Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var det jeg fryktet. Jeg synes det er lattelig av staten å detaljstyre bedrifter på denne måten.

5635840[/snapback]

Jo, men jeg synes det er greit så lenge posten har enerett på post. Dessuten har jeg lite lyst å bytte bank :p

5636150[/snapback]

 

Posten BA har enerett på distrubisjon av brev under 20 gram i Norge, ikke all post.

Lenke til kommentar
Hvem betaler egentlig for distribusjon av telefonkataloger? Vi har fått to feite kataloger på døra, de går rett i papirsøpla. Er det skattepenger som svis av til dette formålet?

5629958[/snapback]

Og du klager over to? En medelev på IT-Akademiet jobbet for et IT-firma som hadde mange ISDN linjer og dessuten modempool. Uansett hvor mye han kjeftet fikk han ikke stoppet leveransen av over 50 sett telefonkatalog + gule sider. Sjåføren sa han var pålagt å levere, så levere, det gjorde han. Som min medelvev så treffende sa: "Er det rart at regnskogen forsvinner?!!" :D

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke internett gratis eller vi betaler kun for strømmen?

5641587[/snapback]

Man må nok betale for begge tjenestene separat. (hvis det ikke er noen strømleverandører som leverer internett i "pakkeløsning" med strømabbonementet)

 

Den strømmen som kommer inn i huset via ADSL-ledningen eller kabel-TV-ledningen er så forsvinnende liten at det ikke har noe som helst med strømforbruk å gjøre. Kjapt estimert: En milliondel av det som kommer inn i huset via strømleverandøren og som dermed kan leses av i sikringsskapet.

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke internett gratis eller vi betaler kun for strømmen?

5641587[/snapback]

Man må nok betale for begge tjenestene separat. (hvis det ikke er noen strømleverandører som leverer internett i "pakkeløsning" med strømabbonementet)

 

Den strømmen som kommer inn i huset via ADSL-ledningen eller kabel-TV-ledningen er så forsvinnende liten at det ikke har noe som helst med strømforbruk å gjøre. Kjapt estimert: En milliondel av det som kommer inn i huset via strømleverandøren og som dermed kan leses av i sikringsskapet.

5647242[/snapback]

 

Hvorfor er ikke det gratis?

 

All tlf. i verden burde bli det. Telenor kan kjøpe Agder energi eller noe sånt og gi nett og tlf. gratis...

 

Tjener ikke Telenor omtrent 99% profit? Det koster ikke dem mye å "produsere", men de får mye inn ved å selge...

 

Det kan i det minste koste 30 kr. måneden.

 

Strøm leverandører kan jo dele ut gratis nett, de taper ikke no på det. De kan tjene penger på at folk må kjøpe strøm av dem..

 

Noe i den duren...kanskje det bare surrer for meg nå.. :roll:

Lenke til kommentar
Tjener ikke Telenor omtrent 99% profit? Det koster ikke dem mye å "produsere", men de får mye inn ved å selge...

 

Det kan i det minste koste 30 kr. måneden.

 

Strøm leverandører kan jo dele ut gratis nett, de taper ikke no på det. De kan tjene penger på at folk må kjøpe strøm av dem..

 

Noe i den duren...kanskje det bare surrer for meg nå.. :roll:

5648405[/snapback]

Det koster å kjøpe. Den største utgiften er ikke daglig drift, men investeringen for utbyggingen. Selv små telekomm-selskaper som Telenor har konstant en gjeld på flere milliarder kroner.
Lenke til kommentar
Det koster å kjøpe. Den største utgiften er ikke daglig drift, men investeringen for utbyggingen. Selv små telekomm-selskaper som Telenor har konstant en gjeld på flere milliarder kroner.

5652694[/snapback]

 

Men så omsetter de for 6 milliarder i året da. Det er det 36 største i telekomselskapet i verden (kilde) og kan vel slik sett ikke regnes som smått. Måtte bare presisere, sjelden det er noe å ta deg på ;)

Lenke til kommentar
Det koster å kjøpe. Den største utgiften er ikke daglig drift, men investeringen for utbyggingen. Selv små telekomm-selskaper som Telenor har konstant en gjeld på flere milliarder kroner.

5652694[/snapback]

Men så omsetter de for 6 milliarder i året da. Det er det 36 største i telekomselskapet i verden (kilde) og kan vel slik sett ikke regnes som smått. Måtte bare presisere, sjelden det er noe å ta deg på ;)

5652934[/snapback]

Ikke så fryktelig lite nei. Men de er ikke helt i klasse med de store gutta (AT&T, Bell, France Telecom, Deutche Telecom, BT, etc.). Det er uansett nokså håpløst å sammenligne slike bedrifter med vanlige industrielle produksjonsselskaper.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...