Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en mann som kommer kjørende på en sykkel, som han setter fra seg før han gjør tilnærmelser til jentene. Han skal være skallet og være mørk i huden, opplyste politiinspektør Hanne Kristin Rohde, leder for volds- og sedelighetsavsnittet ved Oslo politidistrikt, på pressekonferansen.

Han skal være skallet og mørk i huden? Betyr det at han er brun, mørkere eller svart? Hadde vært lettere å gi et skikkelig signalement av mannen om ikke politiet skulle vært så fryktelig politisk korrekte. Jeg går utifra at han er svart, i og med at de strekker seg til å si "mørk i huden". Hadde gitt en bedre og mindre vag beskrivelse om de hadde gått ut med "skallet og svart i huden", eller gitt en like presis beskrivelse om de sa de lette etter en skallet neger.

http://www.dagbladet.no/2010/09/02/nyheter/innenriks/seksuelle_overgrep/oslo/13234377/

• Liker 2
Lenke til kommentar

Camlon: Hva er best? 1 kniv eller 10 gafler? Det er så sort/hvitt du fremstiller spørsmålet.

Behovet for hjelp er langt mer nyansert.

Vår kapasitet til å hjelpe er langt mer nyansert.

Konsekvensene for asylantene og samfunnet rundt er langt mer nyansert.

Vi kan og bør ha asylanter. Kriteriene for opphold, lengde på oppholdet, familiegjenforening og konsekvenser av brutt tillit kan nok justeres men vi bør ikke helt ned på en null-asyl-politikk.

Langt i fra alle asylanter "gjør Norge sykt". Vi bør som jeg sier stoppe de som lager kvalme og utnytter systemet, men dette er ikke synonymt med null asyl.

Jeg er helt enig i at hjelp i hjemlandet er effektivt i mange tilfeller, men ikke alle. Det er ikke alltid vi kan eller det er økonomisk smart eller politisk mulig å hjelpe asylanter i hjemlandet.

Lenke til kommentar

Har lest det jeg og, men hvorfor tar du ikke like godt med link når du først vil annonsere og diskutere en sak?

Det er jo på alle nettavisene, så helt unødvendig.

Går du ut ifra at alle som kommer innom har lest nyheter på nettet? Selv tar jeg alltid med en link så lenge det finnes hvis jeg først har noe å si om en sak.

Lenke til kommentar

Jeg følger valget i Sverige fordi jeg synes det er litt artig, men det er veldig irriterende å se på hvordan de arbeidsledige angripes med meningsløse lettvintheter. Særlig ungdom (uklart hvilken alder..18, 23, 25?)

angripes fra høyresiden og dens bloggere.

Inntrykket i Norge er vel at svenske ungdommer er helt topp? Men i Sverige blir de nærmest skjelt ut.....

Altså, når ledigheten er på 8 % til tross for at mange som kun jobber noen timer eller er på tiltak regnes som i jobb, da må det jo være vanskelig for særlig ungdom.

Men det hopper noen helt bukk over, det er visst mulig å få "jobb" på to timer:

http://www.youtube.com/watch?v=Zum4_KR6_Qw&feature=related

Endret av Kaarerekanraadi
Lenke til kommentar

Camlon: Hva er best? 1 kniv eller 10 gafler? Det er så sort/hvitt du fremstiller spørsmålet.

Behovet for hjelp er langt mer nyansert.

Vår kapasitet til å hjelpe er langt mer nyansert.

Konsekvensene for asylantene og samfunnet rundt er langt mer nyansert.

Det er riktig at det ikke er like sort hvitt som jeg presenterer det, men jeg har forklare poenget mitt tidligere. At det er billigere å hjelpe dem der de er. Det jeg gjør er å gjøre det svart hvitt sånn at man kan se hva man velger imellom.

Mange lar man snilisme blinde sitt syn. Ofte i norsk politisk debatt er det greit å drepe 10 personer man ikke ser, istedenfor å drepe en person man ser. Snilistisk politikk er greit så lenge det ikke påvirker så mye, men innvandringspolitikken til Norge er virkelig farlig og da må man minnes på at å ta imot asylsøkere er verken den mest effektive metoden, eller en god måte å løse fattigdom og nød på.

Vi kan og bør ha asylanter. Kriteriene for opphold, lengde på oppholdet, familiegjenforening og konsekvenser av brutt tillit kan nok justeres men vi bør ikke helt ned på en null-asyl-politikk.

Hvorfor det? Hvorfor bør vi ta asylsøkere og hvorfor er det inhumant å hjelpe der man kan hjelpe flest med minst skade til seg selv?

For å gi deg et eksempel på hvor meningsløst det er. La oss si Europa tar imot alle mennesker på flukt. Det er kanskje 50 millioner mennesker som betyr en økning på 10-15% av antall asylsøkere. Og siden de har en fertilitetsrate på rundt 3, vil de tredoble seg etter 2 generasjoner. Og ikke glem familiegjenforening. Det vil skape enorme problemer, men la oss se på hvordan situasjonen er 20 år senere i de landene. Det er overhodet ikke bedre. Nye folk er nå forfulgt, det er forsatt milliarder som lider, etc.

Vi kan selvfølgelig ta imot ganske få, dansk nivå burde være ganske uproblematisk. Men det er som å pisse i havet. Det er ihvertfall ikke en måte å redde de som er på flukt, eller de som lider. Og det er forsatt billigere å hjelpe dem der de er.

Langt i fra alle asylanter "gjør Norge sykt". Vi bør som jeg sier stoppe de som lager kvalme og utnytter systemet, men dette er ikke synonymt med null asyl.

Jeg er helt enig i at hjelp i hjemlandet er effektivt i mange tilfeller, men ikke alle. Det er ikke alltid vi kan eller det er økonomisk smart eller politisk mulig å hjelpe asylanter i hjemlandet.

Jeg sa ikke bare om hjemlandet. Jeg snakket om å ha flyktingleire i nabolandene. Og jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle fungere. Rike land kan gjøre det selv. Men det finnes sikkert noen tilfeller hvor det ikke er mulig, men det finnes så enormt mange som lider i denne verden, at det er rett og slett snilistisk og frekt å begynne å snakke om untakene.

Og det er riktig at ikke alle asylanter skader Norge, men uten virkemidler som er ekstremt politisk ukorrekt i Norge kan du ikke velge de gode asylsøkerene. Velger man å ta imot asylsøkere vil man få en god del av asylsøkere som vil skade Norge. Noen av dem gjør det opplagt ved å gjøre kriminalitet, men andre lever bare på staten fordi de ikke jobber. Tar man imot en gruppe med en sysselsettingsrate på 45% og som tjener mindre så vil det skape store problemer når den gruppen blir større. Og ikke snakk om hva slags konflikter det blir i samfunnet.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Her sender de sønnene til «hvit» skole

Flåsete artikkelnavn på en nyhet om fungerende intergrering. Barna blir sendt med buss betalt av kommunen til en skole litt lengre unna. De må ta buss i en halv time (gisp, så lenge...) for å komme til en dansk skole som har mindre intergreringsbarn enn en nærmere skole. Resultatet er at de lærer seg dansk og danske væremåter mye bedre enn de ville gjort på den nærmeste skolen.

Er vel en grunn til at avisene vanligvis har en rød logo...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her sender de sønnene til «hvit» skole

Flåsete artikkelnavn på en nyhet om fungerende intergrering. Barna blir sendt med buss betalt av kommunen til en skole litt lengre unna. De må ta buss i en halv time (gisp, så lenge...) for å komme til en dansk skole som har mindre intergreringsbarn enn en nærmere skole. Resultatet er at de lærer seg dansk og danske væremåter mye bedre enn de ville gjort på den nærmeste skolen.

Litt flåsete ja. Når det er sagt, så er jeg rød og jeg synes dette virket som et bra tiltak. Kanskje fordi dette er regulering, i motsetning til de blås mantra om personlig frihet, i dette tilfellet for innvandrere til å holde seg der de er og dansker til å slippe dem.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Dette vil komme til å fungere særdeles dårlig i Oslo. Hvis man gjør det vil du øke utflyttingen ut av Oslo. Altså, det vil bare øke segrigeringen som allerede eksisterer.

Lenke til kommentar

Dette vil komme til å fungere særdeles dårlig i Oslo. Hvis man gjør det vil du øke utflyttingen ut av Oslo. Altså, det vil bare øke segrigeringen som allerede eksisterer.

Hvis man separerer innvandrere fra andre innvandrere slik de bare får nordmenn å forholde seg til, vil de bli intergrerte. Hvis man plasserer innvandrere med andre innvandrere, blir ikke de like mye "tvunget" til å intergrere seg.

Lenke til kommentar

Hvis man separerer innvandrere fra andre innvandrere slik de bare får nordmenn å forholde seg til, vil de bli intergrerte. Hvis man plasserer innvandrere med andre innvandrere, blir ikke de like mye "tvunget" til å intergrere seg.

Leste du det jeg skrev? Kanskje gjøre det neste gang før du setter hakk i plata?

Som sagt gjennomføres dette i Oslo vil man se en større utflytning fra Oslo til andre byer. Det kommer til å gjøre Oslo en langt farligere by, redusere antall jobber kraftig og ihvertfall hindre integrering.

Etterhvert vil det ikke hjelpe noe særlig. I dag er det over 50% av skoleelevene på barneskolen i Oslo som er innvandre. Den øker raskt og da er det et spørsmål hvor lenge det hjelper å busse. Planlegger du forresten at man skal tvangsbusse norske elever til skoler på østkanten? Fordi med så høy innvandrertetthet så vil det ikke være nok plass på vestkantskoler, og innvandrerskolene vil bli halvtomme. Hvis man tvangsflytter norske elever vil utflytningen øke enda mer.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Høyre vil ha bedre svar fra Regjeringen om DLD

Det ene alternativet innebærer en sterkt omarbeidet implementering av datalagringsdirektivet som Høyre kan godta. Det andre alternativet er en nasjonal lovgivning som ivaretar politiets behov for å kunne bekjempe alvorlig kriminalitet.

- Jeg kommer til å sende et brev til Regjeringen hvor vi ber om at den utreder et alternativt nasjonalt lovverk, og konsekvensene for deler av EØS-avtalen dersom Norge sier nei til EU-direktivet, sier Solberg.

- Høyres behandling av saken viser at vi er imot regjeringens høringsutkast om gjennomføringen av datalagringsdirektivet. Jeg forutsetter at regjeringen er villige til å imøtekomme våre krav om utredninger, og de kravene vi kommer til å stille om styrket personvern i en fremtidig stortingsbehandling, sier Solberg.

Det var positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...