den kampen står opp mot befolkningsvekst skal jeg ikke uttale meg om, men syntes 2020 hørtes urealistisk ut.

Lenke til kommentar

Har du en link som kan bekrefte det? Etter hva jeg har hørt kan vi med dagens teknologi og forbruk holde på til 2050, samt at vi hele tiden jobber mot mere grønne produkter. Hvordan den kampen står opp mot befolkningsvekst skal jeg ikke uttale meg om, men syntes 2020 hørtes urealistisk ut.

Han mener 2018, men jeg la til en liten margin.

Det er 750 millioner enheter igjen av olje og vi produserer 115 millioner enheter i året nå. Enkel matematikk.

http://www.aftenbladet.no/energi/kommentar/1224261/Tomt_for_olje_om_aatte_aar.html

Lenke til kommentar

De fleste ser hvem som er somalier og hvem som er pakistaner.

Jeg syns ikke du svarer på spørsmålet mitt skikkelig. Men svaret ditt antyder at det er utseende som bestemmer hvem som skal få bli og hvem som ikke får bli. En slik uttalse trenger ikke noen kommentar fra min side.

Nå tror jeg ikke at en nedgang i Oljeproduksjonen vil føre til en slags kollaps av Norge, så lenge vi holde hodet på rett plass og legger til rette for nye industrier. Men det er en annen diskusjon.

EDIT:

Så mye olje er det igjen på norsk sokkel

Oljedirektoratet (OD) estimerer de totale utvinnbare petroleumsressursene på norsk kontinentalsokkel pr 31. desember 2009 til rundt 13 milliarder standard kubikkmeter oljeekvivalenter, noe som er på samme nivå som i forrige publisering.

Da nyheten om delelinjen i Barentshavet ble kjent, hentet de ansatte ved Barentssekreteriatet umiddelbart champagnen fra kjølen og spratt den i fjæresteinene.

Fiskeindustrien, skipsfart og olje- og gassutvinning utpekes som de viktigste næringene som følge av delelinjeavtalen. Russiske myndigheter gjennomførte seismiske undersøkelser i området på 1980-tallet, og det antas at det er betydelige forekomster av olje og gass i området som nå er blitt delt mellom de to statene. Men en rekke andre næringer kan også få

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Og siden de gamle store feltene fortsatt dominerer på norsk sokkel, vil oljealderen sannsynligvis vare 40 år til, selv uten Lofoten og Vesterålen. BPs eget Valhall-felt har for eksempel produsert i 27 år – og har like lenge igjen, mens selskapets Skarv-felt som snart skal åpnes, vil produsere i 25 – minst.

Men uansett, skremmende å tenke på. Hva gjør Norge 10-30 år etter at det er tomt? Håper det holder godt så lenge jeg lever :)

Lenke til kommentar

De fleste ser hvem som er somalier og hvem som er pakistaner.

Men jeg tviler på at de kommer til å dra med det første. Nordmenn må bli mer hissige først, og en god start på det vil være kollaps i norsk oljeproduksjon.

Kan legge til at det er tomt for olje i 2020.

Mener du at alle som ser ut som "Pakistanere, somaliere, afghanere, "afrikanere" , Øst-europeere, kosovoalbanere, sigøynere og arabere." bør sendes ut, uavhengig av hvordan de oppfører seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...